5 Reacties
één jaar geleden
De beste tip die ik kan geven is grenzen stellen. Een 2 jarige hoef je niet op verzoek te voeden. Maak afspraken wanneer zij wel borstvoeding krijgt en wanneer niet. Heeft ze tussendoor dorst geef dan thee/water etc. Plan evt een echt knuffelmoment in. Hoe gaat het verder als jij met je dochter samen bent en je partner is uit huis? Dat maakt hier soms al een flink verschil. Het is goed om aandacht te hebben voor wat jullie dochter wil, maar het kan niet de bedoeling zijn dat je partner eraan onderdoor gaat. Soms moet je dochter ook nee leren accepteren.
één jaar geleden
Reactie op newmommy😍
De beste tip die ik kan geven is grenzen stellen. Een 2 jarige hoef je niet ...
Jaa precies we hebben alleen met eentje te maken die echt heel pittig is dat zegt zelfs de kinder dagverblijf,
Ik zelf heb er geen problemen mee als ik met mijn kleine op stap ben… ze luistert goed geen gepiep niks aan het handje. Alleen als mama in de buurt is.
één jaar geleden
Reactie op MikeKool
Jaa precies we hebben alleen met eentje te maken die echt heel pittig is da ...
Lastig hoor.. maar vooral in de peuterpubertijd zijn die kleintjes enorm aan het grenzen zoeken. Probeer daarom duidelijk te zijn en structuur te geven. Als iets niet mag, zeg dan ook waarom niet. Ze snappen het niet meteen maar op den duur krijgen ze het wel door.
Ze weten ook precies wat ze bij wie kunnen doen. Jij bent waarschijnlijk iets consequenter dan je partner of geeft iets minder toe. Geen verwijt naar je partner want dat is heel vaak zo! Maar die ukkies ruiken dat😉
Ik zou idd proberen om samen met je partner dezelfde grenzen te stellen. Zoals Newmommy ook zegt, gewoon vaste voedings momentjes en verder gewoon water/thee oid. Kindjes willen graag weten waar ze aan toe zijn dus structuur is erg fijn voor ze.
Het zal de eerste dagen/weken misschien moeilijk zijn, veel huilen en driftbuien maar daar moet je dan helaas maar even doorheen! En dan wordt het echt beter! Succes!
één jaar geleden
Ik had hetzelfde alleen dan snachts, ze kwam zo’n 4 tot 7x terwijl ze overdag alleen kort voor het slapen mocht drinken. Ik ben toen ook naar iemand gegaan voor advies en die zei; snachts beter stoppen en overdag op afgesproken tijden (wat we dus al deden). 1 nacht heeft ze er 3x om gevraagd en sindsdien slaapt ze elke nacht door. Mijn tip zou dus zijn maak een beslissing hoevaak ze nog mag drinken, let het uit aan die kleine en hou je daaraan. Ze snappen op deze leeftijd al heel veel, maar wanneer ze geen grens hebben pakken ze het gewoon zoveel als maar kan. Succes!
één jaar geleden
En wat hier helpt, omdat mama ook altijd maar alles moest doen.. Ik zeg dat ik bezig ben en dat ze mag kiezen; ze mag het zelf oplossen of ze doet het samen met papa. Natuurlijk niet altijd maar wel als ik echt ff tijd nodig heb. De eerste paar x was het gillen want ook hier echt een pittige, maar ze pakt nu steeds vaker papa z’n hand om het samen te doen