8 Reacties
5 jaar geleden
Idem. Hier slaapt hij gewoon de hele nacht bij ons in bed. Ik geef borstvoeding en het is gewoon makkelijk zo. En gezellig 🙈 er staat een co sleeper langs mij maar als ik hem daar in leg is het ook krijsen en slaapt hij niet 😏ik denk er nog niet te veel bij na, weet dat zijn eigen bedje beter is. Maarja, voor nu werkt dit nog voor ons 🤷♀️
5 jaar geleden
Een vriendin van mij heeft dat met haar oudste dochter ook gedaan. Hun oudste sliep pas in haar eigen bed toen ze 7 was..
Hier met mijn kinderen nooit gedaan. Slapen als sinds dag 1 in hun eigen bedje..
5 jaar geleden
Mijn dochtertje slaapt sinds ze een 2 weken is bij ons. Ze lag in een wiegje naast mij, maar ineens wilde ze dat niet meer. Ik was de hele nacht bezig met troosten. Op een gegeven moment toch maar naast mij neer gelegd (mijn vriend sliep toen op de logeerkamer i.v.m late diensten), want als ik haar de borst gaf viel ik zowat zittend met haar in slaap, dat leek me ook niet veilig. En sindsdien slaapt ze heerlijk en ging ze ook al heel snel naar 4 uur aangesloten, 5, 6 en nu regelmatig al de hele nacht. Nadeel is wel dat ik haar overdag ook niet in haar bedje kan leggen, dan is het direct krijsen. Ik wil vanaf 6 maanden gaan beginnen met slaap training. Voor nu vind ik het prima zo en mag ze lekker geborgen bij ons liggen.
5 jaar geleden
Reactie op Denise--
Ah dit voelt voor mij ook als een verademing! :) ik heb ook het idee dat he ...
Er is helemaal niks ergs aan! Zolang je het zelf ook heerlijk vind en er van geniet. Die van ons slaapt sinds dag 1 in zijn eigen bedje, en ik vind het heerlijk om te knuffelen en samen te liggen, maar persoonlijk moet ik er niet aan denken om de kleine elke avond voor lange tijd tussen ons in te hebben. Maar dat ben ik! Zolang jij er gewoon content mee bent is er niets slechts aan toch? Het enige is, mocht je op een dag denken joee lekker naar je eigen bed, dat er wat struggles ontstaan en je de tijd moet nemen om je kind dit af- en aan te leren. Maar ook hiervoor geldt: als jij dat prima vindt.. who cares :)
5 jaar geleden
Mijn dochter slaapt ook tussen ons in. Naast dat het gezellig en knus is, is de belangrijkste motivatie dat we eindelijk allemaal weer goed slapen. Voor ons voelt het heel natuurlijk aan en mag ze voorlopig ook blijven. Zelf werd ik tot 7 jaar ook elke nacht wakker, en was ik blij dat ik altijd naar mijn ouders toe kon. Op een matrasje op de grond of bij het voeteinde. Gaf me een geborgen gevoel.