15 Reacties

5 jaar geleden

Doe je eerst voeding en dan verschonen? Of eerst verschonen en dan voeding? Van verschonen worden ze vaak weer wakker en van voeding juist moe. Doe zo min mogelijk met hem, praat niet/nauwelijks tegen hem ‘s nachts tijdens de voedingSvZacht of geen licht, geen tv/radio etc. Hoe minder prikkels hoe minder de baby weer geactiveerd wordt. Leg hem zo snel mogelijk terug in zijn bedje. Een hartslag/baarmoedergeluid knuffel werkt bij ons heel goed. Of even op de borst houden. Puckababy Piep werkt bij ons ook goed als onderdeel van het hele slaapritueel. Verschonen, Puckababy Piep weer aan, flesje en gelijk weer verder slapen. Puckababy uit betekent dat het dag is.

5 jaar geleden

Dit doe ik allemaal al inderdaad. Samen naar beneden, klein lampje aan want moet toch wat zien, verschonen en puckababy piep weer dicht, fles, boeren en dan laten hangen op mn borst maar dan leg ik hem na aantal min weg en is hij klaarwakker.... 😅.

5 jaar geleden

Meer voeding geven? Die van mij drinkt zo inhalig (en me.borsten zitten snachts gewoon vol) dat ik hem soms 2 of 3x moet laten boeren en elke keer leg ik hem weer aan totdat hij zelf me tepel niet meer accepteerd

5 jaar geleden

Wij hebben nog steeds een kruik in haar bedje liggen op de plek waar zij ligt (als ik haar dus voed) zodat ze in een heerlijk warm bedje komt en het daar niet van kan winnen

5 jaar geleden

Wij geven hem in avond een heerlijk badje waardoor die eigenlijk best wel vast slaapt, en kruikje in zijn bedje vanaf 03:00 is idd ook niet verkeerd! Speen in de mond en hij is k.o.

5 jaar geleden

Wij leggen een warmte kussentje in haar babynestje ( ja daar slaapt ze in al raad iedereen het af) Dat is dan lekker warm en pikt ze het sneller en word ze niet zo snel wakker als we haar weg leggen. Verder alle andere tips die al genoemd zijn 🥰

5 jaar geleden

Meer voeding mag hij helaas niet. Vochtberperking door nieraandoening en daardoor ook speciale medische voeding. En hij zit elke dag al aan de max. Kruikje doen we ook al op zijn plek leggen als we hem eruit halen. Slaapt in een wiegje dus is al lekker geborgen. Speen pakt hij vanaf geboorte al niet. Sommige nachten slaapt hij wel gewoon verder maar vannacht van 2 tot half5 met hem opgezeten. Denk dat het maar even doorbijten is aangezien ik alles al wel geprobeerd heb.

5 jaar geleden

Onze klein meid slaapt sinds een week in een slaapzak, ook omdat ze al gaat bewegen door het bed heen. Als ik haar s nachts voed dan verschoon in eerst de luier, slaapzak gaat dan niet uit. En ik voed haar in de slaapzak. Zo probeer ik bij een ook het ritme te creëren van het is nog nacht, dus we gaan zo nog lekker verder slapen en niet spelen, en ze blijft lekker warm. Bij onze kleine meid werkt het, en slaapt in de nacht bijna gelijk weer na de voeding. In de ochtend kleed ik haar om meestal voor de voeding, zodat ze weet dat ze daarna nog even kan spelen met papa of mama.

5 jaar geleden

Wij zijn tussen ons in gaan leggen op wiegmatrasje met eigen dekentje er omheen geslagen. Zo ligt het niet tegen ons aan, went het wel aan ‘alleen’ slapen, maar toch nog in de buurt. Kruikje erbij en dekbed niet over hem heen geslagen. Warmtestuwing wil je voorkomen. Maar zo doe ik alles in de slaapkamer, zo stil mogelijk en daarna ligt hij nog even wakker inderdaad, maar lig ik ernaast om bij een kreuntje even over zijn hoofdje te aaien voor ontspanning. Dit maakte voor ons een groot verschil.

5 jaar geleden

Evt een fles rond 23.30uur geven? En hem daarna weg leggen, misschien pakt hij dan de nacht beter en is hij rond 5/6uur wakker. Dan heb jij evt wat langer slaap achter elkaar. En dan zit er ook een wat meer dag en nacht ritme in?

5 jaar geleden

En als je hem tegen je aanlegt in bed? Mijn dochter slaapt dan wel weer snel en soms kan ik haar daarna wel wegleggen, soms blijf ik gewoon 3 uren zo liggen

5 jaar geleden

Reactie op SamanthaR

Meer voeding mag hij helaas niet. Vochtberperking door nieraandoening en da ...
Je kan haar nog even op je pink laten sabbellen als je dr weg hebt gelegd. Die van ons pakt de speen ook niet altijd maar m'n pink wel. Zo heeft ze nog even de zuigbehoefte gehad

5 jaar geleden

Kleine hier slaapt na haar voeding wel weer gewoon in maar ik doe ook niks. Ze gaat terug in haar nestje na de schone luier, licht uit en we slapen allemaal verder. Soms heb ik het idee dat ze na ons pas slaapt want dan is ze echt heel wakker maar ze maakt ons niet wakker dus vind het prima zo. Ik wacht dus niet tot ze weer slaapt, al is dat vaak sowieso het geval wel

5 jaar geleden

Onze man van 5 weken heeft dit ook. Hij krijgt om 2300 uur de laatste fles voor de nacht. Dan komt hij rond 0400 uur weer voor een voeding. Wij geven altijd een schone luier voor de fles. Na de fles van 0400 uur is hij klaar wakker en wil niet meer echt slapen. Hij huilt gelukkig niet maar is lekker met zich zelf aan het kletsen in zijn wiegje. Hij houd ons alleen hierdoor wakker omdat hij nog bij ons op de kamer slaapt. Hij heeft hier nu een kleine week ineens last van. Hiervoor sliep hij wel nog na de nacht fles. Wel doen we hem nu ook een kleine week na de fles om 2000 uur al op bed en maken hem wakker voor de fles van 2300 uur. Dan slaapt hij wel door.

5 jaar geleden

White noise helpt