11 Reacties

5 jaar geleden

Oogje

5 jaar geleden

Huisarts bellen lijkt me?

5 jaar geleden

Onze dchter heeft ook last van der oogjes, advies van de kraamzorg, water koken laten afkoelen en met een gaasje van buiten naar binnen schoonmaken kan ongeveer 6 weken duren voordat het over is, mocht het na 6 weken nog zijn dan wel de huisarts bellen

5 jaar geleden

Groene snot duidt meestal op een infectie, hoe is zijn temperatuur? De prut in de ogen kan je eventueel ( klinkt vreemd) druppeltje borstvoeding in doen. Trekt dit zo bij. Maar als hij qua temperatuur niet goed is dus tussen 36.5 en 37.5 dan is het beneden de 36.5 een infectie en boven de 37.5 is met koorts etc. Durf niet te vragen of dit verder kwaad kan. Onze kleine man heeft wel af en toe een verstopt neusje maar we hebben zo'n snotpomp om dat eruit te halen. Nu is het ook alweer over.

5 jaar geleden

1 op de 5 pas geboren baby’s heeft last van prut uit oogjes. Meestal is de traankanaal verstopt en is dit geen rede tot paniek. Mijn dochter is 4 weken oud en heeft er nog steeds last van, het is wel vermindert. Advies is om de oogjes dagelijks of meerdere keren per dag met een gaasje fysiologisch serum of afgekoeld gekookt water schoon te maken van buiten naar binnen (ooghoek). Ook mag je onder de ogen masseren zodat de traankanaal open gaat.

5 jaar geleden

Reactie op Cindyvl

Groene snot duidt meestal op een infectie, hoe is zijn temperatuur? De pr ...
Zijn temp is gelukkig goed

5 jaar geleden

Mijn zoontje is 2 weken oud en heeft ook al lang last van prut in z’n linkeroog. Je kan druppeltje borstmelk erin doen dat helpt goed en schoonmaken met een wattenschijfje met afgekoeld gekookt water. Meer kan je niet helaas

5 jaar geleden

Hier ook iemand die veel aan het niezen is, hij is verkouden omdat hij onbedoeld op de tocht heeft gelegen. Ook heeft hij last van dichte oogjes. Gewoon met afgekoeld gekookt water en een gaasje schoonmaken. Voor zijn neus kun je neusdruppels met zoutoplossing gebruiken.

5 jaar geleden

Pas wanneer de oogjes rood zijn is er sprake van ontsteking en moet je naar de huisarts.

5 jaar geleden

Zoals meerdere al hebben geschreven, druppeltje borstvoeding in de oogjes doet wonderen. En mochten er meerder problemen komen, je kunt echt veel met borstvoeding, bijv. een beetje in het badje doen tegen een droge huid/eczeem

5 jaar geleden

Onze kraamzorg hielp ons met afgekoeld gekookt water en watten. Dan van buiten naar binnen vegen. Wel maar 1 keer per watje vegen en daarna dan een nieuwe pakken. Als het heel erg is, druppel borstvoeding op het oogje. Maar, als je kindje 3 dagen is dan heb je nog kraamzorg toch? Ik neem aan dat die ook wel tips geven hierover?