10 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb twee keer een keizersnee gehad. Ik heb er al en toe ook last van. Tijdens mijn zwangerschap was het erger, omdat de huid dan natuurlijk ook opnieuw gaat rekken. Het was af en toe een steekje. Bij mij kwam die het vaakst voor als ik van een zithouding ging staan. Ik heb het nog steeds van tijd tot tijd af en toe.

2 jaar geleden

Reactie op CorineZ

Ik heb twee keer een keizersnee gehad. Ik heb er al en toe ook last van. Ti ...
Ik denk dan soms dat er een kans zal zijn dat litteken los zal laten en ik niet natuurlijk mag proberen te bevallen..

2 jaar geleden

Wat mijn verloskundige en gynaecoloog erover zeiden, is dat je natuurlijk kan proberen te bevallen. Door stuitligging en medische omstandigheden is het toch een tweede keuzersnede geworden. Dat de eerste een keizersnee is, betekend niet dat de tweede per definitie ook een keizersnee moet worden. Het betekend wel dat het een ziekenhuis bevalling wordt. Over het loslaten: volgens mij zit het in theorie kunnen, maar het is volgens mij heel zeldzaam. Het is wel een reden dat het in het ziekenhuis moet. Ik ben geen medisch expert. Als je er zorgen over heeft bespreek het op een controle afspraak. Ik stond de eerste maanden onder toezicht van een verloskundige voordat ik naar een gynaecoloog ging in de laatste maanden. Kijk hoe het zich ontwikkeld. Bij mij was natuurlijke geboorte tot het laatste moment een optie. Toen ik 4 cm ontsluiting had is er gekozen voor de keizersnee.

2 jaar geleden

Reactie op CorineZ

Wat mijn verloskundige en gynaecoloog erover zeiden, is dat je natuurlijk k ...
En waarom is het uiteindelijk toch weer een keizersnede geworden? Vanwege niet vorderende ontsluiting? Of omdat je er op dat punt zelf voor hebt gekozen? Pure interesse 🙂

2 jaar geleden

Reactie op CorineZ

Wat mijn verloskundige en gynaecoloog erover zeiden, is dat je natuurlijk k ...
Dat klopt! Ik heb toch het gevoel dat ze sneller overgaan naar een keizersnede eens ze zien dat je al reeds 1 hebr gehad. Of die angst heb ik toch. Ja ik heb het zeker al besproken, ik mag het ook gewoon proberen maar wel met de monitor en idd in het ziekenhuis. Mag ik vragen of je een verschil hebt gemerkt in de 2 keizersnedes. Was de tweede bv minder lastig en een betere herstel of gelijkend.

2 jaar geleden

De eerste keer was het een spoedkeizersnee vanwege zuurstoftekort. Mijn oudste is 1 dag voor de uitgerekende datum geboren. De laatste cm ontsluiting bleef inderdaad uit en ben ik naar verloskunde overgegaan. Daar bleek uit een test dat hij zuurstofgebrek had en er onmiddellijk uit moest. De oudste had in de buik groeivertraging opgelopen. In deze reden stond ik onder extra controle. Bij de tweede trad ook groeivertraging op en hij lag in stuit. Ik zou de dag na mijn bevalling oorspronkelijk een draaiafspraak hebben. Maar de jongste kwam met 36.2 weken. De vroeggeboorte, groeivertraging, stuitligging en mijn eerste ervaring zijn de redenen geweest. Ik weet nog dat ze tegen mij zeiden dat ik 4 cm had, en ze vroegen aan mij wat ik graag wou. Natuurlijk proberen of keizersnee. Ik vroeg op dat moment naar hun medisch advies. Ze zeiden dat dit vrije keus was, maar er bij mij en redelijke kans was dat het alsnog een keizersnee zou worden. Dus toen heb ik besloten om alle onzekerheid er maar uit te halen.

2 jaar geleden

Reactie op CorineZ

De eerste keer was het een spoedkeizersnee vanwege zuurstoftekort. Mijn oud ...
Ja dan kun je inderdaad maar beter direct voor de keizersnede gaan .. Dat scheelt jezelf ook een hoop uitputting lijkt me..

2 jaar geleden

Reactie op Emelieke

Dat klopt! Ik heb toch het gevoel dat ze sneller overgaan naar een keizersn ...
Ik heb van de tweede veel minder last gehad dan van de eerste. Het moeilijke is wel dat je minder rust kan nemen omdat je nog een kind hebt. Dat ik er minder last van heb zou om meerdere redenen kunnen. Dit is allemaal speculatie en niet medisch onderbouwt. 1. Ze hebben bij mij de snee weer open gemaakt. Dat is minder pijnlijk of ingrijpend dan in 'gezond' vlees te snijden. 2. Ik heb gehoord dat een spoed snede er heviger aan toe gaat, met brute kracht omdat het kind er zo snel mogelijk uit moet. 3. Mijn gynaecoloog zei dat hij vaker te horen kreeg dat vrouwen onder algehele narcose vrouwen er meer last van hadden. (Bij spoed is er geen tijd om gedeeltelijke verdoving af te wachten) Verder heb ik bij de eerste geen gevoel gehad rond de snee, bij de tweede was dit ook wel, maar minder lang. Ik zal nooit weten of ik minder last had door het type snede (spoed VS normaal), of doordat het de tweede was. Het is nog steeds een serieuze wond die moet genezen, maar de twee viel mij achteraf reuze mee vergeleken met de eerste.

2 jaar geleden

Reactie op CorineZ

Ik heb van de tweede veel minder last gehad dan van de eerste. Het moeilijk ...
Ik herken echt heel veel in jouw verhaal! Mijn eerste was ook spoed met narcose en m'n 2e geplande keizersnede met ruggenprik. Mijn herstel bij de 2e ging zoveel sneller. (Ondanks dat je er al 1 hebt rondlopen) Mocht ik nog een kind willen (en mogen) krijgen dan zie ik zeker niet op tegen een keizersnede