16 Reacties
6 jaar geleden
Ja ik heb dit advies ook gekregen, vind het ergens ook een beetje dubbel, ook wanneer je het het best kan innemen, huisarts zei s’middags, apotheek sochtends en vk zegt voor het slapen.... ik moet nu ook voor 1x vast naar een gynaecoloog dus ga het daar ook maar eerst bespreken voor ik ermee begin...
6 jaar geleden
Mijn gynaecoloog heeft mij verteld voor het slapen gaan. Ik neem ze wel in. Het werkt als een bloedverdunner en zal er in mijn geval voor zorgen dat er ivm een hoge bloeddruk wel genoeg bloed naar de placenta zal gaan. Better safe than sorry. Zo sta ik erin.
6 jaar geleden
Ik wil even iets recht zetten ascal is géén kinderaspirine. Zo wordt het wel in de volksmond genoemd. Het is namelijk een bloedverdunner die meestal in de ochtend wordt ingenomen. Het zorgt er dus voor dat je bloed dun blijft en de kans op een hoge bloeddruk flink verlaagd wordt. Aangezien een hoge bloeddruk in veel gevallen voor zwangerschapsvergiftiging zorgt. Ik heb het zelf niet gedaan (viel met 0,1% binnen de risico groep), omdat ik al een lage bloeddruk van mijzelf heb een waarschijnlijk ook dun bloed (heel snel last van blauwe plekken).
Laat je goed informeren en volg je gevoel in je keuze
6 jaar geleden
Ik heb wel het advies gekregen, wegens verhoogd risico. 100mg, kinderaspirine.
Moet er nog mee starten, maar ga het wel doen ja.
6 jaar geleden
Mocht het schadelijk zijn voor jou en/of je baby zouden ze het echt niet aanraden. Ik slik het nu vanaf de 6e week en ik maar vooral de baby gaan erg goed, gelukkig! Het is een ware drukte maker nu al❤
6 jaar geleden
Dank jullie wel voor jullie berichten. Ik vraag het dinsdag bij de gyneacoloog nog een keertje na voor de zekerheid. Als hij hetzelfde zegt als de VK dan blijf ik ermee doorgaan. Vind het heel dubbel
5 jaar geleden
Ik slik het vanaf de 8e week en moet ermee doorgaan tot de 36e week. Ik vond het ook heel dubben en slik het liefst geen medicatie tijdens de zwangerschap, maar als ik dat niet doe, heb ik een grote kans op eclampsie met als gevolg een vroeggeboorte of zelfs doodgeboorte.
Heb begrepen dat de dosis erg laag is en dat het de foetus niet schaadt.
5 jaar geleden
Reactie op eline.🌸
Ascal is niet hetzelfde als aspirine, het word niet voor niets voorgeschrev ...
De verloskundige heeft het alleen over aspirine gehad en ook niet over de noodzaak aan een recept van de arts, maar inmiddels heb ik via apotheek en huisarts een middel op recept gekregen😊
5 jaar geleden
Hebben jullie bijwerkingen van Ascal ? Ik heb het idee dat ik meer hoofdpijn heb en een beetje misselijk er van ben.
5 jaar geleden
Ik gebruik ascal in combinatie met omeprazol. Anders werd ik er helemaal niet goed van.
Ik heb het gekregen ivm te hoog bmi dat de doorbloeding dan beter liep.
5 jaar geleden
Reactie op NathalieVictoria
Hebben jullie bijwerkingen van Ascal ? Ik heb het idee dat ik meer hoofdpij ...
Ik werd er ook misselijk van en hoofdpijn. Heb er omeprazol bij gekregen (maagbeschermer) en dat helpt!
5 jaar geleden
Ik werd er ook misselijk van en hoofdpijn. Heb er omeprazol bij gekregen (m ...
Dan ga ik dat ook vragen aan de gynaecoloog, een maagbeschermer.
Heb jij Acetylsalicylzuur ?