41 Reacties
5 jaar geleden
Hier alles van Naïf.. 🙂 Maar is natuurlijk ook even afwachten hoe de kleine daarop reageert.. Anders misschien Weleda? Of eens in een biologische winkel kijken wat ze daar hebben?
5 jaar geleden
Ik zit zelf te denken aan de producten van Oh-lief. Maar heb hier zelf nog geen ervaring mee..
https://oh-lief.nl/
"We houden van onze basis bestaande uit biologische olijfolie en bijenwas, gecombineerd met de natuurlijke eigenschappen van een aantal andere biologische ingrediënten om een compleet assortiment producten te vormen dat ideaal is voor alle huidtypen.
De producten zijn ontworpen om schone cosmetica te produceren en bevatten geen agressieve chemicaliën, kunstmatige geurstoffen, aardolie, parabenen, kunstmatige kleuren of synthetische basen."
5 jaar geleden
Ik heb Weleda gekocht, maar ben ook benieuwd naar naif. Zal een beetje uitproberen zijn denk ik
5 jaar geleden
Allereerst zou ik je aanraden om niet direct heel veel van 1 merk in te kopen, maar te kijken of je van diverse merken wat samples of kleine verpakkingen kunt vinden (of vragen als kraamcadeau). Ieder babyhuidje reageert weer anders. De een is gevoeliger dan de ander.
Ik heb met mijn dochter een hele zoektocht achter de rug om verzorgingsspullen te vinden waar haar huid niet op reageert en ben bij het volgende uitgekomen:
- shampoo/zeep: eco by naty baby body wash
- huidolie van neutral en nu weleda baby calendula bodylotion
- sudocreme billenzalf bij luieruitslag
- bepanthen baby voor haar gezicht (erg droge huid).
-balineum badolie
Andere merken die ik geprobeerd heb en waar mijn dochter overgevoelig voor bleek te zijn of die ik zelf niet fijn vond om te smeren: naïf, action spul, kruidvat eigen merk, zwitsal, dr leenaarts, etos eigen merk, en vast nog wel een paar waar ik zo niet op kan komen.
5 jaar geleden
Allereerst zou ik je aanraden om niet direct heel veel van 1 merk in te kop ...
Mee eens. Waarom moet alles geparfumeerd zijn? Ik heb maar één cremmetje dat geurt en parfum bevat.
5 jaar geleden
Zoiezo zo min mogelijk gebruiken. Zeker de eerste weken alleen water, is beter voor de huid. Daarna ook max 1x per week shampoo oid gebruiken, zo neutraal mogelijk. Die spulletjes drogen het tere huidje snel uit
5 jaar geleden
Bij mij zat in mijn kraampakket van alles van natalis, dat ga ik proberen. .en ik heb zwitsal, eerst t ene tijdje testen daarna t andere, kijken waar ze goed op reageert. Ik heb zelf een vrij gevoelige en droge huid dus als ze op mij lijkt word het wel oppassen met parfums en word het iets van badolie en n vrij vette creme voor erna
5 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Ik gebruik eerst neutral voor het wassen en een lotion van Louis Widmer. Wi ...
Een vriendin van me gaf dat als tip voor gevoelige huidjes