26 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Hier ook geen minimale of maximale hoeveelheid of medische reden (oké hij m ...
Mhh maar die keren dat die niet meer eet omdat je weinig geeft, kan die ook gewoon vol zitten..... 250 gram rijst of 250 gram aardappelen is nogal een verschil...

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Mhh maar die keren dat die niet meer eet omdat je weinig geeft, kan die ook ...
Nee, hij geeft het goed aan. Schep ik goed 250 op dan gaat het net op of een paar happen laten staan (enkele uitzondering na dat hij meer laat staan als hij iets niet lekker vindt of als het meer vult). De keren dat we te weinig hadden opgeschept had hij echt honger nog (bijvoorbeeld de keer dat we hem al snel eten wilden geven dus had een paar happen in zijn bordje gedaan om sneller af te laten koelen…na 5 happen was het “op” en kind compleet over de toeren en helaas was dit geen uitzondering, maar is het echt iets wat er bij hem in zit) het enige wat dan werkt is: één gedwongen hap (wil ik altijd vermijden) of iets heel anders maken wat ook zichtbaar anders is qua kleur (en terwijl je wat bedenkt en pakt een kind wat compleet over de toeren is). Wat ik dan van anderen te horen krijg is: dat heeft hij pech en gaat hij maar met honger naar bed je gaat toch niet afwegen, hij heeft het er maar mee te doen.

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Nee, hij geeft het goed aan. Schep ik goed 250 op dan gaat het net op of ee ...
Ah en als je voordat de laatste in't bord ligt nou een nieuwe op 't bord legt?

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ah en als je voordat de laatste in't bord ligt nou een nieuwe op 't bord le ...
Dan weigert hij vanaf dat moment om verder te eten 🙈 echt geen idee wat zijn probleem ermee is. Hoop dat het een fase is. Is ook alleen met avondeten.

2 jaar geleden

Ik weeg ook gewoon af hoor, maar onze man eet eigenlijk nooit met de pot mee omdat hij om 18.00 al op bed gaat en wij dan daarna eten. Dus ik vries heel veel in. Dan kook ik eens per week een grote pan met groente en een pan met aardappelen. De groente doe ik in een bakje met ongeveer 200gr. En een bakje aardappelen van ongeveer 50 gram. Maar het is allemaal niet heel precies hoor. Het is een kleine moeite en dan weet ik in iedergeval dat het genoeg is. Hij eet wat hij krijgt en zit nooit vol dus daar kan ik niets mee😉

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Kan jij het goed zien dat die tanden doorkomen? Ik vermoed dat die van mij ...
Ze heeft rode wangetjes en zie heel duidelijk verdikking van de tandvlees. Bij 1 lijkt er al een pareltje te zitten Ik moet haar wel late schateren om het te kunnen zien.