39 Reacties
3 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde probleem. Wij hebben HelloFresh en het meeste is ook niet geschikt om mee te laten eten. Ik was van plan om 1x in de week eten te gaan maken en dan in te vriezen. Gelukkig heb ik een stoomoven en kan ik aardappelen en verschillende groenten tegelijk maken. Ben wel benieuwd naar wat “recepten”…
3 jaar geleden
Reactie op VGeelen
Ik zit met hetzelfde probleem. Wij hebben HelloFresh en het meeste is ook n ...
Ja ik denk dat ik dat ook ga doen en dan maar verschillende dingen zoals aardappelen met groente en wat vlees. En dan ook met rijst en groente en vlees. Maar ben dan bang dat het droge prut wordt.
Want met aardappelen en vlees en groente is het meestal rode kool of bietjes en dat is al wat natter
3 jaar geleden
Hier laat ik der wel mee proeven van de rijst enz, dit vind ze nu al heerlijk.
En verder hang ik ook op de potjes, bij de oudste ook gedaan.
En nu vooral omdat we hier mega aan het verbouwen zijn en meeste dingen in dozen zit. En met potjes worden ze ook groot :)
3 jaar geleden
Reactie op FreyFrey
Onze man groeit goed hoor ook met potjes! Maar vindt dat er weinig variatie ...
Hier pak ik de lasagne, bruine bonen, sperziebonen, broccoli, wortel, rijst met kip, vegetarische potjes. Rede van weinig variatie is omdat ze moet leren rustig aan verschillende smaken enz. Dus is logisch.
En ze bevatten de dingen die genoeg is voor je kindje
3 jaar geleden
Het eten word of gestoomd of ze krijgt een potje. En ik heb een boekje met allerlei recepten voor baby's en peuters.
Naam hiervan is 500 baby & peuter gerechten.
Staan leuke en lekkere recepten in.
Het heeft bij mij vooral te maken of ik het eten heb voor kunnen bereiden, alles komt al op de schouders van mijn vriend terecht.
3 jaar geleden
Hier ook potjes vaak op de dagen dat ik werk (hij is bijna 8mnd). En vanaf deze week vind hij hello fresh eten ook lekker haha. Pasta, kip, rode pesto en tomaat dan pureer ik het wat voor hem. Aarfappelschijfje en broccoli roosjes uit de hand. Lasagne vegetarisch met courgette en spinazie goed gesneden. Zorg dat ik dan geen of minder zout doe en dan doe ik op m'n bord nog wel extra als dat nodig is.
3 jaar geleden
Hier eet onze dochter mee met de pot, aardappelen met groenten en vlees, macaroni of spaghetti met saus en vlees, kip met rijst etc. Heel zelden krijgt ze een potje. Ik vries niks in, wij eten nl zelf ook alles vers.
3 jaar geleden
Over het algemeen maak ik 10 dagen vooruit en stop het in de vriezer. Gebruik dan 2 soorten vlees, groenten en aard/pasta. Zo is ieder bakje anders gevuld.
Als ze met de pot mee kan eten dan krijgt ze dat, en anders dus uit de vriezer. Vind het nu ook lastig om “nieuwe” dingen aan te bieden, bij cb zeiden ze ook dat ik vanaf nu kruiden kon gebruiken, maar dat vind ik ook nog lastig. Dus hier is het idd vooral Hollandse pot/pasta/rijst maar dan allemaal lekker smaakloos 😂👍
3 jaar geleden
Ik heb het boek van chicks love food "kidsproof koken"
Vandaag gegeten : linzencurry ;
75 gram rode linzen, 100 gram zilvervliesrijst samen zo'n 20 minuten koken. 1 winterpeen in heeeel kleine stukjes en dit zo'n 10 tot 15 minuten bakken zodat het zacht wordt. Dan 200 ml kokosmelk erbij en de rijst+linzen afgieten en toevoegen. Nog even 2 minuutjes laten pruttelen en voila.. ukkie vond het heerlijk.
Ik heb hier 4 porties uit gehaald, 3 in de vriezer en 1 voor vandaag :)