24 Reacties

5 jaar geleden

De kleine meld zich trouwens elke 2.5 a 3u, zo'n 10 voedingen op een dag.

5 jaar geleden

Wellicht bij voeden met kv. Heb ik toen ook gedaan

5 jaar geleden

Hetzelfde hier. Links voeden. Dan rechts. Dan weer links. En nog steeds is hij onrustig. Doe dan (helaas) bijvoeden met KV en dan is hij content.

5 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Wellicht bij voeden met kv. Heb ik toen ook gedaan
Zolang ik verlof heb wil ik zeker geen kv bijvoeden als het nog lukt met bij kolven.

5 jaar geleden

Heeft ie dan geen regeldagje? Dan kun je er het beste aan toegeven. Niet kolven, geen flesjes maar gewoon uit de borst laten drinken. Ik hang ook al de hele middag met baby van 5 weken oud op de bank en een peuter die zichzelf vandaag maar even moet zien te redden

5 jaar geleden

Ik heb het ook lang volgehouden zonder kv maar aangezien ik ook een peuter van 2 heb ben ik gaan bijvoeden met 1x kv per dag. Dat gaf mn borsten (en mezelf) ook even rust. Heel herkenbaar je verhaal!

5 jaar geleden

Zolang ik verlof heb wil ik zeker geen kv bijvoeden als het nog lukt met bi ...
Dan is een kwestie toegeven aan het feit dat de kleine veel komt voor voeding.

5 jaar geleden

Zolang ik verlof heb wil ik zeker geen kv bijvoeden als het nog lukt met bi ...
Het kan ook zo zijn dat je wel voldoende melk hebt, maar dat je melk niet voedend genoeg is! Wellicht kun je eens met een lactatiekundige praten

5 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Het kan ook zo zijn dat je wel voldoende melk hebt, maar dat je melk niet v ...
Heb al vaker gelezen dat dat achterhaald is. Blijkbaar moet je zelf echt ondervoed zijn om niet genoeg voedingsstoffen door te geven

5 jaar geleden

Reactie op Sam_123

Hetzelfde hier. Links voeden. Dan rechts. Dan weer links. En nog steeds is ...
Hoezo helaas als ik vragen mag? Alsof kunst voeding slecht is..

5 jaar geleden

Reactie op Cherinda

Heb al vaker gelezen dat dat achterhaald is. Blijkbaar moet je zelf echt on ...
Dat klopt niet helemaal... zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder hadden beide voldoende melk maar amper voedingsstoffen.

5 jaar geleden

Dat klopt niet helemaal... zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder hadden b ...
Het is behoorlijk zeldzaam. Let wel op met andere generaties als voorbeeld. Werd mijn moeder ook verteld dat ze dat had....baby’s hoorden toen compleet munt te zijn na een voeding en mochten de eerste weken ook niet 8 tot 12 keer om voeding vragen. Iets waarvan we nu dus van zeggen dat het gewoon zo hoort.

5 jaar geleden

Hoe drink hij aan de borst? Ze kunnen namelijk het tutten eeuwig volhouden, zonder dat er echt voeding is gaat. Die van mij drinkt bijvoorbeeld heel oppervlakkig nog en niet altijd effectief. Dan kan je bezig blijven zonder dat je kind verzadigd raakt.

5 jaar geleden

Johannes brood pitmeel bij de afgekolfde melk of kv ?

5 jaar geleden

Reactie op Cherinda

Heb al vaker gelezen dat dat achterhaald is. Blijkbaar moet je zelf echt on ...
Dit is niet achterhaald. Mijn moeder had vroeger ook niet genoeg voedingstoffen, maar wel genoeg melk. En zij was zeker geen maatje 36.

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. De ene dag redt ie het prima op normale voedingen, maar eergisteren heeft ie 2 uur lang afgewisseld tussen beide borsten. Uiteindelijk gezwicht en flesje gekolfde melk van 60ml gegegeven, nog niet oke... dan 30ml kv erachter aan en toen nog niet oke... nog 1 borst aangeboden en na 3 minuutjes drinken was ie eindelijk oke. Dat soort dagen zorgen er wel voor dat ik twijfel of ik niet wil stoppen met borstvoeding... Ohja, tijdens zijn flesjes heb ik gekolfd , wilde weten of ie me leeg gedronken had of dat hij het niet kan pakken, 20 minuutjes met 15ml per kant als resultaat.

5 jaar geleden

Reactie op Momdec2020

Dit is niet achterhaald. Mijn moeder had vroeger ook niet genoeg voedingsto ...
Klopt. Mijn moeder had genoeg melk maar geen vetten erin. Bij kolven kwam er alleen maar waterige melk uit dus het kan wel. Als je twijfelt. Kolf je borst leeg, zet het in de koelkast voor de nacht en dan zie je de volgende ochtend als het goed is een vetlaag bovenop. Zo niet dan zitten er te weinig voedingsstoffen in de melk. Zo wel dan is je melk voedzaam

5 jaar geleden

Hier lijkt onze kleine ook onverzadigbaar.. Ze drinkt vaak 45 tot 60 minuten hij mij.. aan een stuk door. Als ik haar eerder afkoppel gaat ze helemaal over de zeik. Maar doe ik dat niet, spuugt ze flinke golven melk.. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden hier. Ik kies voor het spugen, ze lijkt daar minder last van te hebben😅 Als ik een voeding niet live doe, kolf ik 130 tot 180cc in totaal. En als ik wel live voed, dan zijn mijn borsten echt zo goed als leeg.

5 jaar geleden

Is het onverzadigdbaar niet gewoon sterke zuigbehoefte? 50ml is niet veel qua kolven. Kindje van 4 weken drinkt vaak wel meer. Miss een lactatiekundige om hulp vragen.

5 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Is het onverzadigdbaar niet gewoon sterke zuigbehoefte? 50ml is niet veel q ...
Nee hij wordt boos op een speentje, is ie niet tevreden mee. Maar 2x per dag 50 per borst is wel in totaal 200 dat ik kolf, en dat krijgt ie dan grotendeels via de fles om m wat gemakkelijker tevreden te krijgen en m'n borsten wat rust te geven.