21 Reacties

één jaar geleden

Ja hier is het avondeten ook minder en idd vroeg wakker. Mbt eten: overdag eet ze wel goed fruit en brood. Prima! Slapen: laat haar altijd nog ff in bed liggen voor zover het lukt

één jaar geleden

Ik herken dit ook zeker! Maar nog niet gedacht aan een slaapregressie! Eten gaat moeilijk en slapen vaak snachts wakker en jammeren.

VRIEND

één jaar geleden

Ja hier ook herkenbaar. Niet het vroege wakker, maar het duurt weer uren voor hij slaapt, heel veel verdriet/soort paniek in de nacht, 30x wakker. Hij reageert hier altijd super heftig op slaapregressies en duurt altijd weken, dus ik kan de borst nat maken 🙈😅. Redelijk pittig samen met een baby die in de 6 maanden slaapregressie zit, oftewel al dagen écht niet normaal weinig geslapen. 😴

één jaar geleden

Super herkenbaar. Duurt lang voordat ze slaapt, wordt wakker en blijft uren waren, wordt vroeg wakker, is onrustig, veel verdriet, paniek. Sinds een week drama. Hoop snel dat deze slaapregressie snel weer voorbij is ☺️

één jaar geleden

Hier ook! Ze wordt 15 dec 2 jaar en er zitten nu af en toe vreselijke nachten tussen. Dan is ze ban half 1 tot half 5 wakker en wil ze écht niet meer slapen!

één jaar geleden

Vannacht 2.5 uur wakker. Hier is eigenlijk al maanden lang ‘s nachts wakker even leek het beter te worden toen ze van 2 naar 1 slaapje ging. Vind het pittig want ze wordt heel humeurig overdag als s nachts niet goed heeft geslapen.

één jaar geleden

Herkenbaar! Het ging hier een hele tijd heerlijk soepel, maar nu horen we haar regelmatig ‘s nachts en vannacht was ze 2 uur lang zonder reden klaarwakker 🙈

één jaar geleden

Ons dochtertje slaapt altijd tot 9/10u en nu wordt ze al een hele tijd ‘s nacht vaak wakker. Ze wilt ook helemaal niet in bed en begint meteen te wenen. Als ik op de babyfoon kijk dan wordt ze wenend wakker of begint ze te stampen en zegt ze: nee nee nee. En dit met haar ogen open. Soms lijkt ze ook echt bang en staart ze naar bepaalde plaatsen ik haar kamer. Ben echt bang dat ze iemand ziet of zo🙈 niet dat ik daar normaal in geloof, maar ik denk dat ik daar tiktok een beetje de schuld van moet geven 😅 heeft nog iemand hier het gevoel dat hun kindje iets kan zien dat wij niet zien?

één jaar geleden

Reactie op yanake

Ons dochtertje slaapt altijd tot 9/10u en nu wordt ze al een hele tijd ‘s n ...
Zouden ook night terrors kunnen zijn.. hier heb ik ook over zitten twijfelen. Want ze ogen dan wakker maar dat zijn ze niet...

één jaar geleden

Reactie op Kleintje1991

Zouden ook night terrors kunnen zijn.. hier heb ik ook over zitten twijfele ...
Ja ze is wel echt wakker want ze roept mij en kijkt echt recht in de babyfoon

één jaar geleden

Zijn er meer waarbij deze ‘fase’ al heel lang duurt? Hier denk ik al 2 maanden waarbij het steeds een paar weken goed (normaal) gaat en dan weer een paar weken slecht.. Soms werkt niks nog om hem in slaap te krijgen en is hij, en wij dus, uren wakker. Moet zeggen dat hij ook een zusje heeft gekregen in oktober.

één jaar geleden

Reactie op Marit90

Zijn er meer waarbij deze ‘fase’ al heel lang duurt? Hier denk ik al 2 maan ...
Ja hier ook, soms echt midden in de nacht wakker en alleen bij ons willen slapen. Vervolgens uren ons wakker houden. En dan weer een nacht doorslapen in eigen bed en de volgende nacht is het weer drama. Hij leert nu wel in razend tempo nieuwe woordjes dus er is wel veel ontwikkeling gaande.

één jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Ja hier ook, soms echt midden in de nacht wakker en alleen bij ons willen s ...
Oh fijn die herkenning! Inderdaad hier ook binnen een paar weken van losse woordjes naar redelijk verstaanbare zinnetjes gegaan. Wat dat betreft is dat lastige slapen wel te verklaren (hij slaapt ook niet bij ons in bed, blijft dan gerust uren kletsen en woelen). Weet inmiddels ook dat dat soort dingen tijdelijk is, maar ben wel benieuwd wanneer we eindelijk weer steady goede nachten mogen maken 😁 En dat terwijl de baby (afkloppen) nu best goed slaapt.

één jaar geleden

Reactie op Marit90

Oh fijn die herkenning! Inderdaad hier ook binnen een paar weken van losse ...
Ja hier slaapt de baby ook klokje rond (afkloppen idd), zij is nu 12 weken. Maar blijft je peuter dan niet huilen snachts totdat hij bij jou in bed mag? Hier is t geen optie om hem te laten huilen want dan wordt de halve buurt wakker denk ik 😉

één jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Ja hier slaapt de baby ook klokje rond (afkloppen idd), zij is nu 12 weken. ...
Haha dat blijven huilen is hier niet anders :) Wij hebben als oplossing dat mijn vriend naast zijn bed gaat liggen op een matras. Dan is zoontje iig rustig en mijn vriend slaapt soms nog redelijk door het geklets heen. Zo blijf ik beschikbaar voor de nachtvoeding en ons bed voor de baby als zij toch even onrustig slaapt in de vroege ochtend.

één jaar geleden

Hoe is het bij jullie hiermee? Bij ons is dit nog op en af gaande. Nu is het zo dat als ik er naartoe ga ze hysterisch wordt en als papa komt dan gaat ze wel een poging tot slapen doen 🥴

één jaar geleden

Reactie op Suus399

Hoe is het bij jullie hiermee? Bij ons is dit nog op en af gaande. Nu is h ...
Ja hier ook nog steeds, al meerdere maanden. Net een topweek gehad qua slapen en vannacht weer dramatisch 😒 En idd ga ik er ook maar niet meer naartoe want dan wordt het alleen maar erger, bij m’n vriend lukt het nog wel eens.

één jaar geleden

Hier is t weer oke mits we hem maximaal 2 uur smiddags laten slapen. Laten we hem langer slapen dan is t snachts kassa. Lastig want we moeten hem wel iedere middag wakker maken dus hij lijkt het wel lekker te vinden dat middagdutje.

één jaar geleden

Reactie op Marit90

Ja hier ook nog steeds, al meerdere maanden. Net een topweek gehad qua slap ...
Fijn te horen dat dat niet alleen bij ons is dat mama de boel verergerd 🙈

één jaar geleden

Jaaaa heeeel herkenbaar! Mijn zoontje had er maand 24 last van tot maand 26. Zeker een maand lang elke nacht paar x op de nacht wakker en in de ochtend idd heel vroeg. Hij is nu 28maanden en nergens meer last van 🎉