5 Reacties

2 jaar geleden

Onze dochter praat wel veel en vindt het potje en de wc ook erg interessant. Af en toe zetten we haar op de wc, soms komt er iets uit, soms niet. Afgelopen week had ik voor het eerst het potje in de woonkamer gezet en liet ik haar in haar luierbroekje rondlopen. Om de 5 minuten ging ze uit zichzelf op het potje zitten. Ze deed zelf haar luier naar beneden, ik moest alleen een klein beetje helpen met weer goed aan doen. Ik ga dit weekend hier weer mee verder.

2 jaar geleden

Onze dochter praat en begrjjpt veel en we zijn een aantal weken terug begonnen op het potje en ondertussen boekje lezen/spelen. Dus geen nadruk op potje. Soms kwam er plas en soms niet. Vingertje omhoog van haar als er wat kwam haha.. echt mooi. We dwongen haar niet zeg maar. Inmiddels hebben we het potje vervangen voor de wc verkleiner waar we haar regelmatig opzetten. Potje vindt ze niet fijn. Het gaat steeds beter. Ik zou gewoon je peuter er eerst elke keer op 1 vast moment opzetten en als dat gewenning is geworden wat vaker op vaste momenten, bijvoorbeeld na het eten of bij verschonen.

2 jaar geleden

Hier ook: Wel aanbieden, geen druk er op leggen. Als er niks komt, maar hij blijft wel op het potje zitten, is dat ook al n begin. Als je t op ongeveer vaste momenten doet, kan het zijn dat hij er op den duur toch wat voor bewaart.

2 jaar geleden

Mijn dochter van 2 vind de wc reuze interressant thuis gaat ze gewoon op de wc met wc verkleiner bij de opvang en bij oma op t potje hier gaat het een tijdje heel goed en dan weer wat minder we leggen er zeker geen druk op.. Sinds ze grote zus is gaat het weer goed mijn dochter begon met poepen op de wc terwijl de meeste beginnen met plassen ze begint nu ook aan te geven als ze moet plassen maar is nog vaak te laat

2 jaar geleden

We hebben vandaag geprobeert zonder luier, maar hij heeft 3 keer in zn onderbroek geplast🙈 We zijn er wel achter dat hij dit niet fijn vind want hij zegt echt bah en loopt wijdbeens (zn nichtje die maakte het namelijk niks uit als ze in dr broek plaste) Poepen heeft hij een poos terug wel al 1 keer gedaan op het potje bij mijn ouders, hij had geen luier aan toen en hij maakte de indruk alsof hij ging poepen dus toen zij ik tegen m: we gaan niet poepen op de vloer, en toen rende hij naar t potje en legde er een mooie drol in🙈😂