Ik zag geen topic hierover.. maar ik wil wel even er over kwijt.
Even voor de duidelijkheid, er is nog niks op getest en ik ga nog niks beweren.. en toch kan ik er niks aan doen dat ik mij toch zorgen over heb.
Ik heb zelf in de gehandicaptenzorg gewerkt en heb met meerdere vormen van autisme gezien. Daarnaast heeft mijn man lichte vorm van autisme en ik heb ook een lichte vorm van autisme. Dus veel kenmerken herken ik mijn zoontje terug.
Het is lastig om zo'n klein dropje al op te testen, want alles kan nog veranderen, alleen hij raakt met vele vlakken...
Het is jammer (en ook beter zo hoor😅) dat je hier geen filmpje kan laten zien wat ik bedoel.
Het is aandoenlijk tegelijkertijd en ook weer hmmm..
Ik ga dus nog niet echt testen, ik wacht nog even tot hij 2 jaar is, maar ik houdt bewust in de gaten en ben nu al bezig met structuur , ritme en duidelijk in stappen vertellen wat wij gaan doen enzovoort.
Zijn er meerdere (ervaren) ouders die kinderen hebben met autisme?
Ps: het is niet erg als hij het wel zou hebben, want je kan er alsnog gewoon goed mee functioneren! Alleen het is wel fijn om er achter te komen, zodat je hem verder kan helpen en meer kan begrijpen in bepaalde dingen. Ik ben jammer genoeg pas later achter gekomen en nu valt alles op zijn plaats waarom ik op aommige dingen heftig kan reageren.