17 Reacties

5 jaar geleden

Heb er helaas mijn hele leven al last van, gelukkig minder tijdens zwangerschap (behalve de vorige die een mk werd) en minder als ik genoeg magnesium slik. Rustig aan doen als het komt opzette, heb je er alleen tijdens je zwangerschap last van?

5 jaar geleden

Reactie op Mama1-2

Heb er helaas mijn hele leven al last van, gelukkig minder tijdens zwangers ...
Wat vervelend voor je zeg! Bij mij is het idd puur hormonaal, bij de andere zwangerschappen ook last van gehad. Vind het altijd wat griezelig, heb totaal geen controle meer nml.

5 jaar geleden

Ik heb hier ook last van, maar eigenlijk (afkloppen) nog maar 1x gehad tijdens de zwangerschap. Ik heb het altijd wanneer ik ongesteld moet worden. De ene keer is het een migraine aanval en de andere keer een migraine aura wat helaas wel uitloopt op migraine bij mij. Als ik de aura krijg of voel opkomen ga ik op bed liggen tot dat dit voorbij is, duurt bij mij meestal een uur. Als ik me daarna goed genoeg voel met migraine dan ga ik verder waarmee ik bezig was, stel de migraine is dan te erg en samenhangend met vermoeidheid dan blijf ik liggen. Soms word ik er ook misselijk van dat ik er van moet overgeven, geen last van spraak en geheugenverlies...

5 jaar geleden

Ook ik ben er bekend mee, maar ook tijdens deze zwangerschap nog maar 1x gelukkig. Ik wordt er 9/10x idd misselijk van met overgeven, maar krijg ook tintelende ledematen, niet uit m'n woorden komen, sterretjes zien en zelfs een "kokerzicht". Alsof ik door een wc rolletje heen kijk.. Hopelijk blijft het na de bevalling weg, net als nu! -afkloppen- Sterkte ermee!! 😘

5 jaar geleden

Ja ben ik bekend mee. - slecht zien / kokerzicht / vlekken zien - gevoel alsof je vingers dik zijn - tintelende vingers - motoriek weg, dus je wil je haren achter je oren wil doen en dan sla je jezelf voor je gezicht - pennen niet meer vast kunnen pakken, kracht ik uit je vingers - spraakgebrek - geheugenverlies - uitval benen (er doorheen zakken) Heb het allemaal al een x gehad. Meestal paracetamol, rustig liggen. Na 20 minuten gaat het vaak over. Hoofdpijn heb ik nooit. Tijdens mijn zwangerschap nog geen 1x last van migraine gehad 🙏🏻

5 jaar geleden

Hier is gelukkig de migraine al de hele zwangerschap weg🎉🎊 Hopelijk komt ie na de bevalling ook niet meer terug

5 jaar geleden

Jaa oogmigraine, had dat vorige week voor het eerst meegemaakt! Zag een soort prisma achtige vlek in beeld en opeens ook soort tunnelvisie. Ik was aan het werk en schrok er best wel van. Voelde me idd ook een beetje verward. Heb voor de zwangerschap wel altijd last gehad van hoofdpijn tijdens menstruatie en heel soms migraine.

5 jaar geleden

Ja! Ik heb dit in het begin van mijn zwangerschap gehad! Niet fijn nee.. Gelukkig daarna niet meer gehad dus ik hoop dat het zo blijft. Tip: neem altijd een pakje paracetamol in je tas mee zodat als je het voelt aankomen je alvast inneemt.

5 jaar geleden

Die conclusie heeft de neuroloog vorig jaar bij mij getrokken. Ik had last van die vlekken (1x per maand ong 20 min.) En heb een lange periode tintelende en dove hand en vingers gehad. Ook deels dove plekken in mn gezicht en tong. Ook deels wat krachtverlies.. Dit heeft wel meer dan een maand geduurd, vandaar dat ik naar een neuroloog doorgewezen ben. Ik was heel bang voor ms.. maar heb een mri scan en lumbaalpunctie gehad en daar kwam niks uit, vandaar dat ze denkt aan aura migraine. Maar sinds ik zwanger ben nergens meer last van!

5 jaar geleden

Reactie op MomLunaS

Ja! Ik heb dit in het begin van mijn zwangerschap gehad! Niet fijn nee.. Ge ...
Mag ik vragen waar je de paracetamol voor inneemt? Aangezien je bij aura migraine geen hoofdpijn hebt. Helpt het ook ergens anders voor?

5 jaar geleden

Ik heb jaren migraïne met aura's gehad. Vorig jaar ineens weer een x, maar tijdens mn zwangerschap gelukkig nog niet. Schijnt vanwege je hormonen ook heel weinig voor te komen. Ik ging altijd meteen in een donkere kamer liggen met idd paracetemol en dan maar proberen te slapen, de aura trekt dan wel weg en je eventuele hoofdpijn is ook minder heftig naar mijn ervaring.

5 jaar geleden

Hoi! Helaas veel ervaring met migraine, ook soms met aura, en helaas ook in de zwangerschap. Wat ik geleerd heb is dat je bij de minste tekenen van migraine al medicatie moet slikken. Dus bv 2 paracetamol. Bij mij helpt dat helaas niet dus ik krijg nu sumatriptan, dat is veilig tijdens de zwangerschap, wel heftige medicatie helaas. Maar echt, direct iets slikken (couperen heet dat) en op bed gaan liggen want dan geef je het niet de kans om groter te worden. Bij mij scheelt het zo erg dat ik dan bv alleen een avond onder zeil ben ipv 3 hele dagenA

5 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Mag ik vragen waar je de paracetamol voor inneemt? Aangezien je bij aura mi ...
Je vroeg het niet aan mij, maar ik neem ook weleens paracetamol in bij aura migraine. Dit advies heb ik ooit gekregen van de huisarts.

5 jaar geleden

Je vroeg het niet aan mij, maar ik neem ook weleens paracetamol in bij aura ...
Haha nou lief dat je wel antwoord geeft hoor😉 maar waar helpt het voor jou dan bij?

5 jaar geleden

Maar ik ga ervan uit dat je dan paracetamol neemt ivm hoofdpijn? Ik krijg vooral vlekken, verwarde spraak en voel je een acute dyslect. Dit duurt vaak maximaal een uur, hoofdpijn blijft meestal weg.

5 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Haha nou lief dat je wel antwoord geeft hoor😉 maar waar helpt het voor jou ...
Ja nu je het zegt.....🤔 Kreeg het advies van de huisarts. En als ik aura migraine heb en ik neem een paracetamol dan ben ik er heel snel weer vanaf. Dus ergens zal het goed voor zijn😂 de huisarts weet dat ik er geen hoofdpijn bij heb.

5 jaar geleden

Maar ik ga ervan uit dat je dan paracetamol neemt ivm hoofdpijn? Ik krijg v ...
Ja ik heb het ook, soms meer uitval (zie lijstje) maar met paracetamol blijft het vaak bij slecht zien en spraakgebrek en na hooguit een half uur is het over.