40 Reacties

2 jaar geleden

Tja.. hier ook en daarna komt nog de peuterpuberteit🙈 het hoort er beetje bij blijven herhalen en consequent blijven ze hebben nu door dat ze een eigen willetje kunnen hebben en dat een actie een bepaalde reactie uitlokt. Negeren is soms het beste als die iets weggooit zet je het buiten zijn bereik hier smijt die met zijn beker ik geef hem 1 keer terug doet die het weer dan pak ik hem af en zeg ik een beker is om te drinken niet om te gooien word die boos laat ik hem uitrazen. Negatieve aandacht is ook aandacht dus ipv continu toespreken wat op den duur ook vermoeiend voor jezelf word kun je de grenzen hard stellen en zet je het weg en negeer je hem even. Op een dag begrijpen ze het🙊

2 jaar geleden

Dit herken ik totaaaal niet (ugheughe) 😂 boos op z'n fles en bakje/bordje als het drinken/eten op is, er kneiterhard op slaan, er mee gooien, krijsen of mij slaan als ik iets van hem afpak.. etc. Straf geven werkt (cognitief) nog niet dus dat laat ik achterwege, wel spreek ik stevig hem toe wanneer hij mij slaat en hou ik zijn arm tegen. Verder laat ik het maar wat gaan op wat opmerkingen als "je fles/bakje kan er niks aan doen schat" na.

2 jaar geleden

Hahah hier ook een heethoofdje. Lijkt de laatste weken ook een tikje erger dan normaal. Kan echt overal boos om worden... Wij proberen het zoveel mogelijk te negeren. Dan brult hij maar even, maar krijgt hij er niet zijn zin mee. Als hij stoute dingen doet zeg ik eenmaal dat het niet mag (voor de vorm) en vervolgens leid ik hem om naar iets anders. Dan bied ik een alternatief aan of ga ik bijvoorbeeld met m'n rug naar hem toe op de grond zitten spelen met iets. Dat heeft dan meteen de aandacht. Zo blijft het wat gezelliger dan de hele dag nee zeggen en corrigeren;) Hij 'snapt' de regels toch nog niet helemaal.

2 jaar geleden

Hier ook steeds meer ja...

2 jaar geleden

Hier ook. En als hij slaat hard lachen of als wij 'nee' zeggen nog harder lachen. Probeer me vast voor te bereiden op de peuterpubertijd, als het nu al zo is....

2 jaar geleden

Het is een fase, het is een fase, het is een fase…. Hoop ik😂 hier gaat het precies zo!

2 jaar geleden

De uit probeer fase.. Tijd om grenzen te stellen en aan te houden.. 🙈 Had je misschien al eerder kunnen doen hha

2 jaar geleden

Ik herken het. Wat hier helpt is om het echt proberen positief te houden door haar dingen te laten doen/onderzoeken die wel mogen. Als te veel niet mag dan raakt ze steeds meer gefrustreerd en logisch want ze willen ontdekken. Ik blijf wel duidelijke grenzen aangeven door altijd rustig en kalm te benoemen wat niet mag maar bied daarna afleiding naar wat wel mag en wat ze zelf kan doen en daar geef ik dan positieve aandacht aan/complimentjes.

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik herken het. Wat hier helpt is om het echt proberen positief te houden do ...
Hier werkt afleiding ook. Straffen heeft denk ik geen zin bij een kind die dat nog niet begrijpt. Misschien werk je daar alleen maar negatieve associaties met de kinderstoel mee in de hand.

2 jaar geleden

Herkenbaar🤣 , men dochter is echt koppig maar vind het erg als ik men stem moet verhogen , ze is eigelijk niet vervelend maar , ik laat al men spullen staan tot ze het moet beseffen tot het niet mag , en telkens nee zeggen helpt niet Tijdens ons controle zij de dokter , tot we haar moesten afleiden , stel als ze naar de vaas gaat gwn van daar wegpakken , Want telkens nee zeggen heeft geen nut want ze zegt zelf neeee terug 🤣 FASE FASE FASE , dus doen we nu al een week zo en eigelijk merk ik tot het helpt , ofwel als zij koppig wilt doen zet ik haar in de box en zeg ik nu mag je hier spelen met kusjes tot ze niet denkt tot ze gestraft wordt want ze zijn nog klein vanaf 15 / 18 maanden bessefen ze het meer zij de dokter

2 jaar geleden

Zijn er ook kindjes die gooien met eten? Onze dochter doet dit nu sinds een paar dagen. Gelukkig niet wanneer het rijst of pasta is, maar wel wanneer de brood krijgt. Afpakken vind ik dan wel lastig omdat ik wel wil dat ze eet en geen negatieve lading wil hangen aan de eet momenten. Iemand tips?

2 jaar geleden

Zijn er ook kindjes die gooien met eten? Onze dochter doet dit nu sinds een ...
Wat ik probeer is geen (negatieve) aandacht geven als hij het op de grond gooit. En positieve aandacht geven als hij het op eet. Als ik het aan zie komen breng ik zijn hand met eten naar zijn mond, dan gaat hij meestal eten en dat beloon ik dan met aandacht. Zo probeer ik te voorkomen dat hij gooit om aandacht te krijgen.

2 jaar geleden

Ik laat het hem gewoon gooien, het hoort bij de ontwikkeling denk ik dan maar gezien (alle?) kinderen dat doen. Het is dan wel klaar met eten als hij dat doet, ik ga niets anders voor hem maken.

2 jaar geleden

Fases veel geduld hebben en blijven waarschuwen en leg ook uit waarom het niet mag, als mij zoontje 3x zn beker weg gooit krijgt hij hem niet weer hij kan hem wel zelf van tafel pakken en zeg er dan bij dat hij er niet mee mag gooien want anders gaat hij stuk

2 jaar geleden

Reactie op Sharkie89

Ik laat het hem gewoon gooien, het hoort bij de ontwikkeling denk ik dan ma ...
Had gelezen dat gooien met eten ook vaak een teken is dat hij vol is.

2 jaar geleden

Jaa ze kijkt me dan ook echt aan 🥲. Ik probeer haar dan nog een hapje te geven maar zodra ze haar hoofd weg draait of weer gooit. Zelfs wanneer ik der bord onder haar zet zodat ze niet knoeit. Weet ik dat ze vol zit. Ik laat haar gooien, want ze begrijpt me niet altijd

2 jaar geleden

Ja heel irritant haha. Ons zoontje eet de grove dingen zelf en de wat kleinere structuren (rijst) voeren we hem nog zodat hij wel wat binnenkrijgt. Alleen haalt hij dat uit zijn mond, kijkt ernaar en gooit het dan van zich af 🤦‍♀️

2 jaar geleden

Die van ons wil te graag eten de hele dag om er mee te gooien 😂 maar als hij iets niet lust dan fliebert hij het heel langzaam uit z'n mond terwijl hij me aankijkt met een kop van "wat flik je me nou". Maar met al het speelgoed wordt rustig gegooid. En afstandsbedieningen, telefoons, billendoekjes.. etc. Ik blijf zeggen dat het niet mag, leg het daarna buiten bereik en laat hem even boos schreeuwen. Het is wat het is voor nu.

2 jaar geleden

Onze zoon doet dit ook wel eens. Alleen met zijn boterhammen, niet met ander eten, dat eet hij gewoon allemaal op. Als hij met zijn boterhammen gaat gooien, zit hij vol en wil hij niet meer verder eten.

2 jaar geleden

Ja sinds vandaag ook hier gooien met eten😶