1 hartje, 1 leeg vruchtzakje...

Suus6
15 dagen geleden
Volgen
Zojuist m’n eerste (inwendige) echo gehad. Volgens eigen berekening was ik 7+2. Zij kwam nu op een paar dagen minder uit. Meteen zagen we een hartje kloppen! Gelukkig! Toen ze verder ging kijken zag er een leeg vruchtzakje naast, ze kon me daar weinig over vertellen behalve ‘dat het een tweeling was geweest in aanleg.’ Ik heb met week 5/6 echt minimaal bruin bloed verloren, ik dacht een innestelingsbloeding of was dit het nu lege vruchtzakje? Toen ik vroeg of ik nu meer kans heb op een miskraam wilde ze daar niks over zeggen. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt? Ze vertelde wel dat hier nu elke controle naar gekeken gaat worden. (Maar ze was ervan overtuigd dat het er maar 1 bleef. Was écht leeg.) Ik ben nu blij... En ook een beetje verdrietig... En durf slecht blij te zijn. Daarnaast heb ik nu een beetje buikpijn, kan dat komen door die inwendige echo?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
6 reacties
30Charlotte
15 dagen geleden
Vanishing twin syndroom, volgens mij heb je niet meer kans op een miskraam, maar ik ben natuurlijk geen dokter. Ik begrijp je verdriet. Je had niets kunnen doen om dit te voorkomen. Je hebt wel nog steeds een groeiend baby'tje in je buik dus je mag ook blij zijn zonder je schuldig te voelen! Veel sterkte 😉
  • Rapporteren
Esli88
15 dagen geleden
Ik heb precies hetzelfde! Ook net een inwendige echo gehad en 1 leeg vruchtzakje en 1 kloppend hartje. Nu ook rond 7 weken. Kans op miskraam is iets verhoogd vertelde de vk, maar ik ben overwegend blij. Ik heb al een tijdje last van bloed verlies en ben helemaal gelukkig dat ik een kloppend hartje heb gezien:)
  • Rapporteren
Suus6
15 dagen geleden
Bedankt voor jullie reactie.. Het is allemaal zó onwerkelijk. Wij zouden samen niet op de natuurlijke manier zwanger kunnen worden. Zouden na de Corona voor ICSI gaan. (Eicellen in diepvries vanwege chemo). Toch natuurlijk zwanger... En dus door m’n chemo-beschadigde-euvelen kans van 50% op miskraam. En dan blijkt nu dat er ooit 2 waren... HOE dan? Ze was heel duidelijk dat het nog zeker 4/5 weken heel spannend gaat zijn. Maar was ook blij met een kloppend hartje. (Overigens ben ik heel blij met dat kloppende hartje! Maar het is allemaal zo dubbel. En onzeker. Damn.)
  • Rapporteren
Rowan22
14 dagen geleden
Vandaag mijn eerste echo gehad en ook precies hetzelfde! 4 jaar geleden een miskraam gehad rond deze periode dus voor mij was het kloppende hartje zo mooi om te zien. VK zei dat het altijd spannend blijft in het eerste trimester maar geen verhoogde kans OID
  • Rapporteren
Lizzo
14 dagen geleden
Ik heb dit ook gehad. Bij mij is het in februari fout gegaan en een miskraam gehad. Gelukkig ben ik snel weer aangeteld en nu 11 weken zwanger.
  • Rapporteren
JennBrwr
14 dagen geleden
Ik ook! Bij 7.4 ook een vanishing twin. Volgens VK niet meer kans op een miskraam. Je kan alleen geen nipt doen nu, wel en combinatietest. Vind de nieuwe echo wel heel spannend. Vandaag 9.1. Succes allemaal. Hopelijk komt het goed bij ons allemaal. Door de klachten die ik heb, heb ik er wel een goed gevoel over.
  • Rapporteren