20 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees mee! Wij zitten hier met hetzelfde probleem.. meneer heeft al 2 dagen niet gepoept en heeft erg veel last van buikpijn/darmkrampen. We hebben nu wel een manier gevonden om zijn buik te masseren en zijn darmen te stimuleren zodat hij veel scheetjes laat. Dit lijkt zijn pijn te verlichten.

5 jaar geleden

Zou lekker een drupje olie in de fles doen en in de gaten houden. Darmpjes moeten nog verder ontwikkelen. En lekker over het buikje wrijven, fietsen met de beentjes enz. Krampjes zitten rond die periode ook op z’n piek volgens mij dus misschien hangt het daarmee samen? Je doet het in ieder geval top mama!!😘

5 jaar geleden

Onze dochter heeft ook erg veel last rondom ontlasting. Bij ons werd ook aangeraden om olie te doen en als we nu merken dat ze het moeilijk heeft doen we dat gewoon. Er bestaat ook voeding speciaal voor krampjes en moeilijke ontlasting. Ik ben overgestapt naar die van Kruidvat en daar doet ze het veel beter op! Als het aanhoud zou je met het consultatiebureau kunne overleggen of de overstap naar nutrilon omneo verstandig is. En als je merkt dat hij echt aan het persen is en het niet lukt zou je incidenteel kunnen temperaturen met vasaline - dit stimuleert de darmen en vasaline smeert natuurlijk lekker. Doe dit echter niet te vaak zodat de sluitspier niet permanent lek raakt( wanneer dit gebeurd geen idee)

5 jaar geleden

Zou proberen te stoppen met infacol dat maakt de kramp vaak erger .

5 jaar geleden

Hayhay... mijn oudste is al bijna 12 en heb toen zij een baby was, toen als tip van de kraamverzorgster gekregen om een tomatenpitje (gewoon uit de tomaat, heel klein en glijd zo weg) te geven. Succes verzekerd. Nu onze 3e inmiddels 4 weken en vele kindjes in de familie en vriendenkring die nog steeds van deze tip gebruik maken. Succes❣

5 jaar geleden

Reactie op LiekeWie

Onze dochter heeft ook erg veel last rondom ontlasting. Bij ons werd ook ...
Dankjewel voor je reactie! Gaf jij hiervoor kruidvat standaard voeding en nu speciale van kruidvat? Ik ga maandag even overleggen met het consultatiebureau inderdaad!

5 jaar geleden

Reactie op Sharon5

Ik lees mee! Wij zitten hier met hetzelfde probleem.. meneer heeft al 2 dag ...
Hoi! Mag ik vragen welke manier jullie zijn buikje masseren?

5 jaar geleden

Reactie op Moontjee_93

Dankjewel voor je reactie! Gaf jij hiervoor kruidvat standaard voeding en n ...
Ja wij zijn idd van kv standaard naar kv HA gegaan. Ook hebben wij infacol geprobeerd alleen deed dit niets. En dan kan je er beter mee stoppen omdat het dan vaak de krampjes verergerd. Als het persen niet lukt helpt het hier ook wel eens om haar op het puntje van mijn knie te laten “zitten” gezicht naar mij toe en dan bibberen met je been- let wel op het hoofdje

5 jaar geleden

2,dagen niet poepen is helemaal niet gek voor een baby... Heb geduld, voor je het weet ga je hopen op minder poep luiers

5 jaar geleden

Wat voor olie gebruiken jullie dan? Hier ook 1x in de 2 dagen poep. Is wel normaal heb ik gelezen, maar hij moet soms zoveel moeite doen!

5 jaar geleden

Wij zijn begonnen met 1x per dag een zakje probiotica door de voeding. Lijkt wel wat te helpen want ze heeft nu elke dag wel een beetje ontlasting. Geen luiers vol maar wel wat.

5 jaar geleden

Wij geven flesvoeding en ook de kleine heeft last van soms moeilijk poepen. Nu een massage gevonden wat lijkt te werken. En is maar 1 minuut. Ik heb deze site gevonden op internet. En ik doe dit nu elke dag in de middag en hij poept nu eigenlijk daardoor elke dag. Niet elke keer zo snel als de uitleg en soms Doe ik 2x per dag masseren. https://floortuinstra.nl/nl/tuina/baby-obstipatie-in-1-minuut-oplossen/

5 jaar geleden

Wij gebruiken Nutrilon standaard en verder geen extra dingen. De kleine man 3 weken oud drinkt wel al 120/125 cc weg om de 3,5-4 uur.

5 jaar geleden

Onze zoon heeft precies hetzelfde verhaal als jullie zoon. Wij hebben van de huisarts Lactuloze voorgeschreven gekregen en geven hem daarvan 1ml in de ochtend (door de fles) en 1,5ml in de avond (ook door de fles). Daarnaast inderdaad Infacol en het fietsen met de beentjes. Deze combi gaat goed samen en ondanks dat hij nog steeds, voor zijn doen, erg weinig poept, lijkt hij wel minder pijn te hebben. Niks is zo naar om je kleintje pijn te zien hebben...

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde gehad met 5 weken. In 1 week tijd maar 2x gepoept. Wij hebben verder niks gedaan als alleen haar buikje masseren (rondjes met de klok mee draaien) en nu gaat het alweer een week goed. De darmpjes zijn nog volop in ontwikkeling en dat kan dit veroorzaken. Het is sneu als het kleintje pijn heeft, maar het hoort er wel een beetje bij

5 jaar geleden

Mijn baby is ook 5 weken. De laatste kraamdag heeft de kraamhulp me nog op het hart gedrukt dat de ontlasting prima 2/3 dagen kan wegblijven. Dit is echt geen probleem. Gelukkig maar dat ze dat zei want voor mijn baby is het wel een probleem als ze ineens even niet poept en een paar dagen later wel.... Dan komt het met zoveel ongemak. Als ik niet had geweten dat het oké was dan zou het me erg ongerust hebben gemaakt. Nu masseer ik haar gewoon en geef een warm badje daarna lukt het een stuk makkelijker.

5 jaar geleden

De kraamzorg heeft mij verteld dat het volkomen normaal is als een baby een week niet poept.

5 jaar geleden

Hee moontjee_93 ons meisje heeft ook veel last van krampjes. Als zij al een tijdje niet heeft gepoept dan geef ik op advies van de verpleegkundige van het ziekenhuis een kleine theelepel zonnebloem olie. Dit bevorderd te stoelgang. Doe dit alleen niet te vaak zodat de kleine diarree krijgt. Daarnaast vertelde het cb dat baby's tussen week 6 - 8 de krampen op een toppunt komen. Ook schijnt het zo te zijn dat baby's tot 3 maanden veel last hebben van buik krampen en het vervolgens af zwakt. Probeer anders het buikje te masseren met de klok mee of een warm badje voor het flesje aan te bieden. Zo is je kindje ook meer ontspannen tijdens de voeding. Wat bij ons meisje ook goed helpt tijdens de krampen is de kleine in je armen laten wiegen. Probeer als de kleine zich overstrekt de beentjes tegen het buikje aan te houden of de kleine tegen jou aan te leggen zodat er buik op buik contact is. Baby's vinden het fijn om op het buikje te liggen bij krampen maar doe dit wel onder toezicht zodat ze niet met het hoofdje in het matras of boxkleed komt te liggen. Succes🤗

5 jaar geleden

Wanneer mn dochter veel last heeft van krampjes en al een paar dagen niet heeft gepoept, temperaturen we haar. Dit lijkt te helpen, daarna poept ze vaak wel!

5 jaar geleden

Reactie op lindafocke

Wij geven flesvoeding en ook de kleine heeft last van soms moeilijk poepen. ...
Dit heb ik geprobeerd bij mijn dochter van 1 poepluier per dag waar ze flink wat moeite voor moest doen naar 3 per dag! Werkt super. Thanks!