20 Reacties

3 jaar geleden

Hoeveel slaapt hij overdag? Kan dit invloed hebben? In principe hebben ze rond de 10 maand nog zo'n 3 uren slaap nodig overdag

3 jaar geleden

Misschien heeft hij toch honger, overdag meer aanbieden? Mijn kleine is echt een smikkelkont, maar ik merk dat wel. Als ze goed heeft gegeten slaapt ze lekker lang, en als ze minder heeft gegeten , komt ze ook eerder…

3 jaar geleden

Hier ook gehad met 10 maanden. Duurde 1 of 2 weken en toen was het weer voorbij 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Catharina89

Hoeveel slaapt hij overdag? Kan dit invloed hebben? In principe hebben ze r ...
Ja precies dit. Ik heb hetzelfde met m’n dochter gehad. We laten dr overdag iets minder lang slapen en nu slaapt ze langer door.

3 jaar geleden

Mijn dochter van 10 maanden slaapt overdag maximaal 3 uur. Tenzij ze ziek is dan laat ik haar wat langer slapen. Meer voeding overdag zou kunnen helpen. Je zou eventueel een klein flesje kunnen geven om 05:00 uur en om 07:00 uur wakker maken en nog een klein flesje geven. Dan kan je met je normale ritme verder gaan. Wat mij ook si verteld om je baby echt tussen 18:00 uur en 19:00 uur naar bed te brengen. Niet later en ook niet eerder. Hoop dat je wat aan de tips hebt! Succes!

3 jaar geleden

Reactie op MamaMia02

Mijn dochter van 10 maanden slaapt overdag maximaal 3 uur. Tenzij ze ziek i ...
Wat is hier de reden van? Tussen 18 en 19 naar bed brengen... Hier slaapt hij 11 uur, soms 12 uur. Als ik hem naar bed breng om 18.00 wordt hij tussen 5 en 6 al wakker en dat is toch echt te vroeg om de dag te starten 🙈

3 jaar geleden

Sprong 7? Ik merk ook dat onze dochter opeens slechter slaapt. Het is een fase…. 😉 Die helaas wel even kan duren, haha. Verder kan je inderdaad kijken naar de slaap overdag, niet te weinig (oververmoeid) maar ook niet te veel (te weinig slaapdrang). En de wakkertijden (ongeveer) in de gaten houden kan helpen. Maar als het plotseling zo gekomen is (eerder wel goed ging), kan het ook plotseling weer over gaan🙂

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Wat is hier de reden van? Tussen 18 en 19 naar bed brengen... Hier slaapt ...
Omdat ze anders oververmoeid kunnen raken als je je kindje langer wakker houd als de wakkertijd. En dan slapen ze minder goed. Mijn dochter word tussen 06:00 uur en 07:00 uur wakker sochtends. Dan beginnen we de dag en geef ik haar om 07:00 uur een flesje.

3 jaar geleden

Half flesje geven? Of flesje met water? En dan weer verder proberen te laten slapen en om 7 uur alsnog de echte fles zou ik proberen.

3 jaar geleden

Reactie op MamaMia02

Omdat ze anders oververmoeid kunnen raken als je je kindje langer wakker ho ...
Ieder kind heeft een andere wakkertijd toch

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Half flesje geven? Of flesje met water? En dan weer verder proberen te late ...
Ik zou een half flesje melk geven en dan verder slapen en om 07:00 uur weer een half flesje melk

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ieder kind heeft een andere wakkertijd toch
Ja dat ligt aan de leeftijd inderdaad

3 jaar geleden

Reactie op MamaMia02

Ja dat ligt aan de leeftijd inderdaad
Nee hoor. Die van cindy heeft een kortere wakkertijd dan die van mij. Jij en ik hebben ook niet dezelfde slaap behoefte 😉

3 jaar geleden

Ik bedoel globaal gezien. Maar inderdaad ieder kindje heeft zijn eigen behoeftes😊

3 jaar geleden

Hier ook elke dag het zelfde rond 5 wakker soms half 5 verschrikkelijk overdag vechten om hem überhaupt te laten slapen tussen 18:00 en 19:00 gaat hij na bed en slaapt dan wel meteen komt dan nog wel paar keer ma na drinken en speen slaapt hij dan verder ma sochtends gaat hij steeds rechtop zitten

3 jaar geleden

Sprongetje, misschien heeft hij het koud of wellicht gedurende de dag wat meer vaste voeding aanbieden? Die van ons is echt een hongerig wolfje, en ook een koukleum net als d’r moeder. Hebben meer vaste voeding gegeven en wat warmer aangekleed voor de nacht en ze slaapt weer als nooit tevoren 😄. Maar kan natuurlijk ook gewoon sprong 7 zijn… 😅

3 jaar geleden

@LO35 is het aan veranderd? Hier ook al weken rond 5 ervoor vaak.

3 jaar geleden

Heb je zijn lichaamstemperatuur al gemeten? Die van ons wordt wakker als hij te koud geworden is. Dit is ook hoe je lichaam werkt als het moet ontwaken. Alleen als je het te koud hebt dan gebeurt dit te vroeg.

3 jaar geleden

Zou het kunnen dat hij overdag misschien iets te veel slaapt? Ons zoontje is een echte slaapkop en deed tot recent nog standaard 3 slaapjes, waarvan de eerste vaak al een uur na het ontwaken (5 uur, half 6 en de laatste tijd steeds vroeger) was. Hij was dan namelijk echt heel moe en wilde niks. Sinds een aantal dagen proberen we dit slaapje over te slaan en ik merk dat hij dan 's nachts meestal wat langer doorslaapt. Hij slaapt nu (06:00) bijvoorbeeld nog!! Het kan een toevalstreffer zijn en we doen hem i.v.m. de wintertijd de laatste dagen trouwens ook telkens 10 minuten later naar bed. Hij gaat normaal tussen half 7 en 7 naar bed. Daarnaast geven we hem overdag wat meer vaste voeding omdat hij ook erg hongerig wakker werd. Kun je ook nog proberen. Succes!