30 Reacties

3 jaar geleden

Goedemorgen, ik had gisterochtend precies hetzelfde als je omschrijft. Ook geen symptomen meer. Ook de verloskundige gebeld, en dat schijnt best normaal te zijn. Ze kunnen natuurlijk nooit garanties geven, maar het hoeft niet altijd iets te betekenen. Als het bloeden erger werd met stolsels moest ik weer contact opnemen. Maar gelukkig is het bij een beetje gebleven. Volgende week dinsdag een echo, ben heel benieuwd. Sterkte ermee en hoop dat het niks is.

3 jaar geleden

Wat super naar voor je.. en wat een onzekere tijd. Ik hoop dat ondanks alles het toch goed mag gaan. Een paar dagen geleden heb ik een topic gestart met mijn eigen verhaal over mijn bloed verlies. Hier staan meerdere verhalen van andere meiden die ook bloedverlies hadden. Topic heet bloedverlies 5+2 dagen.. misschien dat je daar eens kan gaan lezen! Sterkte! 😘

3 jaar geleden

Reactie op Meissie

Goedemorgen, ik had gisterochtend precies hetzelfde als je omschrijft. Ook ...
Dankjewel voor je reactie. Het was bij mij tot nu toe een beetje bloed. En helder. Voel wel een raar gevoel in m'n buik. Maar niet van buikpijn, krampen of menstruatie achtige pijn. Eerder dat het wat opgeblazen voelt onderin m'n buik. Voor jouw ook een spannende periode. Gelukkig is het bloeden gestopt. Hopelijk is alles goed met je echo volgende week. :-)

3 jaar geleden

Wat super naar voor je.. en wat een onzekere tijd. Ik hoop dat ondanks alle ...
Die had ik inderdaad gelezen. Stelt me deels wel gerust dat het geen miskraam hoeft te zijn, maar natuurlijk zit het me niet lekker. Net als bij jou.. Wat spannend en vervelend allemaal zeg... Hopelijk gaat het voor jou ook allemaal goed. Wel heel toevallig, mijn uitgerekende datum zou ook 17/12 zijn en ik heb ook de 28e een telefonische afspraak met de verloskundige. ;-)

3 jaar geleden

Hey, ik heb ervaringen met miskramen, maar bij een beetje bloedverlies kun je alleen maar afwachten en hopen dat het stopt met bloeden en het dus niet ernstigs is. Misschien dat je zwangerschapsymptomen na een paar dagen weer terugkomen. Je kunt er zelf niets aan doen jammer genoeg mocht het wel een miskraam worden. Als het erger gaat bloeden en buikpijn krijgt, echt krampen is het vaak geen goed teken. Sterkte en hoop op goed nieuws!

3 jaar geleden

Hey, ik heb ervaringen met miskramen, maar bij een beetje bloedverlies kun ...
Dankjewel.

3 jaar geleden

Reactie op MLUAL

Die had ik inderdaad gelezen. Stelt me deels wel gerust dat het geen miskra ...
Nee volgens de verloskundige is het 50/50.. blijft het bij een beetje bloedverlies dan hoeft het niet meteen mis te zijn. Ze zei komen er echt stolsels en krampen dan is de kans groter dat het mis is.. ik vind het ook enorm spannend hoor. Zit ook aardig in de stress ervan. Ik mag dus nu ipv een telefonische afspraak aanstaande dinsdag langs komen voor een echo.. mag jij niet eerder heen voor een echo?

3 jaar geleden

Nee volgens de verloskundige is het 50/50.. blijft het bij een beetje bloed ...
Jaa.. Spannend zeg.. Tot nu toe blijft het bij licht bloedverlies, en is het wel afgenomen ten opzichte van eerder vanmorgen. Gelukkig nog steeds niet echt buikkrampen, hooguit wat gevoelig rond de baarmoedermond (denk ik). Ik ga zometeen de verloskundige bellen.. Dan zal ik het horen.

3 jaar geleden

Ik ervaar op dit moment een miskraam. Ik had lichtelijk bloedverlies en geen pijn. Mocht afgelopen donderdag langs voor een echo en daar was niks op te zien. De volgende dag werd ik gebeld door de verloskundige dat ik met spoed naar het ziekenhuis moet gaan. Daar zijn mijn Hcg waarden geprikt en weer een echo. Nog weinig te zien. Geen pijn nog en bijna tot geen bloedverlies. Zondag weer terug en toen te horen dat mijn hcg gedaald was en op de echo was toch echt niks te zien. Vorig jaar heb ik ook een miskraam gehad, toen had ik veel pijn en bloed. Totaal anders als nu. Nu wachten totdat mijn lichaam alles afstoot. Succes en sterkte en bel de vk om de echo te vervroegen. Niet een week wachten.

3 jaar geleden

Ik ervaar op dit moment een miskraam. Ik had lichtelijk bloedverlies en gee ...
Bedankt. Wat erg voor je. Heel veel sterkte.

3 jaar geleden

Ik heb zojuist de verloskundige gebeld. Uitgelegd dat ik eerst lichtrood bloedverlies had. Daarna bruin. En nu (bijna) niets meer in een tijdsbestek van zo'n 3 uur. Echt krampen heb ik niet. Soms wel een raar gevoel of een keer een lichte steek. Maar dat heb ik telkens wel gehad. Ook ben ik erg misselijk nu. De verloskundige gaf aan dat ik me hier nu niet direct zorgen om hoef te maken, omdat dit erg veel voorkomt tijdens het begin een zwangerschap. Het kan zelfs van niezen of stofzuigen nog komen bijvoorbeeld. Ik moet het voor nu gewoon in de gaten houden, of het niet erger wordt en of ik toch krampen krijg. Dan mag ik altijd weer bellen. Ook dat de symptomen zoals pijnlijke borsten nu weg zijn, hoeft niets te betekenen, aangezien het hormoon na het begin van een eventuele miskraam eerst nog in je lichaam blijft.. Ik ben een beetje gerust gesteld. Ergens zit het me ook nog niet helemaal lekker. De afspraak volgende week blijft nog wel telefonisch. Ik ben dan 6+5.

3 jaar geleden

Reactie op MLUAL

Ik heb zojuist de verloskundige gebeld. Uitgelegd dat ik eerst lichtrood bl ...
Fijn dat ze je enigszins gerust heeft kunnen stellen. Maar snap dat het ook dubbel is.. ergens wil je heel graag de bevestiging dat het gewoon goed is. Kon je niet wat aandringen op een eerdere echo? Gelukkig dat het verminderen van de symptomen niet direct wijzen op een miskraam.. sterkte deze weken dat je af moet wachten😪

3 jaar geleden

Fijn dat ze je enigszins gerust heeft kunnen stellen. Maar snap dat het ook ...
Ja. Misschien dat ik straks toch nog maar weer even bel. Heb namelijk ook wat last van m'n darmen. De ontlasting wordt ook zachter/dunner, het is nog geen diarree. Misschien heb ik wat verkeerds gegeten. Heb gisteren wel salade van rauwe kool gehad, kan zijn dat dat niet zo handig was..

3 jaar geleden

Nog even een update. Misschien hebben anderen met dezelfde ervaringen daar wat aan. Ik had opnieuw de verloskundige gebelt, omdat ik ook diarree kreeg. Ook telkens na het eten en vlak voor de ontlasting namen de krampen toe. Het leek door te werken op de baarmoeder, maar toch met name de darmen. Dit kan nu makkelijker een effect op elkaar hebben. Doordat de darmen heel onrustig zijn, kan dit ook tegen de baarmoeder drukken en dat kan een lichte vaginale bloeding tot gevolg hebben. Ze had in ieder geval niet het vermoeden dat dit een miskraam is (is natuurlijk nooit echt uit te sluiten en kan uiteindelijk alsnog komen opzetten). Als het bloedverlies toeneemt of als ik geen eten meer binnen houd, moet ik weer bellen. Of als ik toch ongerust ben. De afspraak volgende week blijft wel telefonisch voor nu. Dit heeft ook te maken met dat op een echo iets goed kan lijken, en het later alsnog mis kan zijn of andersom. Ik ben nogal onervaren als het gaat om zwanger zijn (1e x), dus tips en advies zijn uiteraard welkom. Ik ben nu in ieder geval wel ietsjes meer gerust gesteld. Het lijkt toch steeds meer op een buikgriepje en ik heb niet meer echt bloedverlies gehad. Hooguit wat bruinig bij afvegen. Ik hoop dat het goed blijft gaan.

3 jaar geleden

Reactie op MLUAL

Nog even een update. Misschien hebben anderen met dezelfde ervaringen daar ...
Fijn dat ze je toch gerust heeft kunnen stellen.. en je hebt ook niet meer gebloed? Ik had dus zaterdag bloedverlies en daarna 3 dagen niet meer. Vanmiddag ineens weer wel en net precies ook. 2x hiervan was het bloeden na de stoelgang. Misschien dat het daar ergens mee te maken heeft? Dit was ook de eerste keer dat ik een klein stolseltje? zag.. maak me meteen weer enorme zorgen.. was net weer iets rustiger geworden omdat het nu 3 dagen rustiger was.. Heb de verloskundige dus weer gebeld en nu moet ik vrijdag heen.. (ook nog op mijn verjaardag, dus hoop goed nieuws) ik ben benieuwd. Wachten duurt echt lang nu..

3 jaar geleden

Fijn dat ze je toch gerust heeft kunnen stellen.. en je hebt ook niet meer ...
Bij mij is het ook weer gaan bloeden vanmiddag. Dit keer ook met stolsels... Dus nog niet helemaal gerust gesteld. Bij mij leek het inderdaad ook een verband te hebben met ontlasting. Al heb ik dat vanmiddag niet meer gehad. De krampen namen toen ook wel af. Alleen soms van die vervelende steekjes rond de baarmoedermond lijkt wel. Volgens de VK kan het wel met ontlasting te maken hebben, omdat de bloedvaten rond de baarmoeder tijdens een zwangerschap zo gevoelig zijn en van een stootje van de darmen al kunnen gaan bloeden. En die stolsels kunnen ook ontstaan doordat je vagina een holte is waar bloed ook wat in kan blijven hangen waardoor het dikker wordt. Kortom: alles kan.. Pff.

3 jaar geleden

Reactie op MLUAL

Bij mij is het ook weer gaan bloeden vanmiddag. Dit keer ook met stolsels.. ...
Gek hè.. ik heb een foto toegevoegd (sorry, voor de mensen die er niet tegen kunnen).. maar dit was dus vanmiddag bij mij.. daarna nam het weer af.. hier lijkt dus wel een stolsel in te zitten. Vooralsnog zonder krampen bij mij.. Jouw verloskundige is positiever dan mijne. Die zegt gewoon 50/50... Leek jouw bloed een beetje op het mijne?

3 jaar geleden

Oh wat vervelend zeg! Die onzekerheid ook he, wat is het nou precies.. Je kunt alleen maar afwachten, ik hoop op het beste voor je! 🤞🏻

3 jaar geleden

Gek hè.. ik heb een foto toegevoegd (sorry, voor de mensen die er niet tege ...
Ja dat lijkt er wel op inderdaad. Bij mij is het soms ook nog iets bruiner. En soms ook wel iets grotere stolsels. Maar volgens de VK zijn het echt knikkers of pingpongballen bij een miskraam. En moet je dan ook hele heftige krampen hebben. En zo veel bloedverlies dat je elk half uur wel een maandverband vol hebt... Gelukkig heb ik dat niet. Dus hopen dat het toch meevalt. Uiteindelijk blijft het denk ik altijd 50/50, tenzij het heel duidelijk is dat het een miskraam is.

3 jaar geleden

Reactie op MLUAL

Ja dat lijkt er wel op inderdaad. Bij mij is het soms ook nog iets bruiner. ...
Zal de foto even weer verwijderen. Komt dus wel een beetje overeen.. maar zoals je verloskundige omschrijft heb ik het niet gehad. Dit papiertje was het ergste.. daarna nam het weer af.. Ik heb ook een maandverband in gedaan maar daar zie ik steeds niks op.. alleen met afvegen heb ik bloed aan mijn papiertje soms. Nu is het weer rustig. Pff wat onzeker hè.. toch fijn om het met iemand erover te kunnen hebben. Ik hoop dat bij jou het hier ook bij blijft.