255 Reacties

5 jaar geleden

Onze dochter slaapt alleen in het donker. Ik weet niet of je dat al hebt geprobeerd? Succes 🙏🏻

5 jaar geleden

Heeft je kleintje eerder wel probleemloos overdag in dr bedje geslapen? Ze heeft namelijk ook de leeftijd dat er een sprongetje is.

5 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Heeft je kleintje eerder wel probleemloos overdag in dr bedje geslapen? Ze ...
Ohh dat sprongetje is net voorbij.. mijn god, toen wou ze helemaal niet meer slapen, ook niet in de draagdoek of wandelwagen/box. De eerste 3 weken heeft ze goed in bed geslapen, maar las dat ik de eerste 8 weken niet te nauw moest kijken waar ze sliep, als ze maar sliep. Nu wil ik toch graag dat ze overdag in bed gaat slapen maar daar is mevrouw het nog niet mee eens... maar als ze huilt breekt mijn moederhart echt..

5 jaar geleden

Hier ook een moeilijke slaper overdag. Slaaptraining kan vanaf 6 maanden pas begrijp ik. Ik blijf het aanbieden in bed overdag. Soms lukt het sons niet en dan slaapt ze bij mij. Sinds enkele dagen slaapt ze zelf in de kinderwagen in de woonkamer. Wil a.s. week weer meer het ledikant gaan aanbieden icm de slapende otter van Fisher price. Cb zegt dat het vanzelf komt. Kan enkele weken maar soms maanden duren..

5 jaar geleden

Ps: probeer max 30 min en anders neem ik haar bij me.

5 jaar geleden

Hier ook een slechte slaper overdag in z'n bedje op z'n eigen kamer. Sinds twee weken (hij is nu 10 weken) ben ik begonnen om hem in ieder geval tussen de middag in bed te leggen. Ben eerst begonnen met een half uur (in het begin heeft ie echt niet geslapen hoor en moest ik heel veel naar z'n kamer lopen om de speen weer in te doen) en dit langzaam opgebouwd. Hij ligt nu soms zeker wel 1.5 uur in bed, al moet ik zeggen dat hij lang niet al die tijd slaapt. In de nacht heeft hij een slaapzak aan en dat krijgt hij tussen de middag ook aan. Moet zeker af en toe nog wel eens naar z'n kamer lopen, maar merk wel dat dit steeds minder wordt! Voordat hij naar z'n kamer gaat, krijgt ie beneden de fles. Vrijwel direct daarna gaat hij naar boven om te slapen/rusten. Gewoon rustig opbouwen en kijken hoe 't gaat. Succes!

5 jaar geleden

Geen tips maar ik heb precies hetzelfde aan de hand.. Mijn zoontje slaapt ook de hele dag in een draagdoek! Ben nu elk dutje aan het oefenen maar zonder succes. Ik geef het wel max een half uur, en dan doe ik hem alsnog in de draagdoek zodat hij toch nog slaap heeft. Ik wou dit eerst ook in de co sleeper maar nu huilt hij als we overdag de kamer binnen gaan. Dus voor nu oefen ik het maar in de box, ben al blij als hij ff ergens anders slaapt dan in de draagdoek. Snachts gaat hier ook goed inderdaad.. :)

5 jaar geleden

Hier zijn we vandaag ook begonnen. Wij stoppen wel na een uur en proberen het dan alsnog in slaap te wiegen of draagzak, slaap is slaap! Mocht hij dan nog niet stil worden dan geven we al eerder z’n voeding en beginnen dan weer vanaf voor af aan. Wel merk ik dat me vriend het nu al moeilijk vind om zich eraan te houden en heeft hij vandaag toen ik weg was hem toch in slaap gewiegd zonder wakker in bed te proberen haha de laffaard.. nu mag ik komende week het allemaal zelf proberen. Nja zal aan jullie moeders denken die nu ook hiermee bezig zijn! Houden we elkaar op de hoogte? Successen worden het beste samen gevierd! 🎉

5 jaar geleden

Ik lees mee. Hier idem, zoontje 9 weken en wilt overdag echt zijn bedje niet in. Direct huilen. Troosten wordt ook steeds lastiger. Ik snap niet hoe je hem wakker weg kunt leggen en dat hij dan zelf in slaap zou gaan vallen... dus hoop erg op positieve ervaringen met deze methode

5 jaar geleden

We zijn nu in 2 topics zelfde gesprek aan het voeren;) zullen we dit gesprek voortzetten in het topic 'wakker in bed leggen'?

5 jaar geleden

Reactie op Anne47

We zijn nu in 2 topics zelfde gesprek aan het voeren;) zullen we dit gespre ...
Oeps.. die kon ik dus niet zien.. sorry!

5 jaar geleden

Reactie op VdB88

Ik lees mee. Hier idem, zoontje 9 weken en wilt overdag echt zijn bedje nie ...
Is ook nog lastig rond deze leeftijd.. Ze hebben echt die geborgenheid nog nodig.. Pas vanaf 6 maanden kan je echt slaaptrainen.. Gewoon ritme geven en het wakker in bed leggen blijven proberen en dan komt het vanzelf! Gewoon op zijn/haar eigen tempo.. Forceren en laten huilen, is niet goed voor je ukkie 😘

5 jaar geleden

Wij hebben een erg alerte dame die graag alle prikkels in haar opneemt en dus niet slaapt in een baby nestje in de kamer of in een wandelwagen of draagdoek. Tenzij ze oververmoeid is, maar dat wil je juist vermijden. Onze dame is erg gebaar bij structuur en voorspelbaarheid. Rituelen en vaste slaap en voedingsmomenten. Ook is inbakeren een uitkomst! Ze maaide zichzelf echt wakker met haar armen en het gebruik van white noise. Nu leggen we haar wakker in haar eigen bedje en ze valt rustig in slaap

5 jaar geleden

Reactie op Eline-1990

Is ook nog lastig rond deze leeftijd.. Ze hebben echt die geborgenheid nog ...
Je kan ook slaaptrainen xonder te huilen.. die is gewoon vanaf 8 weken...

5 jaar geleden

Baby's hebben ook veel behoefte aan nabijheid en aanraking en dat is goed voor de ontwikkeling vd zintuigen. Als de baby in de nacht goed slaapt, heeft hij/zij overdag behoefte om jou mee te maken.

5 jaar geleden

Hier sinds een week hier ook op aan het oefenen en het begint eindelijk te lukken. Vraagt wel érg veel geduld en doorzetting inderdaad. Vanaf ons meisje moe wordt, steek ik haar in de slaapzak, zet ik steeds hetzelfde muziekje op, wieg haar rustig in donkere kamer tot de oogjes stilaan toevallen (maar wel nog wakker) en leg haar dan in bed. Als ze gewoon wat begint te 'zagen' troost ik haar in bed, wanneer ze weent haal ik haar eruit om weer tot rust te brengen. In het begin zo uren per dag bezig geweest. Vandaag viel ze meteen in slaap toen ik haar in bedje legde, dus een succes! Daarnaast vroeg ik ook blijkbaar te veel van haar. Ze laat vaak 4uur tussen haar voedingen, waardoor ik verwachte dat ze toch minstens 2u sliep. Blijkt dat ze dit niet nodig heeft omdat zij s nachts wel heel goed slaapt (heb hierover gesproken met osteopaat). Richten naar 1x 45min (dus 1 slaapcyclus) per voeding is OK. Daarnaast doet ze af en toe eens dutjes van een kwartiertje, maar geen volledige slaapcyclus meer. Vond dit erg vreemd in het begin, maar ze lijkt inderdaad wel heel wat minder moe! Kindjes van deze leeftijd kunnen ook nog geen vast ritme van vb eten-spelen - slapen hebben (moest je daar naar mikken) . Dit komt pas rond 3 maanden... Wanneer het echt moeilijk gaat en ik merk dat ze niet wilt in haar bedje, neem ik haar bij mij voor een dutje van 45min. Dit om te voorkomen dat ze oververmoeid raakt, anders gaat het gewoon nog moelijker worden. Dus gewoon iedere keer proberen en als ie echt niet wilt en raakt te moe, toch toegeven...

5 jaar geleden

Hoe partner leren baby naar bed te brengen?? 🙈 Hij brengt haar naar bed, en blijft met zijn hoofd boven het bed staan tot ze slaapt... 🙈 En na 5 minuten slaapt ze nog niet.. En neemt die d'r maar weer mee naar beneden.. Onder 't mom, ze wil niet slapen.. Nee vriend hoe ga jij zijn als ik boven je hoofd hang en wacht tot je slaapt 🙈🙈 Maar ik heb al zoveel dingetjes die ik vind dat die anders moet doen dat ik dit ook maar ff laat.. 🙈 Gevolg, oververmoeid kind.

5 jaar geleden

Reactie op Imkevh

Hier sinds een week hier ook op aan het oefenen en het begint eindelijk te ...
Ah klinkt al erg goed!! Hoelang wieg je dan ongeveer je kindje? Wij zijn nu aan het proberen om hem direct wakker in bed te leggen maar dat is natuurlijk geen doen met altijd in slaap te wiegen naar direct in bed te leggen.. ik vind het nog moeilijk om te bepalen wat nou wakker genoeg is dat ze er nog iets van leren..

5 jaar geleden

Hier sinds een week de slaapjes overdag in zijn bedje. Soms half uurtje eerder of later de voeding. Ik haal de kleine dan naar beneden voor de fles overdag, even spelen en bij vermoeidheid signalen naar bed. Op zich gaat dit goed, soms beetje jengelen voor dat hij in slaapt valt. Alleen wil de kleine bij ons tussen de fles 19:00 en 23:00 niet weg worden gelegd 😅. Heeft iemand hier nog tips voor?

5 jaar geleden

Hier slaapt hij overdag in eigen bedje. Alleen bijna alleen maar korte slaapjes van 45 minuten. Overdag laten wij de gordijnen open voor het dag/nacht ritme. Doen jullie dit ook? Of zou het helpen om de gordijnen dicht te doen?