24 Reacties

5 jaar geleden

Hier erg herkenbaar. Ik was hem eigenlijk nooit alleen 2x per week als die in bad gaat. Ik doe wel sochtends rond 11 uur als ik hem schone billen heb gegeven een klein beetje zwitsal goedemorgen over zijn hoofd en gezichtje. Daarna geef ik hem de fles.

5 jaar geleden

Hier voor de eerste fles ‘s ochtends is het aankleedmoment. Gezichtje wassen, schone luier en romper, schone kleertjes en Zwitsal crème op d’r gezichtje. Daarna de fles. Bij ons gaat ze iedere dag als deel van d’r avondritueel in bad. Zonder zeep, dat doen we maar twee keer in de week.

5 jaar geleden

In de ochtend wanneer hij heeft gegeten en niet meer wil slapen. Nat washandje en schone kleren aan.

5 jaar geleden

Hier gaat ze elke avond mee onder de douche als avondritueel. Word dan ook geheel gewassen, daarna lekker insmeren met slaapplekker olie Krijgt dan alles schoon aan. En hierdoor slaapt ze nu elke avond tussen half 8 en 9 uur al lekker in der bedje.

5 jaar geleden

Ik ben dat bij de eerste pas na 4 maanden ofzo gaan doen. Nu wassen we de baby om de dag onder de douche. Als ze tussendoor veel melk knoeit, dan was ik na de voeding even haar gezicht, nekje en handjes met een washandje.

5 jaar geleden

Hij gaat om de dag in bad dus wassen doen we niet.

5 jaar geleden

Reactie op Mama2013

Hij gaat om de dag in bad dus wassen doen we niet.
Wel elke dag schone kleding en savonds een pyjamatje

5 jaar geleden

Wij wassen elke dag, maar het wisselt wanneer. Streven is tijdens de ochtend voeding midden op de ochtend nu. Ik doe 1 borst, wassen en dan de andere borst. Vandaag heb ik het pas net gedaan (lazy sunday). Echt leuk vond ze het hier ook niet in het begin, maar ze gedoogd het nu;)

5 jaar geleden

Me beide kinderen gaan om de dag in bad. Als ze echt vies zijn, dat zij bijvoorbeeld ineens veel melk laat stromen langs der mond of dat hij zichzelf heeft onder heeft gesmeerd met saus als hij patat heeft gegeten, want op één of andere manier komt t altijd in zijn haar 😂. Dan gaan ze gewoon nog een extra dagje. Ik doe ze beide in bad voordat zij een flesje krijgt en gaat slapen en bij hem ook, in de avond dus. Hij krijgt nog warme melk en dan slapen ze beide heerlijk. Zij word wel ongeduldig omdat ze haar flesje wil

5 jaar geleden

Ik laat onze baby nooit na een voeding in slaap vallen dus heb nog wat tijd om te wassen in bad of met een washand. (25min flesje, 15 min melk laten zakken, 20min badje, insmeren en aankleden en weer binnen het uur naar bed) dan slaapt hij vaak ook lekker. Of in de ochtend of als onze peuter in de avond in bad gaat was ik hem dan ook.

5 jaar geleden

Hij gaat 1/2 keer per week in bad en een washandje tussendoor als hij vies is. Meer ook niet want dat is slecht voor de huid.

5 jaar geleden

Ik doe dat niet hoor. Ze gaat elke avond in bad. Als ze zichzelf totaal heeft ondergepoept was ik haar wel bij de wasbak want dan heb ik geen tijd om het bad op te zetten😂 Aangezien ze elke dag gewoon lekker baddert hoeft zij niet extra met een washand oid, lijkt me ook alleen maar heel snel te koud. Daarna lekker insmeren en heb altijd een lekker schoon kind met een heel gezond en gevoed huidje :)

5 jaar geleden

Hier hebben we elke ochtend een ochtendritueeltje. Naar beneden in pyjama voor het ochtendflesje. Even haar melkje laten zakker en daarna aankleden: een washandje over haar gezichtje en haar plooitjes, lekker insmeren en schone kleren aan. Verder gaat ze twee keer in de week in bad!

5 jaar geleden

In de ochtend geef ik haar tussen 2 borsten door een schone luier maar was ik haar ook even snel met een washandje en smeer haar in met olie!

5 jaar geleden

Ons kindje heeft een erg gevoelig en droog huidje en gaat daarom om de dag in bad. Smeer haar daarna lekker helemaal in😊

5 jaar geleden

Wij doen in de avond wassen en of in bad. Maar indd voor de fles, dus altijd honger .... Na de fles kan niet vanwege reflux en daarna slapen. 🤷🏼‍♀️

5 jaar geleden

Wij slapen vaak ook nog even met hem mee in de ochtend. Maar ik probeer er dan wat eerder uit te gaan en Ik was hem in de ochtend vaak een half uur voordat hij z’n volgende voeding weer kan hebben, meestal is dit rond 10,11 uur. Vaak is ons zoontje dan al wel wakker, maar nog wel rustig. Ik was dan sowieso zijn gezichtje, handjes en billen en ik merk dat hij tijdens het wassen ook altijd heel rustig is! Vaak doe ik dan lekker een muziekje aan. 2,3 x in de week gaat hij in bad of met z’n papa onder de douche wat hij ook fijn lijkt te vinden. Die dagen was ik hem dan niet en ook dan proberen we het een half uur voor z’n voeding te doen.

5 jaar geleden

Als jullie met washandje even hebben gewassen, drogen jullie dan ook altijd met hydrofiele doek of laten jullie opdrogen?

5 jaar geleden

Reactie op Kimberly ❤️

Als jullie met washandje even hebben gewassen, drogen jullie dan ook altijd ...
Ik dep het goed droog met een hydrofiele doek, ook goed de plooien. En ik zorg dat ik altijd wat over hem heen heb liggen of hem in delen was, zodat hij niet te koud en te lang zonder iets ligt.

5 jaar geleden

Mijn spruit gaat iedere avond voor t slapen gaan in bad en vaak voor haar tweede voeding (tussen 9-10 s ochtends) kleed ik haar aan voor de dag. Wel doe ik dan nog even handjes, gezicht en billen wassen. Ik sta altijd ietsjes eerder op zodat ze niet te hongerig is