24 Reacties
5 jaar geleden
Hier geen last van. Maar waarschijnlijk ruikt je de gisten en schimmels van de huid. Dat komt door gebruik van shampoo en wasgel. Je kunt het beste haar wassen in een badje met alleen water. En als je nog borstvoeding geeft, dan kun je een kopje gekolfde melk toevoegen aan het badwater. Klinkt gek, maar dit is ontzettend goed voor haar huidje!
5 jaar geleden
Op het hoofd zou kunnen dat je kindje berg heeft/krijgt als het een beetje zurig ruikt.
Aan de onderkant gebruik ik geen zeep, alleen water. Wat je kunt doen, is iedere dag even met een washandje met water goed schoonmaken (goed alle plooitjes en tussen de schaamlipjes). Onze dame heeft dat ook regelmatig de tweede dag na het douchen, omdat de vader het wat lastig vindt om haar goed schoon te maken. Daarom was ik haar billen enzo altijd even met een washandje in de ochtend.
5 jaar geleden
Op het hoofdje kan het inderdaad berg zijn. Met een beetje bergolie.. laten intrekken en dan zachtjes los wrijven als ze in badje ligt. Daarna even met shampoo de olie eruit wassen. Althans.. zo doe ik dat.
5 jaar geleden
Wij doen haar om de dag in bad met olie van naif en daar reageert zij goed op waardoor zij ook fris ruikt. Iedere ochtend was ik met water haar gezichtje en handjes en haar onderkant doe ik met een beetje wasgel maar niet haar vagina, vagina alleen met water ook.
Ook heb ik een gezichtscrème van weleda voor baby’s waar ik echt heel weinig van opsmeer maar net dat ze wel een beetje lekker ruikt. Haar vader zegt altijd dat ze naar een thermisch bad ruikt als ik haar heb verzorgt. 😉😁
5 jaar geleden
Reactie op mooni
Wij doen haar om de dag in bad met olie van naif en daar reageert zij goed ...
Welke gezichtscreme van weleda gebruik je? Ik ben ook nog op zoek naar een goede gezichtscreme die wat minder vet is dan bepanthen wat ik nu gebruik.
5 jaar geleden
Hier t zelfde, valt me sinds een paar dagen op dat ze op der hoofdje soms een beetje naar kaas ruikt ofzo. Gekke geur. Ze gaat 2x per week in bad met naif producten verder smeer ik der niets op. Ik vroeg me ook al af waarom mijn baby niet naar typisch baby geurtje ruikt. Geen tips hier helaas
5 jaar geleden
Welke gezichtscreme van weleda gebruik je? Ik ben ook nog op zoek naar een ...
Ik heb de weleda calendula gezichtscrème voor baby’s (gele tube) Ze had wat droge plekjes op haar voorhoofd en met een paar keer smeren was het weg. De crème trekt goed in en is niet vet. De geur is wel best aanwezig dus daar moet je wel tegen kunnen en van houden. Je hebt ook een sensitive variant, daar kan je ook altijd even naar kijken.
5 jaar geleden
Onze dochter heeft ook een beetje berg, het is een klein beetje een muffe geur, maar op een bepaalde manier hoort dat nu bij haar en vind ik dat helemaal niet vies. We wassen haar vagina zeker niet met zeep, daar krijg je alleen maar problemen van. De liesjes en billen uiteraard wel met zeep.
5 jaar geleden
Reactie op mooni
Ik heb de weleda calendula gezichtscrème voor baby’s (gele tube) Ze had wat ...
Thanks, ga ik even naar zoeken. Ik gebruik inderdaad de calendula bodylotion in de zomer, omdat deze wat minder vettig is dan olie. Ruikt sterk, maar ik vind het wel een fijn geurtje. Wist niet dat ze daar ook een gezichtscreme van hadden, dus bedankt voor de tip!
5 jaar geleden
Reactie op Suus399
Beetje raar misschien maar kijk eens achter de oortjes van je baby. Ik heb ...
Ja dat had ik ook en was gele smurie achter haar oor idd waars een keer vocht achtergelaten. Gelijk Bepanthen gesmeerd paar keer en toen was het weg, trouwens ook onder haar oksel. Ik walgde echt van die geur dacht wat is dat nou totdat ik erachter kwam...
5 jaar geleden
Reactie op Suus399
Beetje raar misschien maar kijk eens achter de oortjes van je baby. Ik heb ...
Die geur ken ik ook, bij ons komt het van de nekplooien
5 jaar geleden
"Inoli"
Dat is badolie die de huid intensief herstelt en beschermt. PH neutraal.
Tip van onze kraamhulp.