26 Reacties

5 jaar geleden

10 uur geslapen? Ik snap het even niet 22.00u laatste fles en word wakker om 20.00u???? Dat is dus een hele dag slapen??!

5 jaar geleden

Kan het zijn doordat ze kort geleden de vaccinatie heeft gehad ?

5 jaar geleden

Misschien dat het te maken kan hebben dat haar bloedsuikerspiegel wat daalt omdat er vrij lang tussen de laatste voeding zit? Ons meisje slaapt ook van 10 tot 6.30 en heeft ook altijd even nodig om wakker te worden, valt na de fles ook vrij snel weer in slaap.

5 jaar geleden

Reactie op Lianne92

10 uur geslapen? Ik snap het even niet 22.00u laatste fles en word wakker o ...
Ik denk dat ze 8 uur in de ochtend bedoelde😅

5 jaar geleden

Reactie op Larah Pndr

Ik denk dat ze 8 uur in de ochtend bedoelde😅
Jaa 8 uur in de ochtend🙈🙈

5 jaar geleden

Reactie op Lianne92

Kan het zijn doordat ze kort geleden de vaccinatie heeft gehad ?
Nee die krijgt ze volgende week!

5 jaar geleden

Reactie op Larah Pndr

Misschien dat het te maken kan hebben dat haar bloedsuikerspiegel wat daalt ...
Maar is dat niet erg dan?!

5 jaar geleden

Die van mij slaapt 12 uur door, maar is bij wakker worden wel alert

5 jaar geleden

12 uur slapen is ook erg lang. Zelf zou ik naar 12 uur ook helemaal uitgedroogd wakker worden. Mijn kindje kan net als die van jou ook urenlang doorslapen. Ik maak hem gewoon wakker en laat hem niet langer dan 8 uur achtereen slapen. Je weet bij zulke kleine kindjes niet of ze diabetes ofzo hebben en straks zakken ze weg in iets dat dieper dan een stevige slaap is. Een kind dat zo lang slaapt is niet iets om helemaal ongerust over te worden, maar wel iets om niet uit de hand te laten lopen. 🙂 Ook heb ik ooit iets gelezen over de ontwikkeling van de hersenen. Dat het beter is om ze wakker te maken en te voeden. Het is ook soms zulke opschepperij van ouders die kunnen zeggen dat hun kind wel 12 uur doorslaapt. 12 uur is abnormaal veel voor volwassenen en helemaal voor baby's. Je nachtrust vaarwel zeggen hoort nu eenmaal bij het ouderschap. 🙂

5 jaar geleden

Ons zoontje van 11 weken slaapt van 20.00 tot 07.00/08.00. Als meneer overdag honger heeft schreeuwt hij moord en brand als het naar zijn mening te lang duurt, maar ‘s nachts houdt hij gewoon van slapen. Net als z’n papa denk ik 🙈 Hij wordt elke dag alert wakker, drinkt overdag heel goed en heeft elke verschoonbeurt een volle plasluier, dus ik laat hem maar gewoon lekker slapen tot hij wakker wordt of ik maak hem zelf uiterlijk 08.00 in de ochtend wakker. Als je twijfelt over haar alertheid als ze wakker wordt zou ik eens uitproberen hoe het gaat als je bijvoorbeeld maar 5 of 6 uur tussen die avondvoeding en ochtendvoeding laat. Als ze dan net zo slaperig reageert, wil ze denk ik gewoon we langer slapen. Als ze dan wel veel alerter is, weet je dus dat het goed is haar eerder wakker te laten worden en dan ook te voeden.

5 jaar geleden

Elk baby heeft zijn eigen ritme en behoeftes. Je kunt het nog navragen door een arts als je blijft twijfelen. Mijn zoontje is drie maanden slaapt in de nacht niet langer als vijf uurtjes en overdag wilt hij om de 3/4 uur voeding. Hij drinkt niet meer als 130/140 ml. Ct geeft aan dat het heel normaal is.

5 jaar geleden

Ben benieuwd wat er gebeurt als je haar voed wanneer ze zelf wakker wordt.. mijn dochter slaapt soms ook echt wel het klokje rond (soms ook niet hoor) maar ik laat haar dan zelf komen voor voeding en is dan altijd wel alert. Als ik haar wakker maak heeft ze wel wat meer tijd nodig om wakker te worden ook. Misschien is ze dan net in diepe slaap?

5 jaar geleden

Onze oudste lieten we helemaal vrij en zij sliep met 3 maanden 10-12 uur in de nacht en overdag 45 minuten tussen de voedingen. Ze werd altijd goed alert wakker en zodra ik de eerste tekenen hoorde dat ze wakker werd, ging ik meteen verschonen en voeden. Onze jongste wordt doordeweeks om 6.00 uur wakker gemaakt omdat dat beter in het dagschema past. Ze is dan ook minder alert en slaapt na de fles verder tot een uur of 9.00-10.00 (gaat nu meestal rond 21.00-22.00 slapen). In het weekend komt ze rond 7.00-8.00 zelf voor de eerste fles en is dan wel alert en gaat niet meteen weer slapen na de fles. Tussen de flessen door slaapt ze meestal ook 45 minuten. Ik denk dat het dus met het wakker maken te maken heeft dat ze dan minder alert zijn dan wanneer ze zelf wakker worden. Je zou het eens een keer helemaal los kunnen laten als je dat aandurft (en als het uitkomt) en kijken hoe ze dan is als je de eerste fles geeft. Wie weet is je kindje er inmiddels wel aan toe om langere nachten te maken. Op een gegeven moment is het sowieso de bedoeling dat je kindje ongeveer 12 uur gaat slapen in de nacht, dus in mijn ogen is het alleen maar fijn als ze zich daar nu al op voorbereiden. Ieder kindje is anders en ontwikkelt zich ook anders, net als dat iedere ouder hier anders mee omgaat. Volg je eigen gevoel hierin en bij twijfel kun je contact opnemen met het cb. Weet alleen dat het gedrag van je kindje niet 'raar' is en dat er meer zijn die dit herkennen.

5 jaar geleden

12 uur slapen is ook erg lang. Zelf zou ik naar 12 uur ook helemaal uitgedr ...
Geen enkele baby ‘slaapt door’ zelfs volwassenen niet.. tussen elke slaapcyclus word je wel paar secondes wakker. Volwassen draaien zich dan eens om of dergelijke. Mijn dochter 12 weken slaapt ook klokje rond (niet opgescheppend bedoeld, heb er niets voor gedaan, het is gewoon zo) wel krijgt ze in die 11/12 uur slaap nog een droomvoeding. Ik kan perfect zien op de babyfoon met camera wanneer ze van slaapsyclus wisselt, dan gaan haar ogen even open, zwaait eens met haar armen en valt dan terug in slaap

5 jaar geleden

Geen enkele baby ‘slaapt door’ zelfs volwassenen niet.. tussen elke slaapcy ...
🙂I know en toch maak ik hem wakker. 😊 De volgende keer bij het CB zal ik hier en naar het aantal voedingen gaan vragen. Voorlopig is dit goed zo. Heb te veel enge diabetessituaties meegemaakt waardoor ik het langer door laten slapen gewoon eng vind. Mijn kindje slaapt al goed door, daar ben ik gewoon al heel blij mee. Zeker als ik lees dat veel moeders deze rust die ik ervaar nog niet hebben.

5 jaar geleden

Mijn kleine van bijna 3 maanden krijgt rond 19:00 uur een fles en gaat voor mijn gevoel al de nacht in als ik zie hoe diep ze slaapt wanneer we haar wakker maken voor de laatste fles om 23:00 uur. Vaak drinkt ze slapend haar flesje (laat ze nog een kwart staan) en is ze daarna meteen weer in diepe slaap. We vragen ons af wanneer we die laatste fles kunnen afbouwen, het voelt nog vroeg maar als ik zie hoe diep ze slaapt voelt het soms alsof we haar lastig vallen met die laatste verplichte fles... wie herkent dit?

5 jaar geleden

Reactie op mommyof2b

Mijn kleine van bijna 3 maanden krijgt rond 19:00 uur een fles en gaat voor ...
Hangt van het aantal flessen, leeftijd en gewicht af. Hier zijn sinds 'sprongetje 3' (ongeveer 3 maanden), de voedingstijden weer verschoven en is ze van 6 naar 5 flessen gegaan. Nu zijn de flessen dus beter verdeeld over de dag en srinkt ze haar laatste fles meestal ergens rond 20.00 of uiterlijk 21.00.

5 jaar geleden

Reactie op mommyof2b

Mijn kleine van bijna 3 maanden krijgt rond 19:00 uur een fles en gaat voor ...
Ik! Ik zit met hetzelfde probleem. Ik maak hem wakker om 11 uur (en moet daar veeeel moeite vóór doen) en halverwege zijn fles ligt hij al in coma.. vervolgens slaapt hij tot 5/6.. geen idee wat nu wijsheid is.. wakker maken en fles, doorlaten slapen en wachten tot hij komt? In het laatste geval hij heeft dan maar 4 flesjes gehad (van 180, 11 weken oud nu maar 3 weken te vroeg geboren...)

5 jaar geleden

🙂I know en toch maak ik hem wakker. 😊 De volgende keer bij het CB zal ik ...
Oei ? hoe herken ik diabetes bij een baby? Hier in België zeggen ze namelijk van zodra je baby zijn geboortegewicht heeft ingehaald gewoon laten slapen een gezonde baby kan perfect uitmaken wanneer hij honger heeft..

5 jaar geleden

Ik laat mijn baby slapen! (Nooit langer dan 12 uur) en meestal slaapt ze er 11 dan wordt ze wakker en wil eerst nog even met mama knuffelen en kletsen. En als mama nog dingen moet misschien even een Nijntje filmpje kijken. En als ze dan na een half uurtje goed wakker is krijgt ze honger en de fles! Vanmorgen moest ik om 8 uur werken, dus haar om 7 uur bij mijn moeder brengen (normaal wordt ze tussen 7:30 en 8:00 wakker). Dus ik heb haar om 6:45 wakker gemaakt en ik had een lijkbleek kindje wat echt met alles wat ze in zich had probeerde naar me te lachen maar meer dan een glimlach kreeg ik niet terwijl ze normaal echt schatert! Dus als je het heel eng vindt om je kindje lang te laten slapen, probeer dan te wekken in een “wakker” moment. Maar je kan ook eens kijken wat er gebeurt als je haar haar eigen ritme laat bepalen... ik word immers ook chagrijnig als je me midden in de nacht wakker maakt en een broodje naar binnen probeert te krijgen🙈 terwijl ik 10 minuten later 2 tosti’s kan eten;)