10 Reacties

3 maanden geleden

Jaa hier heeft een cb een vermoeden, moeten nog afspraak maken voor extra controle

3 maanden geleden

Oke en mag ik vragen hoe cb of jullie daar achterkomen? (Je mag me ook een prive berichtje sturen)

3 maanden geleden

Hij heeft weinig concentratie en kan erg overprikkeld raken , druk mannetje, niet lang met een ding bezig kunnen zijn, al gaathet al wel iets beter . Maar is een vermoeden. Nog niks zeker, misschien is het wel gewoon een druk jongetje.

3 maanden geleden

Ik heb hem zeker nog geen rugzakje gegeven, maar hij kan niet stilzitten. Aan tafel wiebelt, draait, speelt ie tijdens het eten. Ergens mee spelen duurt nooit lang. Altijd moeten rennen door de kamer of springen op de bank. Speeltuin is 1 minuut schommel, dan glijbaan, dan zandbak etc. Maar wel lange nachten maken en nog vaak overdag 2 a 3 uur slapen. Zijn zusje is veel rustiger en slaapt ook veel slechter..

3 maanden geleden

Oke wat ik van jullie lees klinkt als mijn dochter. Ze is erg druk, snel boos, weinig concentratie, iets is 2seconde leuk. Maar heb weinig te vergelijken dus weet niet zo goed wanneer het anders is dan andere kindjes

3 maanden geleden

Onze dochter is ook zo’n stuiterbal. Herkennen heel veel van onze zoon, die ook adhd heeft. Hij was een stuiterbal, maar zij is nog veel erger! Geen diagnose oid (kan pas na 6 jaar) maar kan wel al vroeg signaleren.

3 maanden geleden

Reactie op Brownie

Oke wat ik van jullie lees klinkt als mijn dochter. Ze is erg druk, snel bo ...
Dit is ook precies zoals mijn zoon. Ik heb zelf adhd dus grote kans. Hij is vreselijk onhandelbaar op het moment. Kan met niks langer dan 10 tellen spelen. Smijt dingen door de kamer. Vraagt constant aandacht en als ik hem negeer dan gaat hij het negatief vragen. We worden er doodmoe van

3 maanden geleden

Reactie op Madamewijnen

Dit is ook precies zoals mijn zoon. Ik heb zelf adhd dus grote kans. Hij is ...
Oh haha zo klinkt precies mijn dochtertje van 16 maanden.. Daar had ik het nog niet bedacht..

2 maanden geleden

Hier ook twijfels of ons kindje ADHD heeft. als ik het zo lees bij jullie, herken ik er veel van. Kan zichzelf niet goed bezig houden. Vliegt van het een naar het ander, weinig concentratie en snel gefrustreerd als iets niet lukt. Mijn man heeft ADHD, dus zou erfelijk bepaald kunnen zijn. zij krijgt nu extra begeleiding vanwege slechthorendheid. Daar heb ik ook verschillende keren navraag gedaan of er nog meer kan zijn zoals ADHD. echter zeggen zij daar dat zij nog te jong is om dit goed te kunnen beoordelen, maar word wel in de gaten gehouden.

2 maanden geleden

Reactie op Clarakoe

Ik heb hem zeker nog geen rugzakje gegeven, maar hij kan niet stilzitten. A ...
Als ik dit zo lees klinkt het mij gewoon als een lekkere drukke peuter. Haha volgens mij best normaal hoor. Ik heb ook zo'n jongen. Mn dochter is ook veel rustiger, maar is ook een heel ander mensje. Ik snap dat je geen rugzakje wil geven hoor! Adhd is ook niet erg maar er zit gewoon een net iets andere handleiding bij. wat je zou kunnen doen als je denkt dat jouw kleintje iets van adhd of add heeft is om gewoon eens wat tips op te zoeken waar kinderen die dit hebben baat bij hebben. In de basis maakt het labeltje natuurlijk niet uit maar het is wel fijn om te weten wat werkt voor jouw kleintje, en vooral ook dat je hem of haar begrijpt.