20 Reacties

6 jaar geleden

Ik zal me hier niet zo druk om maken alchol zal minimaal zijn in toetjes

6 jaar geleden

Kan geen kwaad meis.

6 jaar geleden

Ik had ook per ongeluk een chocolade met alcohol gegeten, proefde het gelijk, uitgespuugd

6 jaar geleden

Inderdaad niet te druk om maken. Afgelopen week zelf ook perongeluk een chocolade bonbon gehad met amareto er in. Pas bij het laatste stukje kwam ik er achter. Maar zo minimaal beetje zal het niet meteen zo vaart gaan.

6 jaar geleden

Naar mijn weten sta je nog niet direct in contact met het embryo

6 jaar geleden

Ik ken een alcoholisten heeft een dochter dat nu in de richting moderne talen zit. Deze vrouw stond op met een glas whisky en ging slapen met een glas whisky. Dus een sausje of een bonbon zal geen kwaad kunnen. Ik zeg niet dat je moet drinken als je zwanger bent. Ik doe dat ook niet maar een foutje kan geen kwaad.

6 jaar geleden

Ik heb de eerste paar weken van de zwangerschap veel gedronken, niet wetende dat ik zwanger was. We maakte van het thuis moeten zitten een groot feest. 😅 Maar de baby is gewoon gezond. Zou me er niet zoveel zorgen om maken!

6 jaar geleden

Men mag elke week 1 glas wijn drinken gynaecoloog raad het zelf aan

6 jaar geleden

Ik heb ook gedronken voor ik wist zwanger te zijn. Het is niet dat je liters zware alcohol hebt gedronken. Maar een sausje met iets van alcohol houdend drankje. Kan gebeuren

6 jaar geleden

Reactie op Hannethomas

Dat heb ik echt nog nooit gehoord.... 🤔 Toch benieuwd of dit echt waar is... Maar ik neem het risico niet..

6 jaar geleden

Reactie op Clen

Dat heb ik echt nog nooit gehoord.... 🤔 Toch benieuwd of dit echt waar is. ...
Dit is ook gewoon niet waar, de effecten van wat een beetje alcohol doet zijn niet duidelijk op de lange termijn. Daarom wordt aangeraden het zekere voor het onzekere te nemen en gewoon helemaal niet te drinken. Zelf heb ik voordat ik wist dat ik zwanger was ook nog gedronken maar nu gewoon helemaal gestopt.

6 jaar geleden

Reactie op Clen

Dat heb ik echt nog nooit gehoord.... 🤔 Toch benieuwd of dit echt waar is. ...

6 jaar geleden

Reactie op Hannethomas

Vindt ik persoonlijk wel erg bijzonder. Hiermee vergroot je de kans op FAS bij de baby. Hoeft natuurlijk niet maar de kans is wel aanwezig.

6 jaar geleden

Ja precies. Ik zou het risico nooit nemen. Verbaast mij gewoon dat een gynaecoloog blijkbaar dit soort uitspraken doet...

6 jaar geleden

Reactie op Clen

Ja precies. Ik zou het risico nooit nemen. Verbaast mij gewoon dat een gyna ...
Er staat in het artikel ook dat veel verloskundigen dit ook niet bespreken of niet weten. Dus dat verklaart waarom het nog steeds gezegd wordt...

6 jaar geleden

Reactie op H91

Er staat in het artikel ook dat veel verloskundigen dit ook niet bespreken ...
Ik vind dit wel een zeer kwalijke zaak.. Heel apart... Ik weet ook gewoon niet beter dan dat je NIET drinkt tijdens je zwangerschap..

6 jaar geleden

Reactie op Clen

Ik vind dit wel een zeer kwalijke zaak.. Heel apart... Ik weet ook gewoon n ...
Met je eens, zeker omdat er dus blijkbaar mensen zijn die dit aannemen en gedurende de zwangerschap gewoon drinken!

6 jaar geleden

Reactie op H91

Met je eens, zeker omdat er dus blijkbaar mensen zijn die dit aannemen en g ...
Nou dan hoop ik van harte dat het stukje gezonde verstand toch bij mensen om de hoek komt.

6 jaar geleden

Totaal niet om alcoholgebruik tijdens de zwangerschap te vergoelijken, maar waarschijnlijk kan wat jij binnen hebt gekregen écht geen kwaad. Als je Engels leest, kan ik je het boek Expecting Better aanraden. Daar wordt gekeken naar adviezen rondom de zwangerschap gekeken in globaal en langdurig perspectief. Het is goed wetenschappelijk onderbouwd met vergelijkende en comparatieve studies. Wat ik heel fijn vond aan het boek, was dat het een hele realistische context schilderde over alle risico’s waar je als vrouw voor wordt gewaarschuwd. Conclusie: geen gekke dingen doen, maar dat hele kleine beetje alcohol dat jij nu binnen hebt gekregen, gaat je kleintje echt geen schade aanrichten.

6 jaar geleden

Excuus, dat had vergelijkend en longtitudinaal moeten zijn!