107 Reacties

5 jaar geleden

Waarom moet je de zwangerschap afbreken?

5 jaar geleden

Ach meis...ik heb een vriendin die het ook heeft moeten afbreken. Het is inmiddels 8 maanden geleden, maar ze is zo verdrietig er nog van en dat snap ik helemaal.

5 jaar geleden

Wat ontzettend naar dat jullie dit ook moeten doormaken. Wij hebben afgelopen woensdag ons zoontje Benjamin gecremeerd, ik ben 15 juli van hem bevallen met 18+5wk. Er waren te grote afwijkingen geconstateerd waardoor we de zwangerschap hebben moeten afbreken. Ik weet precies wat je nu doormaakt. Er is een speciale groep die heet de vlindertuin, dit is een groep speciaal voor ouders die hun zwangerschap hebben moeten afbreken en/of zijn bevallen van stil geboren kindjes. Hier kun je veel steun krijgen en ook tips over de opbaring en het afscheid van je kindje. Ik wens je heel veel sterkte en wie weet spreken we elkaar in de Vlindertuin.

5 jaar geleden

Wat ontzettend verdrietig! Geen woorden voor.. behalve dat ik jullie heel veel sterkte en kracht wens met dit verlies. 😞😢❤️

5 jaar geleden

Wat is er uit de echo gekomen? Dat jullie dit nu willen besluiten?

5 jaar geleden

Ach, wat vind ik dit vreselijk om te lezen. Wij hebben vorig jaar iets soortgelijks meegemaakt. Neem straks de tijd voor je herstel. Luister goed naar elkaar. Ik wens je heel veel liefde toe 💐 Wij hebben vorig jaar (eerste zwangerschap na 3 ICSI trajecten) voor dezelfde keuze gestaan. Met de 20 wkn echo zagen ze een afwijking aan de longen (ze dachten aan het CHAOS syndroom, niet levensvatbaar door ontbreken van -een deel van- de luchtpijp) Na de GUO echo adviseerden ze ons om de zwangerschap af te breken. Omdat ze geen exacte diagnose konden stellen (op de MRI niet kunnen vaststellen dat ons zoontje geen luchtpijp had) zouden we naar Leuven gaan voor een second opinion. In de weken daarvoor kreeg ik tevens last van bloedverlies. Op de 20 weken echo zagen ze ook een placenta praevia. Het bloedverlies van de placenta praevia zorgde voor een gat in mijn vliezen waardoor ik uiteindelijk geen vruchtwater meer had. De open verbinding met het kindje heeft ervoor gezorgd dat een bacterie naar binnen is kunnen komen. De dag voordat we naar Leuven zouden gaan, begonnen spontaan de weeen. Ik ben die dag met 22 weken bevallen van ons stil geboren zoontje Beau. Als ik niet spontaan was bevallen en ze in Leuven ook hadden gezegd dat het het CHAOS syndroom betrof, hadden we de zwangerschap op advies van de artsen afgebroken. De obductie heeft later niet kunnen vaststellen dat ons zoontje het Chaos syndroom had, dus hebben we een extra klap te verwerken gehad. Aangezien ons zoontje zijn longen niet meer kon trainen vanwege het ontbreken van vruchtwater, was de prognose dus nog steeds slecht geweest. Ik ben nu 21 weken in verwachting van een meisje en tot nu toe gaat alles goed. Ik hoop dat dat voor jou ook zo zal zijn ❤️. Heel veel sterkte en als je iets wilt weten kun je me dat gewoon vragen!

5 jaar geleden

Wat een verdrietig nieuws hebben jullie gekregen. Ik heb hier gelukkig geen ervaring mee, maar wil jullie wel heel veel sterkte wensen de komende tijd.

5 jaar geleden

ik wil jullie heel veel sterkte wensen ❤️

5 jaar geleden

Reactie op VGeelen

Ach, wat vind ik dit vreselijk om te lezen. Wij hebben vorig jaar iets soor ...
Wat afschuwelijk... Dat is na 4,5 jaar proberen zwanger te raken ook mijn grootste angst!

5 jaar geleden

Hele dikke knuffel voor alle papa's en mama's die hun kindje nooit in hun wiegje hebben mogen gezien. ❤ Mijn hart is bij jullie.

5 jaar geleden

Reactie op Juul88

Wat ontzettend naar dat jullie dit ook moeten doormaken. Wij hebben afgelop ...
Dank je wel😘 waar kan ik dat precies vinden? Heel veel sterkte gewenst

5 jaar geleden

Reactie op VGeelen

Ach, wat vind ik dit vreselijk om te lezen. Wij hebben vorig jaar iets soor ...
Dank je wel. Wat een verdrietig bericht... Heel veel geluk met jullie meisje ❤️

5 jaar geleden

Heel veel sterkte voor jou en je man.. 😘

5 jaar geleden

Wat erg, heel veel sterkte

5 jaar geleden

Mijn hart huilt. Heel veel sterkte 💜

5 jaar geleden

Wat een naar nieuws voor jullie. Sterkte! 🖤

5 jaar geleden

Och meis toch! Ik heb er geen ervaring mee, maar wil jullie wel heel veel sterkte wensen! Wat een moeilijke periode gaan jullie nu door 😌. Dikke knuffel!

5 jaar geleden

Wat intens verdrietig.. Ontzettend veel kracht en sterkte! 🌟❤️

5 jaar geleden

❤️ heel veel sterkte

5 jaar geleden

Wat een rot nieuws😔 Heel veel sterkte en ik hoop dat je iemand vindt waarmee je kan praten🖤