9 + 2 weken zwanger en onstilbare honger

Nr4
18 dagen geleden
Volgen
Hey mamatjes!! Iemand die het herkent? Ik heb sinds 4j gastric bypass. Nu, dit is 2e zw na bypass. Vorige had ik non stop hyppos. Nu gwn continu honger!! Ik eet de hele dag door, continu, nonstop. Ben wel 2 weken al van dag op dag gestopt met roken. Kan dit ermee te maken hebben ook? En vooral, wat doe ik er aan? Ben noghtans hele dag misselijk hoor, maar gwn honger, voortdurend!!
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
11 reacties
tooske1234
18 dagen geleden
Mijn verloskundige zegt dat je het best om de 2 uur iets kunt eten (dus 6 kleinere maaltijden op een dag) ipv 3 grote maaltijden per dag. Helpt tegen de honger en tegen duizeligheid. Je lichaam moet veel meer bloed etc aanmaken dus daarom vraagt het om energie. Geen ervaring met gastric bypass dus daar durf ik niks over te zeggen. Maar heb zelf ook constant honger gevoel dus zeker herkenbaar 😅.. zolang je de goede dingen eet en niet teveel suiker kan het denk ik niet zoveel kwaad!
  • Rapporteren
AngelaK-24
18 dagen geleden
Hoi NR4. Ik heb sinds 9 jaar een GB en dit is mijn eerste zwangerschap, ben nu 10 weken. Gister en vandaag heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan en móest ijs eten. (Dan ook gelijk een bak vol) Natuurlijk kreeg ik een suikerdumping en waarschijnlijk ook nog diarree. Het is oke dat dit is gebeurd maar ik hoop wel tot hier en niet verder! Ook voor het wezentje in mijn buik wil ik goeie voedingsstoffen tot mij nemen. Hopelijk blijven we die hormonen enigszins de baas!
  • Rapporteren
Nr4
18 dagen geleden
Reactie op AngelaK-24
Hoi NR4. Ik heb sinds 9 jaar een GB en dit is mijn eerste zwangerschap, ben nu 10 weken. Gister en vandaag heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan en móest ijs eten. (Dan ook gelijk een bak vol) Natuurlijk kreeg ik een suikerdumping en waarschijnlijk ook nog diarree. Het is oke dat dit is gebeurd maar ik hoop wel tot hier en niet verder! Ook voor het wezentje in mijn buik wil ik goeie voedingsstoffen tot mij nemen. Hopelijk blijven we die hormonen enigszins de baas!
Ja, idd! Wss de hormonen. Nu, ik probeer er op te letten gezonde dingetjes te eten. Niet evident als je weet da ik dump op rauwe groenten en fruit. 🙄 en hypos heb van alles wat suiker is. Maar wel hele dag door! Ik ontbeet niet, nooit gwst. Nu sta ik op met honger, en eens beginnen met eten, stop ik niet! Youghurt soja lactose intollerant, banaan, boterham met kaas of vlees, middageten, na halfuur eens kijken in koekenkast. Soep, vleesjes, koekje durf ik ook wel, avond eten en blijf maar gaan! 😂 wel natuurlijk in de bypass porties he, ... ik eet geen 20 koeken of 4 boterhammen. Ik voel gwn, na eten, 15min a 30 min echt hongergevoel. Na een uur echt pijnlijk trekkende maag. Mss te maken met dat mijn kleinte nu 8 maand is en ik alweer 9 weken ben en mijn lichaam gwn heel veel nodig heeft om deze baby gezond te laten groeien.
  • Rapporteren
Ikbenik
18 dagen geleden
Heel herkenbaar van de eerste!!! Verschrikkelijk, eet vooral gezonde dingen, met name komkommer en wortel enz. Anders kom je onnodig heel veel aan.
  • Rapporteren
Vanessa Botron
18 dagen geleden
Hier ook hoor! Ik lijk wel een bodemloze put 🙈
  • Rapporteren
Dutje
18 dagen geleden
Hier nu 3jr een gastric bypass.. Kan eten voor 3...
  • Rapporteren
AKl7
18 dagen geleden
Hier ook echt veel honger.. moet 's ochtends echt op tijd eten, dus neem 's avonds alvast wat ontbijtkoek mee. Als ik niet op tijd eet word ik misselijk. Idd.. vaker wat kleine dingen eten..en zorg idd dat het vooral fruit is. Geen gastric bypass. Maar herken dit ook van mijn vorige zwangerschap.
  • Rapporteren
Yaaaaaan
18 dagen geleden
Je zou kunnen proberen gezonde dingen met een hoger eiwit of vet gehalte te eten zodat je een voller gevoel krijgt. Zoals avocado, kaas, noten, ei etc. Ik neem zelf iedere ochtend een eiwitshake (deed ik ook voor mijn zwangerschap) omdat ik super snel honger krijg in de ochtend en dan maagpijn krijg. Zo een shake werkt bij mij ook goed en ik kan het tot nu toe nog heel goed verdragen, terwijl vleeswaren er echt niet meer in gaan bij mij.
  • Rapporteren
Anoniempje135
18 dagen geleden
Oow ja heel herkenbaar! Ik heb ook steeds trek en mn honger lijkt niet te stillen als ik wat gegeten heb. Daarnaast zal het stoppen met roken ook zeker effect hebben! Ik ben jaren geleden cold turkey gestopt met roken en de eerste twee weken (ongeveer) heb je ook een heel leeg gevoel wat je "moet" stillen door te eten. Maar dit werkt niet. Dit is je lijf dat hunkert naar nicotine.. heel lastig maar wel super goed dat je gestopt bent! Na twee weekjes zal je je al een stuk beter voelen!
  • Rapporteren
isilkafka
18 dagen geleden
Zelfde probleem al weken. Erg last van mn maag. Vandaag Suprimal ingenomen. Het helpt!
  • Rapporteren
Nr4
18 dagen geleden
Reactie op isilkafka
Zelfde probleem al weken. Erg last van mn maag. Vandaag Suprimal ingenomen. Het helpt!
Waarvoor is die Suprimal dan?
  • Rapporteren