113 Reacties

5 jaar geleden

Ik ben ook tegen stander van huilen en bij mn dochter zat ik er soms uren naast of was ik mm rug kapot aan het wiegen. Nu met mn zoontje moet ik hem af en toe wel laten huilen. Omdat op dat moment ik gewoon druk ben met de peuterpuber. Hij huilt altijd max 3-5min en is dan in coma. Mocht het wle langer duren of echt krijsen worden dan ga ik er uiteraard heen. Wat ik wil zeggen is ik heb het mezelf met mn dochter zo moeilijk gemaakt door haar niet te laten huilen. Dus ik ben van tegenstander in voorstander veranderd. Ik heb meer tijd over, en hij slaapt beter. Win win.

5 jaar geleden

Ik heb dit bij mijn oudere dochter gestart maar heb niet doorgezet. Ik vond het heel rot en stond er niet helemaal achter. Is het verder niet zo dat deze methode pas later ingezet kan worden? Als je kindje een paar maanden ouder is?

5 jaar geleden

Ben blij om te lezen dat meer hier moeite mee hebben de cb had tegen mij gezegd dat ik 10 minuten moest laten huilen elke keer en als hij na een half uur overstuur was ik hem wel op mocht pakken.... 🤨ik ben zelf van mening dat je overstuur juis moet voorkomen en avonds slaapt die niet in zijn bedje de nacht wel nou moest ik echt veel strenger zijn van cb en gewoon in bed stoppen heb ook nog een dreumes die wakker word van gehuil dus was dat sowieso niet van plan Ze zijn nog zo jong misschien dat het voor sommige kindjes werkt maar hier volg ik nog het ritme van de kleine komt vanzelf wel die vaste slaapjes. Als die een beetje loopt te mopperen laat ik hem wel vaak pak echt bij alleen huilen

5 jaar geleden

TS hoe oud is je kindje? 1 maand?

5 jaar geleden

Tot een half jaar wordt het afgeraden je kindje te laten huilen. Hier kunnen ze negatieve gevoelens van krijgen

5 jaar geleden

Als mijn dochter huilt in bed, is ze of niet mee, of ze het d'r luier vol. 🙈

5 jaar geleden

Reactie op SamanthaR

Ik ben ook tegen stander van huilen en bij mn dochter zat ik er soms uren n ...
Fijn dat t bij jou nu geholpen heeft! Snap dat je soms niet gelijk ernaartoe kan met nog een andere kleine rondlopen. Zodra ze erna gelijk slapen is het ook niet zo’n probleem verder lijkt mij. Vind her zelf nog lastig

5 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Ben blij om te lezen dat meer hier moeite mee hebben de cb had tegen mij ge ...
Precies dit vind ik dus ook! En zo sta ik er zelf ook in. Maar vanuit het ziekenhuis zeiden ze dat we dit moesten proberen. Ik merk gewoon dat door 1 ochtend ze gelijk overstuur raakt door dat huilen en vind het helemaal niks😩. Ze wordt gewoon graag getroost en is graag bij mama. Naar mijn idee mag dat best wel op zo’n jonge leeftijd😅. Maar de arts zei dat we t toch moesten proberen en dacht miss ben ik zelf zo’n overbezorgde moeder en doet iedereen het wel maar ben blij om te lezen dat dat niet zo is🙈.

5 jaar geleden

Tot een half jaar wordt het afgeraden je kindje te laten huilen. Hier kunne ...
Het ziekenhuis zei dus dat minder dan 10 min niet uit maakt. Hoewel ik daar m’n twijfels bij heb

5 jaar geleden

TS hoe oud is je kindje? 1 maand?
2 maanden, hoezo?

5 jaar geleden

Reactie op NellekeJasmijn

Ik heb dit bij mijn oudere dochter gestart maar heb niet doorgezet. Ik vond ...
Het ziekenhuis zei juist dat ik dit nu moest doen, ze is bijna 2 maanden. Omdat ze anders te aanhankelijk wordt. Vind het zelf nogal onzin aangezien ze nog zo klein is en ze getroost moet worden. Maar ik ging even twijfelen aan mezelf. Nu ik de reacties zo lees ben ik nogsteeds van mening dat ik der niet zo lang laat huilen, veelste zielig😥

5 jaar geleden

Tip: lees het boek Droomritme. Gaat ook over wel of niet laten huilen (en welke negatieve effecten lang laten huilen op de lange termijn kunnen hebben).

5 jaar geleden

Oef, zit hier momenteel zó mee. Allemaal mensen hier die kennelijk kleintjes hebben die ‘gewoon’ slapen. Maar m’n ventje van nog geen 8 weken kan dit nog niet en ik kan me echt niet vinden in laten huilen. Fijn te merken dat ik niet de enige ben. Ik denk dat ik pas iets ga proberen te reguleren als hij op z’n minst 3 maanden is.

5 jaar geleden

Reactie op desirevdb

Tip: lees het boek Droomritme. Gaat ook over wel of niet laten huilen (en w ...
Dankje, wilde m al bestellen. Want het ziekenhuis hanteert de 5 min huilen methode op dat boek wat je net zegt😊

5 jaar geleden

Reactie op NikeofSamothrace

Oef, zit hier momenteel zó mee. Allemaal mensen hier die kennelijk kleintje ...
Hier ook hoor. Het ene slaapje lukt en de andere weer niet. Maar dan denk ik, ze is nog zo klein wat geeft t. Wel probeer ik der altijd in der bedje te leggen maar het ziekenhuis vond dat ik er te lang bij bleef en teveel aandacht aan besteed😅.

5 jaar geleden

Reactie op Larissavm

Precies dit vind ik dus ook! En zo sta ik er zelf ook in. Maar vanuit het z ...
Als je er nog niet prettig bij voelt zal ik lekker je moedergevoel volgen! En als ze er overstuur door raakt werkt het alleen maar averechts.. als ze wat ouder is en ze slaapt nog steeds moeilijk kan je het wel weer opnieuw proberen. ik zie vaak dat artsen en bij consultatie heel erg van cijfers en regels zijn en sommige kindjes hebben wat langer nodig dan andere

5 jaar geleden

Ik heb dit ook bij mijn zoontje van 2 maanden. Ik ehb me erbij neer gelegd. Ik krijg wel opmerking dat hij dan later niet meer alleen kan slapen. Dan zie ik dan wel

5 jaar geleden

Reactie op Mommyofboth

Als je er nog niet prettig bij voelt zal ik lekker je moedergevoel volgen! ...
Precies, dankjewel voor je reactie😊. En daarnaast heeft ze koemelkallergie en reflux wat we net een beetje in de hand krijgen. Wat dat kleine meisje wel allemaal al niet heeft meegemaakt😥

5 jaar geleden

Hier hebben we het welgeteld vijf min volgehouden en toen heb ik dr weer bij me genomen

5 jaar geleden

Ik kan het ook niet hoor. Verschrikkelijk om te horen en als ze te lang huilt dan gaat ze spugen (reflux) en dat willen we natuurlijk al helemaal niet! Als ze alleen zit op schoot valt ze al in slaap, speentje in en af en toe sussen. S avonds in haar bedje valt ze wel zelf in slaap, maar overdag lukt dit nog niet. Alleen in de kinderwagen als ik ga wandelen. Ik vind het wel prima, komt vast wel goed. En ik las over de pick up, put down methode, lijkt me veel fijner! Als ze huilen, oppakken troosten en als ze stil zijn weer wegleggen. En dat herhalen totdat ze in slaap vallen