11 Reacties

5 jaar geleden

Ik lees mee!

5 jaar geleden

Ik lees ook mee☺️

5 jaar geleden

Mijn dochter is nu 6 maanden ik heb nu 3 gebaar en ze kan deze nog niet zelf gebruiken maar ze begrijpt wel wat ze betekenen slapen, melk en eten voor nu heb ik er nog niet zo veel aan omdat ze het nog moet leren maar ik ben wel heel blij dat ik er aan begonnen ben ik denk dat we er veel profijt van ga hebben. Mijn gast ouder werkt er ook aan mee. PS ook heel leuk dat ik haar al blij kan maken met de gebaar melk nog voor dat ze de melk krijgt hihi

5 jaar geleden

Ik vind het erg mooi om te gebruiken, baby's die nog niet kunnen praten, leren sneller gebaren aan dan woorden. Ook gaan ze de handelingen vanzelf nadoen! Ik werk ermee in de kinderopvang en heb nu een zelf een zoontje van 5,5 maand oud, hij kan het nog niet maar reageert er al wel op zoals op eten en op papa en mama!🤗

5 jaar geleden

K po

4 jaar geleden

Bedankt voor de antwoorden 👍🏻. Maar dus nog niemand die er een cursus voor gevolgd heeft? Jammer :-).

4 jaar geleden

Ik heb met mijn werk een cursus (baby) gebaren gevolgd. Wij gebruiken het bij ons op de (baby)groep ook. Nog niet zo veel als we zouden willen, maar we merken wel dat kinderen het leuk vinden en het ook gebruiken.

4 jaar geleden

Ik heb geen ervaring met online cursus. Ik zie op de website ook een link naar Lotte en Max. Ik ken de gene die dat heeft opgezet en heb daarmee samen gewerkt. Je kan dvd’s bestellen met gebarenliedjes er op of een abonnement nemen op het videokanaal. Leuke is dat het thema’s zijn. ‘Praten met je handen’ leer je woorden die je veel gebruikt bij een baby. Je moet dan wel jezelf motiveren om er mee aan de slag te gaan.

4 jaar geleden

Hoi. Weet iemand of je met baby gebaren met verschillende gebaren tegelijk kunt beginnen? Of is het beter eerst een tijdje één gebaar te doen en er dan langzaam andere gebaren aan toe te voegen?

4 jaar geleden

Reactie op MarleenH87

Hoi. Weet iemand of je met baby gebaren met verschillende gebaren tegelijk ...
Ik zou een paar gebaren kiezen om te beginnen. Een stuk of 5 ofzo.

4 jaar geleden

Reactie op MarleenH87

Hoi. Weet iemand of je met baby gebaren met verschillende gebaren tegelijk ...
Als je gebaren gaat gebruiken is het handig om in het begin concrete gebaren te kiezen. Mama is natuurlijk leuk als eerste woordje. Maar is in het begin weinig functioneel. Gebaren als slapen, melk en eten kunnen handiger zijn. Gebruik de gebaren consequent als je kindje met de activiteit bezig is (of bij slapen, als laatste voordat je de kamer uitloopt) en benoem ook het woord. Dan legt het kindje het snelst de link tussen het gebaar en de activiteit. Mij is vertelt dat ie het beste met maximaal 3 gebaren kunt beginnen als je er zelf nog niet vaardig in bent en als je wil dat je kindje die drie gebaren het snelst oppikt. Hoe meer gebaren tegelijk, hoe langer het in principe duurt voordat ze er zelf wijs uit kunnen ‘wat bij wat hoort’ en het kunnen nadoen.