40 Reacties

3 jaar geleden

Wij denken aan het te proberen rond aug sept. Aan een 2e. Ik neem die vaccinatie sowieso niet.

3 jaar geleden

Heel eerlijk. Ik zou zeggen doen! Wij zijn ook bezig aan een tweede en wie weet duurt corona nog 4-5 jaar. Wil je je wens zo lang opzij zetten.? Ik heb zoiets van; ik kan beter nu eerst aan een tweede beginnen (vanaf december nu inmiddels) en die vaccinatie komt wel!

3 jaar geleden

Je hoeft maar 2 maanden te wachten na de vaccinatie natuurlijk dus op zich kan je daar ook op wachten? Ik vind het vaccineren zelf wel ontzettend belangrijk dus ga het wel direct doen. Mensen die hem niet nemen vind ik eerlijk gezegd onnadenkend.

3 jaar geleden

En ze zijn over het algemeen zeer slecht en/of onjuist geïnformeerd

3 jaar geleden

Reactie op JBaby2

Je hoeft maar 2 maanden te wachten na de vaccinatie natuurlijk dus op zich ...
Ja klopt, ik wil hem ook zeker nemen. Maar wachten tot 2 mnd na de vaccinatie betekent als alles volgens planning gaat dat we in okt kunnen starten. Dat is vanaf nu toch een half jaar extra wachten..

3 jaar geleden

Wij hebben toevallig afgelopen maand besloten om voor nr2 te gaan. Eerlijk gezegd niet gedacht aan de vaccinatie. Mocht ik de oproep krijg en nog niet zwanger zijn dan neem ik ‘em en zowel, kijk ik tegen die tijd wel.

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

Ja klopt, ik wil hem ook zeker nemen. Maar wachten tot 2 mnd na de vaccinat ...
Dan kan je natuurlijk gewoon starten en ben je zwanger dan stel je het uit en als je nog niet zwanger bent zou je hem kunnen nemen en 2 maanden wachten? Zo ga ik het zelf ook doen

3 jaar geleden

Reactie op JBaby2

Dan kan je natuurlijk gewoon starten en ben je zwanger dan stel je het uit ...
Ja precies, dat is het alternatief inderdaad. Als ik nog niet zwanger zou zijn en ik opgeroepen wordt ga ik hem wel nemen en dus een pauze inlassen.

3 jaar geleden

Blijven lastige keuzes he?

3 jaar geleden

Ik zou zeggen lekker gewoon voor gaan, en dan zie je wel hoelang het duurt en of je je een oproep krijgt als je zwanger bent ja of nee, en als je wel zwanger bent dan neem je vaccin na de tijd, is jah ook geen probleem! Hier nog geen kriebels, bewuste keuze om nog lekker even te wachten en genieten van de eerste 🥰

3 jaar geleden

Wij zitten in precies dezelfde situatie als jullie. Mijn spiraal eruit laten halen en we zien wel of het gebeurd, we zijn niet fanatiek bezig maar laten het op z’n beloop. Want wie weet duurt het deze x weer iets langer..

3 jaar geleden

Als je het graag wil zou ik ervoor gaan. Heb ik ook gedaan en nu 16 weken zwanger. Een paar maanden later dat vaccin laten zetten zal ook wel geen ramp zijn

3 jaar geleden

Hier hebben we het ook wel eens over een 2e. Altijd wel de wens gehad voor meer kinderen. Alleen vind ik het momenteel een nare tijd en vraag me soms af in welke wereld onze kinderen terecht komen. Voor nu wil ik eerst zien hoe we er over een paar maanden voor staan. Hopelijk wordt het gauw beter, dan hoop ik nog wel op een broertje of zusje

3 jaar geleden

Wij zaten ook zo. We hebben besloten er wel voor te gaan met alle verhalen van miskramen en vorige keer was het ook niet in 1 keer raak. Dit keer toevallig wel. Nu 9 weken zwanger :) dan die vaccinatie maar na de bevalling

3 jaar geleden

In België raden ze alle zwangere vrouwen systematisch aan om het vaccin wél te laten zetten... ik ben nu 15weken zwanger en ik heb op aanraden van m’n gynaecoloog 2w geleden m’n eerste vaccin gekregen.

3 jaar geleden

Dit is persoonlijk. Maar er is altijd iets, nu is Covid19, of een financiële crisis, of AIDS, of ....noem maar op. Doe wat voelt goed bij jullie.

3 jaar geleden

Bij ons op het werk; zorg epilepsie centrum, raden ze het af om een vaccinatie te nemen mocht je zwanger willen worden of als je zwanger bent. Heel veel succes met je keuze 💪🏻

3 jaar geleden

Zelf niet alle bovenstaande teksten gelezen. Wij krijgen september 2021 ons tweede kindje. Bij aanmelding bij de kraamzorg kwam ik er nu achter dat door corona tijd de babybooom is los gebarsten er worden gemiddeld heel wat meer baby's geboren als normaal. Waardoor de kraamzorg minimaal 3 uur per dag is.. en met geluk wellicht net iets meer uren. Wellicht vind je het fijn om te weten? Je kunt in je regio is een kraamzorg bellen hoe het in hun/jou regio is.

3 jaar geleden

Reactie op 34lin

Zelf niet alle bovenstaande teksten gelezen. Wij krijgen september 2021 on ...
He wat vervelend voor je zeg! Dit was bij onze dochter ook het geval (voor corona). Toen hebben we uiteindelijk een leerling gekregen. Maar ik vind het geen reden om langer te wachten, die week komen we dan ook wel weer door. Scheelt wel als je al een kindje hebt, minder onzeker en je hebt het al een keer meegemaakt ;-)

3 jaar geleden

Reactie op Vera_2019

He wat vervelend voor je zeg! Dit was bij onze dochter ook het geval (voor ...
Dat ben ik helemaal met je eens. En ons geluk is dat vrienden en familie dicht bij zijn. En onze dochter tot opheden heel lief en rustig is. Ik voorzie ook niet direct een probleem Maar uiteraard kan dit voor andere heel anders zijn.