13 Reacties
5 jaar geleden
Nu nog niet hij is morgen pas 10 weken en heeft het echt nog niet nodig. Prikkels genoeg met een grote broer van bijna 4 in huis.
Wel hebben we de babygym vandaag naar beneden gehaald en zijn we begonnen met “spelen”.
Weet even niet wanneer we met schermtijd zijn begonnen bij onze oudste maar die had sowieso geen interesse in de televisie. Vond wel het geluid van babytv leuk.
5 jaar geleden
Bij ons niet, alleen als haar grote broer tv kijkt. Maar dan heb ik neestal het gevoel dat ze niet baar de tv kijkt maar om haar heen.
5 jaar geleden
Volgens mij zijn we daar bij onze oudste pas met 1,5-2 jaar mee begonnen. Even een korte aflevering Nijntje of tiktak ofzo voor het slapen gaan, zodat ik zelf even tijd heb om alles klaar te zetten om te wassen en om te kleden. Daarvoor had ze hier ook totaal geen interesse in. Telefoon/tablet doen we met haar sowieso nog niet, want dat vind ik echt niet nodig. Het is al voldoende om af en toe een film op tv te kijken.
5 jaar geleden
Hier heeft de oudste pas met 8mnd tussen het eten door tv zitten kijken in de wipper. Zal bij de jongste ook pas zo zijn.
Staat de tv wel regelmatig aan maar ze kijkt alleen naar het licht verder ligt ze veel in de box naar het aquarium te kijken en der muziekmobiel
5 jaar geleden
Onze zoon van 5 weken vindt het licht van buiten en het licht van de TV prachtig om naar te kijken als hij even op de bank ligt. En de stemmen en liedjes van BabyTV maken hem rustig op 1 of andere manier (net als voetbal 😂) Bewust kijken doet en kan hij toch nog niet, dus ik vind dit nog geen schermtijd om eerlijk te zijn. Zodra dat wel het geval is gaan we het zeker beperken en een grens stellen aan de tijd.
5 jaar geleden
Mijn zoontje is 5 weken en kijk vaak met ons mee tv en kijkt graag naar licht zoals naar buiten of als er een lamp aan staat bewust doet hij het niet ze kunnen volgends mij 20 tot 30 cm goed zien rest is wazig en volgends mij zwartwit ook maar ben zelf kleuren blind dus ja🎃
5 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Zeker het eerste jaar niet. Ze leren er niks van en het is niet nodig.
Precies dit.
Kinderen die veelvuldig aan schermen worden blootgesteld hebben later de concentratieboog van een garnaal en presenteren slechter op school. Daarnaast is het felle licht ook slecht voor de ogen en totaal niet nodig.
5 jaar geleden
Ik heb een peuter die graag naar “baby tv “ kijkt sinds dat hij 8 maanden is. Ik word er gek van want ik ken alle liedjes. Ik vind t een fijne zender omdat het niet alleen tekenfilm is, maar ze laten fragmenten zien waar je van kan leren. Zoals tellen tot 10 of figuren en ABC, vaak zie je dieren en dan leggen het uit in een aparte manier. Me baby van 6 weken volgt de licht van de tv als ze net haar hoofd draait. Vanaf het moment als ze ook rond 8 maanden is ofzo, mag ze met haar broer “baby tv” kijken maar niet te lang. Uurtje max
5 jaar geleden
De tv staat hier precies nooit aan 😬 we hebben ook geen tv abo meer, dus als ie al aanstaat is het een film op Netflix o.i.d. maar ook dat gebeurt zelden. Denk dat we de kleine pas na een jaar ofzo een keer voor de tv zouden zetten. Ze heeft nog genoeg tijd in haar leven waarop ze achter schermen moet zitten gok ik zo🙈
5 jaar geleden
Esmee is bijna 9 weken maar kijkt al 2 weken naar babytv. We hebben het idee dat ze zich soms verveeld en vindt dit echt leuk! Ik vind het leerzaam en merk dat ze sindsdien veel meer probeert te leren. Sinds die dag maakt ze meer contact met ons, probeert gericht dingen te pakken en kan gericht een 'box' met me doen. Ik laat haar niet teveel tv kijken, maar kijk zelf ook regelmatig tv dus waarom zij niet? Vind haar sindsdien beter te pas... Miss omdat ze meer wordt uitgedaagd. 😊 en no judge please. Ik weet dat veel mensen erop tegen zijn, maar ieder zijn keuzes!