44 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb geen partner en mag tot nu toe nog bij elke echo m'n moeder meenemen , laatst ging de 3/4d echo niet zo goed , week erop nog een keertje gedaan en ze mocht bij beide mee. Alleen bij gewone gesprekken en eventueel bloeddruk meten enz hebben ze liever dat je alleen komt. Ik zou het nog eens na vragen of misschien een pret echo doen in een ander centrum die het wel toe laten ?
5 jaar geleden
Vreemd dat het zo verschild. Mijn partner kon gelukkig wel mee naar alle echo's. En dat kan prima met de 1,5 meter afstand. Super vervelend. Ik ben ergens wel bang voor de bevalling. Hoe zal het dan zijn met de ziekenhuizen en toegankelijkheid voor partners .. pff al die zorgen terwijl we gewoon blij moeten zijn .. hoop dat dit snel voorbij is allemaal
5 jaar geleden
Reactie op Soetje2020
Vreemd dat het zo verschild. Mijn partner kon gelukkig wel mee naar alle ec ...
Als je in het ziekenhuis bevalt mag je partner er gewoon bij zijn!
5 jaar geleden
Ik ben er ook helemaal klaar mee. Vind het ook oneerlijk dat niet alle ziekenhuizen dezelfde richtlijnen hebben.
M’n vorige zwangerschap liep uit op een miskraam en bij deze zwangerschap mocht m’n man niet aanwezig zijn bij de eerste twee echo’s. Bij de tweede echo heb ik het hartje zelf voor het eerst horen kloppen, m’n man moest wachten in de auto 😒 (FaceTimen is niet helemaal hetzelfde)
Daarna hebben we gezegd dat het allerbelangrijkst is dat de baby het goed doet en gezond op de wereld komt. We kunnen verdrietig blijven zijn, maar het helpt helemaal niets 😔
5 jaar geleden
Raar, ik had alleen bij de eerste echo dat ik alleen in de kamer zat maar mijn vriend zat een verdieping hoger mee te kijken op een scherm, was wel heel raar toen. Maar tot nu toe gewoon elke controle mocht er iemand mee en elke echo is mijn vriend nu mee geweest. Is wel heel appart dat toch elke praktijk verschilt met regels terwijl het allemaal het zelfde hoort te zijn
5 jaar geleden
Hier ga ik ook altijd alleen naar de controlles, extra echos krijg ik niet (alleen in het begin maar moest ook alleen :(). Toevallig met de 20 weken echo kon hij gelukkig wel mee en is ook mijn laattste echo geweest. Dit was een andere locatie dan mijn verloskundige en de maatregelen waren toen wat beter. Wij hebben wel gekozen voor een pretecho, die hadden we gedaan nog voor de 20 weken echo en kon hij mee. Misschien is dat een idee? Groeiecho heb ik volgende week en ga ik ook weer alleen. Is het een idee om tijdens de echo de beelden te videobellen? Zo deed ik dat ook tijdens mijn termijn echo met 12 weken, zo kreeg hij het toch nog mee.
5 jaar geleden
Het verschilt inderdaad per ziekenhuis, ik heb er namelijk bij twee gezeten, bij de eerste alleen bij Guo partner mee, bij groeiecho's niet, bij het andere ziekenhuis: gewoon alles partner mag mee
5 jaar geleden
En ik snap heel goed dat je ervan baalt en ook dat je partner het moeilijk vindt. Wij gingen dan met de groeiechos in het vorige zkhuis er toch samen heen in de auto naar toe, dat je in ieder geval nog wel een deel van het proces samen doet.
5 jaar geleden
Snap het. Ik troostte me in het begin dat er veel zwangeren zijn die dit ook meemaken maar het is niet hoe je de eerste zwangerschap wenst door te maken (of zelfs een 2de of 3de) maar dan word je gewoon kwaad dat zoveel mensen ervoor zorgen dat de besmettingen weer stijgen terwijl je je zelf wel aan de regels houdt. Nu mag hij gelukkig mee naar alle echo’s sinds de 16 weken maar mijn ouders en zussen kunnen ons niet bezoeken in het ziekenhuis
5 jaar geleden
Het is ook gewoon belachelijk... je krijgt tenslotte samen een kind. En als je partner iets heeft, heb jij het zeer waarschijnlijk ook.
Corona of niet, dit kun je nooit meer over doen. Ik vind dat er overal vreselijk paniekerig over gedaan wordt. Virussen hebben we altijd gehad en zullen we ook altijd houden. Maar dat is mijn mening.
Ik heb totaal niet kunnen genieten van deze zwangerschap. Gelukkig mag mijn partner mee naar de verloskundige en de echo's. Dat scheelt denk ik al heel veel.
En het is inderdaad vreemd dat er overal verschillende regels voor zijn.