91 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben helaas ook positief getest op Corona.. ben bijna 34 weken. Ook bijna 2 weken geen geur en smaak.. ook verschrikkelijk bang dat ik onze kleine niet kan ruiken.. was misschien aan het denken om iedere dag wat smaaktraining te doen of geurtraining.. 🍀
4 jaar geleden
Reactie op shaaaaaaronstone
Ik ben helaas ook positief getest op Corona.. ben bijna 34 weken. Ook bijna ...
Hier ook nu 3.5 week verder en nog steeds geen vooruitgang in geur.. moet zeggen dat ik sommige dingen zoals koffie nu wel wat meer ga proeven. Zit ook te denken aan geur training, maar of dat helpt met corona...? Ik heb geen idee 😣
4 jaar geleden
Dat is fijn! Kun je weer rustig ademhalen... Hihi...
Benauwd lan indd door ...
Ja dat kan zeker het geval zijn, had er ook geen corona in de wereld geweest dan denk je ook: ach komt wel goed, is gewoon ze zwangerschap. Maar nu met dit alles, en die koorts erbij...😅 dat is gewoon niet fijn!
Maar goed, dat is het dus niet! Bedankt voor je reactie! 🤗
4 jaar geleden
Reactie op shaaaaaaronstone
Ik ben helaas ook positief getest op Corona.. ben bijna 34 weken. Ook bijna ...
Echt vervelend hè? Ik zit in hetzelfde schuitje, ook 34 weken. Klachten nemen nu langzaam af, maar idd ook geen geur en smaak meer.
Ik zou proberen je niet te druk te maken over de geur en smaak van de baby. Vooralsnog lijkt het geen impact te hebben op je baby. En je kunt er ook niks aan doen.. Komt vast goed met die kleine 💖. Hoop dat je je snel weer wat beter voelt.
4 jaar geleden
Reactie op tb123
Echt vervelend hè? Ik zit in hetzelfde schuitje, ook 34 weken. Klachten nem ...
Het gaat niet om de geur en smaak van de baby, maar de angst om de baby straks niet te kunnen ruiken en niet eens kan ruiken of ie gepoept heeft of niet 😢
4 jaar geleden
Reactie op tb123
Oh zo! Ja.. ik snap wat je bedoelt. Het is spannend, hopelijk komt het sne ...
Inderdaad ❤️🥰
4 jaar geleden
Hier sinds vandaag ook positief getest op corona.
Zelf ervaar ik bijna geen klachten ( lichtelijk verkoudheid). Maar verder niks..
Ben morgen 34 weken zwanger.
Mijn, man had meerdere klachten maar is overal vanaf nu..
Denk dat wij van geluk mogen spreken 🙏 als ik lees hier hoe meer meiden er meer last van hebben.
4 jaar geleden
Reactie op JodieJ
Hoe is het met iedereen? Mijn partner is positief getest en heb nu zelf lic ...
Wat vervelend voor jullie zeg, hopelijk valt het mee!
Ik ben nu 1,5 wk geleden positief getest. Uiteindelijk vooral grieperig geweest: verhoging, verkouden en helaas nog steeds geen smaak en geur.
Het is echt heel wisselend per persoon, maar gelukkig voor veel mensen ‘slechts’ een griepje. Neem je rust, hopelijk zakt het snel af en hebben we toch een beetje antistoffen voor de komende weken..
4 jaar geleden
Zoals je las van een dag eerder mijn reactie..
Maar bij mij is het alweer over, enkel lichte verkoudheid is niet eens een verkoudheid te noemen..
En mijn man is er na 1 week ook alweer vanaf :)
En onze dochter heeft nergens last van :)
4 jaar geleden
Ik ben ook positief getest op corona. Sinds donderdag lichte verkoudheidsklachten, daarna spierpijn, sinds vrijdag/zaterdag ook echt wel koorts en zondag inderdaad ook verlies van smaak en geur.
Hoe doen jullie dit met jullie gezin? Hebben jullie jezelf afgezonderd of toch bij elkaar gebleven? Ik probeer zoveel mogelijk boven door te brengen maar de jongens begrijpen er niets van en lijken ineens extra behoefte te hebben aan knuffelen en kusjes.
Hoelang heeft het geduurd voor jullie weer klachtenvrij waren?
Ik ben nu 33+3, wilde met 36 weken met verlof, maar door corona besloten om na deze week te gaan. (Want wat als je met 36 weken nog besmet raakt en met 38 weken ziek wordt)helaas was het dus al te laat 🥴.
Ik merk dat ik met veel vragen zit over het verloop, wat voor impact heeft het op de baby (volgens de verloskundige weinig, maar er moet wel een groeiecho gedaan worden) en hoe anderen dit ervaren hebben.
4 jaar geleden
Ik ben sinds vorige week dinsdag binnen met keelpijn. Woensdag getest, donderdag uitslag positief. Ik heb enkel keelpijn gehad waarbij ik heel af en toe een paracetamol voor heb genomen. Ik zou morgen uit huis mogen mits ik 24 uur geen klachten zou hebben maar het lijkt vandaag weer erger te worden. Ik kan wel janken, ik ben vandaag 37 weken. Mijn vriend blijft gewoon om mij heen leven en doet niets aparts, heeft gelukkig nog geen klachten.
4 jaar geleden
Wat vervelend voor je!
Bij mij duurde het ongv 2 weken voor ik klachtenvrij was (op verlies van reuk en geur na, dat kan langer duren en is niet besmettelijk), bij mij man slechts een weekje voor hij weer naar buiten mocht. Dus echt verschillend per persoon..
Omdat wij beiden besmet waren hoefden we niet om elkaar heen te leven.
Voor wat betreft impact op baby is er weinig bekend. Het lijkt vooralsnog geen impact te hebben, hoewel er bij het zhuis bij ons (Rotterdam) wel wat gevallen zijn geweest waarbij vrouwen die Corona hebben gehad, de babies wat ademhalingsproblemen hadden. Maar het zijn er te weinig om te kunnen zeggen dat dat echt door Corona komt (van de 24 vrouwen die waren bevallen waren er 2 bij wie er problemen waren) en ook als je wereldwijd naar onderzoeken kijkt lijkt er weinig impact te zijn.
Wij maken ons ieder geval niet te veel zorgen, en onze vk ook niet, en hopen maar dat we nu zelf én de baby voor een paar weken anti-stoffen heeft. ☺️Ergens wel een fijn idee.
4 jaar geleden
Mijn vriendin was dus positief maar ik bleek negatief. Ook niet echt klachten. Ze is nu gelukkig klachtenvrij maar ik moet sowieso nog 10 dagen in quarantaine blijven. Om te zien of je nog symptomen ontwikkeld.
Vind het beetje dubbel of ik mij nu toch moet laten testen. Niet echt duidelijke klachten, af en toe beetje keelpijn en sochtends verkouden maar dat trekt overdag weer weg.
4 jaar geleden
Reactie op JodieJ
Mijn vriendin was dus positief maar ik bleek negatief. Ook niet echt klacht ...
Dat hadden mijn vriend en ik ook. Hij heeft zich toen laten testen en was negatief, dus moest de 10 dagen quarantaine vol maken. Stel je test positief dan mag je na 7 dagen en 24u klachtenvrij weer de straat op