40 Reacties

3 jaar geleden

Jaa! Ons mannetje is bijna 8 maanden nu. Sochtends krijgt hij een fles. Vervolgens rond 9 a 10 uur een bord pap met 260 ml melk en banaan er door heen. Daarna rond 11 a 12 uur lichtbruin brood met iets erop. Verschilt per dag. Smiddags rond 3 uur fruit. Meestal 2 stuks of 3. En als laatste groente tot hoeveel hij zelf wilt eten. En voor het slapen gaan weer een fles! De tijden kunnen soms verschillen. Dit gaat hier echt super goed. Meneer vindt zijn fles namelijk helemaal niks. Hij eet liever normaal eten. 😊😇

3 jaar geleden

Hier een zoontje van 8,5 maand! Hij drinkt ‘s morgens een fles. Rond 11u groentenpap, rond 15u fruitpap en ‘s avonds opnieuw een fles. Tussendoor al eens een babykoekje, verder eigenlijk niets…

3 jaar geleden

Nee bijna. Onze dochter is 8 maanden en krijgt het volgende 08.00 Een bord pap 10.00 fruit 12.00 Een boterham 15.00 klein flesje van 150 17.00 avondmaaltijd 19.00 210 fles We gaan binnenkort de middag fles laten vervallen

3 jaar geleden

Oke meerdere van 8 maanden dus die nog maar 2 flessen hebben. Hier sinds gister geen fles meer bij de boterham, maar nu 1.5broodje 7/8u 180+6 9/10u fruit + water 12u brood + water 15u fruit + water 17.30 warme hap + water 19.00 150+5

3 jaar geleden

Reactie op Lav_s

Jaa! Ons mannetje is bijna 8 maanden nu. Sochtends krijgt hij een fles. Ver ...
Maar nog wel 3x melk dus per dag? Of maak je de pap met gewone melk?

3 jaar geleden

Hier eentje van 8 maanden die nog op 3 flessen zit: ‘S ochtend pap 180+6 met granen 10 u fruit 11.30 fles 13.00 broodje 15.00 fles 17.00 groente 19.00 fles Hebben jullie geen “zorgen” over te weinig vocht? Ik heb het idee dat wij continu aan het eten of slapen zijn 😅

3 jaar geleden

Hier een dame die volgende week 9 maanden is! 07:00 pap van 200 ml kv 10:00 fruit 12:30 boterham + 150 ml fles 15:00 tussendoortje 17:00 warme maaltijd 19:00 150 ml fles

3 jaar geleden

Reactie op Mrgt

Hier eentje van 8 maanden die nog op 3 flessen zit: ‘S ochtend pap 180+6 me ...
Ik geef vaak water over de dag, dat drinkt ze hier goed.

3 jaar geleden

Hier een mannetje van 8 maanden. Smorgens papje met 200 ml kv Fruitpotje Boterham Avond eten En fles van 230 ml maar die gaat allang niet meer op. Dit is van zelf gegaan kleine wou echt geen fles meer en nog steeds is het een heel gevecht. Ik maak me eerlijk gezegd wel veel zorgen of hij wel genoeg vocht binnen krijgt. Hij drinkt diksap tussendoor.

3 jaar geleden

Maar een bord pap is toch ook met melk? 2 flessen + een bord pap is toch alsnog 3x melkvoeding? Tenminste ik neem aan dat jou vraag niet perse is hoeveel flessen maar hoeveel melkvoeding?

3 jaar geleden

Reactie op PinkPanther

Hier een zoontje van 8,5 maand! Hij drinkt ‘s morgens een fles. Rond 11u gr ...
Jeetje... Eet hij niet veel te weinig? 🙈 🤭 Je wilt toch uiteindelijk naar een "normaal volwassen" ritme met 6 maaltijden per dag? Ontbijt, 10uurtje, lunch, 15/16 uurtje, avondeten? 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Maar een bord pap is toch ook met melk? 2 flessen + een bord pap is toch al ...
Ja klopt ik bedoel echt de hoeveelheid melk, pap of fles. ☺️

3 jaar geleden

Reactie op Brownie

Ja klopt ik bedoel echt de hoeveelheid melk, pap of fles. ☺️
O dan is het hier tussen de 250 ml en de 370 ligt dus aan de hoeveelheid die ik erin krijg bij de laatste fles

3 jaar geleden

Reactie op Mrgt

Hier eentje van 8 maanden die nog op 3 flessen zit: ‘S ochtend pap 180+6 me ...
Je kan de fles van 11.30 en het broodje van 13.00 ook combineren. Rond 12.00 eerst een broodje en dan afsluiten met een flesje. Dan haal je er weer een "eetmomentje" af. Zo doen wij het ook. Die fles van 15.00 hebben we eraf gehaald. Dan geef ik hem nog een stukje fruit en wat maisvingers

3 jaar geleden

Reactie op PinkPanther

Hier een zoontje van 8,5 maand! Hij drinkt ‘s morgens een fles. Rond 11u gr ...
Heeft je kindje dan geen trek? Want hij eet nog geen brood volgens je bericht? Hier gaat de 3e fles er nog niet af. De 4e is er net af. 😊

3 jaar geleden

Ik houd het voedingsschema van 24baby aan en daar vervalt de 3e fles met 10 maanden. De ochtendfles wordt dan een broodje. Hij is nu net van de 4e fles af en we werken nu gewoon aan het ophogen van de hoeveelheid groentehap en t.z.t. het verminderen van de fles. De behoefte aan de fles is er gewoon nog steeds dus ja dan volg ik mijn kind.

3 jaar geleden

Ik houd het voedingsschema van 24baby aan en daar vervalt de 3e fles met 10 ...
Puur uit interesse; welke 2 flessen blijven er volgens dat schema nog over? Onze dame drinkt namelijk alleen haar ochtendfles nog fatsoenlijk (180 of 210). De flessen na de lunch en voor het slapen drinkt ze beide nog maar maximaal een 90ml. Ik denk dat hier dus de middagfles eerst komt te vervallen.

3 jaar geleden

Puur uit interesse; welke 2 flessen blijven er volgens dat schema nog over? ...
Ter voorbeeld vervalt bij 24 baby de ochtend- of de middagfles. Ik was gestopt met lezen bij ochtend, sorry!! 😬 Mijn kindje is nog maar 8 maanden en dan oriënteer ik mij een beetje op het vervolg maar als ik hier iets schrijf dan moet ik goed lezen!!Maar volgens dat schema heb je die 2 opties. Ik zou de fles laten vervallen waar je kind het minst naar verlangd en wat het makkelijkst gaat. Bij mij wordt dat als hij 10 maanden is dan de middagfles want brood in de middag eet hij fantastisch. 🙂 En de fles in de ochtend maakt onze ochtend nog even makkelijk. 😁

3 jaar geleden

Heeft je kindje dan geen trek? Want hij eet nog geen brood volgens je beric ...
Oh ik krijg geen melding als er gereageerd wordt. Nee hij heeft hiermee eigenlijk wel voldoende. ‘T is wel een goeie eter, hij drinkt grote flessen en eet grote porties groentenpap en fruitpap. Soms eet hij tussendoor een koekje, maar dat is meer bezigheidstherapie. Hij eet inderdaad nog geen brood. Al vaak aangeboden maar hij speelt er vnl mee. In het weekend kan dat maar voor ik moet werken niet🙈

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Jeetje... Eet hij niet veel te weinig? 🙈 🤭 Je wilt toch uiteindelijk naar ...
Hij heeft hiermee prima voldoende. Heeft volgens de kinderarts zelfs grote porties. Hij groeit en komt aan volgens schema en is niet hongerig, anders zou hij uiteraard meer krijgen😊 ben jij van Nederland? Als ik hier zo meelees in verschillende topics merk ik nl grote verschillen in voedingsschema’s tss Nederland en België. Wat zot is he, want een baby hier of daar is net hetzelfde😁