14 Reacties
2 jaar geleden
Soms is mijn zoontje ook vroeg wakker doe dan melk met granen in een fles en geef die op bed leg hem naast me en de afgelopen dagen sliep hij dan weer door, misschien een tip
2 jaar geleden
Reactie op MamaMia02
Ik doe haar trouwens wel altijd om 09:00 uur naar bed. Soms iets vroeger ma ...
Ik zou niet eerder dan 09.00 uur in bed doen. Dat is te vroeg voor een ochtenddut. Tussen 9.00 en 9.30 is een mooie tijd. En als ze het echt niet red dan eerder in bed om 8.45 uur. Eerder niet doen. Je kan gebruik maken van een overbruggingsdutje. Dat is een korte powernap van 10 a 20 minuten en dan wakker maken waarop je de baby weer op tijd in bed doet. Dus als je baby om 08.00 uur moe is kan je dit proberen.
2 jaar geleden
Als hij hier vroeg wakker wordt, krijg hij in het donker en zonder geluid een fles. Dan valt hij na 3 minuutjes mopperen weer in slaap en wordt hij anderhalf uur later wakker. Dan gaan we eruit, krijgt hij een boterham en is duidelijk "het begin van de dag". Overdag wordt er al een tijdje een middagslaap geweigerd en hangen we op anderhalf uur (altijd wakker voor 13.00 uur).
Savonds rond 19.00 fles en naar bed, dat gaat de ene keer soepeler dan de andere keer maar meestal slaapt hij met een kwartier wel en wordt tegenwoordig wakker om 6.30 ongeveer.
2 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd dat je het ochtend slaapje nooit voor 09:00 moet doen. Dus misschien de combi van het ochtendslaapje later doen en dus later naar bed…
Mijn dochter slaapt overdag weinig, dus is s avonds ook vaak moe. Maar ze gaat hier dan vaak 18:30 naar bed. Ze slaapt dan meestal tot minimaal 06:30, maar soms ook 07:30!
Maar ze slaapt overdag maar 1 à 1,5 uur in totaal 😅
Hoe laat wordt hij wakker van zijn laatste slaapje overdag? Misschien kun je daar iets schuiven zodat hij het volhoud tot 18:30/19:00? 😊
2 jaar geleden
Super bedankt voor het meedenken en de tips! Voor mij nieuwe informatie dat het ochtendslaapje niet voor 09:00 moet. Goed om te weten. We gaan er verder mee experimenteren. En anders maar accepteren dat hij een vroege vogel is. We zijn al heel blij dat hij gewoon de hele nacht lekker doorslaapt 🥰
2 jaar geleden
Wij hebben dit een half jaar geleden gehad voor een aantal weken.. toen idd ook geprobeerd het ochtenddutje niet voor 9.00 te doen, dan maar wandelen want er moest wek gerekt worden 😅
Dat hielp wel iets maar ineens was dat vroege wakker zijn ook weer over 🤷🏼♀️ soms doe je helemaal niks ‘verkeerd’ 😊
2 jaar geleden
Ons zoontje gaat om 19 uur naar bed, en is bijna altijd on 615 wakker. We hebben alles geprobeerd, schema's, slaapcoaches, minder slapen over dag, verschuiven van zijn dutjes, spelen met eettijden, noem het maar op.. Niets werkte. Nu laten we hem zijn eigen schema bepalen en is iedereen gelukkiger (en begon hij ook beter overdag te slapen). We hebben maar geaccepteerd dat hij een ochtendmens is. Zijn ochtend dutje is nu meestal van 930-1030/11 en zijn middag dutje van 15-16 uur.