62 Reacties

5 jaar geleden

Mijn dochter is nu 6 weken en precies hetzelfde. Ze wil alleen in slaap gewiegd worden en bij mij slapen, zelfs niet bij haar vader, en wegleggen is geen optie. In de nacht is haar cosleeper ook niet goed meer, alleen naast mij slaapt ze.

5 jaar geleden

Onze kleine had ook dat probleem. We hebben zo’n inbakerdekentje besteld, een soort beertje met klittenband en sinds ik hem daarin doe met de armen naar binnen in de box slaapt hij heerlijk door. Vannacht heeft hij in z’n bedje ook heerlijke geslapen hierdoor.

5 jaar geleden

Inbakeren! Hier gingen de meiden ook huilen, maar dat ze 3 weken waren heb ik ze ingebakerd en totaal geen probleem meer. Dan voelen ze ook de geborgenheid en kan jij ook weer meer doen. Mijn meiden zijn bijna 8 weken

5 jaar geleden

Ze ligt al in een puckababy 🤔

5 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Ze ligt al in een puckababy 🤔
Wij hebben deze: https://www.wehkamp.nl/meyco-uni-inbakerdoek-0-3-mnd-mintgroen-16179743/ Als mijn zoontje niet alleen kan zijn of ontroostbaar is ook bijv, helpt dit vaak wel. Mag wel maar tot 3mnd, daarna moet je dit ook afbouwen. 😬

5 jaar geleden

Op deze leeftijd kun je dat nog niet verpesten nee, als je daarmee bedoelt of de baby zelf in het eigen bedje gaat slapen. Pas vanaf een maand of 6 gaat een baby zich hier steeds bewuster van zijn. Als je dus wilt dat je kindje straks zelfstandig gaat slapen in het eigen bed, dan heb je daar straks nog genoeg tijd voor om de kleine daar aan te laten wennen.

5 jaar geleden

Hier hetzelfde. Je kan nog zo’n goed ritme proberen te geven soms lijkt het gewoon of je iets verkeerd doet waardoor het ineens niet meer lukt. Het gaat hier langzaamaan weer wat beter. Wat hier hielp was dat hij een dag bij mijn ouders was. Raar genoeg sliep hij daar perfect en ben je in ieder geval door die oververmoeidheid heen van je baby. Draagdoek is perfect ben ik ook achter gekomen. Het voordeel tov inbakeren is dat je dit niet hoeft af te bouwen (wel even truitje bij je baby uitdoen, want die doek creeert al een warmtelaag en je deelt lichaamswarmte). Nog even over je laatste vraag...een baby kan je tot 6 maanden oud niet verwennen en dus ook niet verpesten op deze manier. Ze zijn nog veel geborgenheid nodig en blijkbaar hebben onze baby’s behoefte aan nabijheid.

5 jaar geleden

Onze zoontje hier ook hij sliep altijd in z’n collegeperiode bedje en beneden in de box maar nu niet meer ik bakerde hem altijd in een meyco klittenbandinbaker maar nu wurmt hij zich hele tijd in. Ik heb daarnet een puckababy slaapzak mini besteld proberen of dit beter helpt.

5 jaar geleden

Reactie op dearme

Onze zoontje hier ook hij sliep altijd in z’n collegeperiode bedje en bened ...
Co-sleepbedje

5 jaar geleden

Tuurlijk komt het goed, alles is bij baby's een fase

5 jaar geleden

Waarom ook overdag niet in haar bedje? Beneden in de box zijn er altijd meer prikkels dan in haar bedje. Werkte bij mij erg goed.

5 jaar geleden

Hier ook precies hetzelfde. Ik las dat babies tot 6 weken nog melatonine hebben vanuit de baarmoeder in hun lichaam, dit is er nu dus zo’n beetje uit. Pas bij 8 weken maken ze dit weer aan, even een moeilijke periode overbruggen dus. Wij zijn begonnen met slaapcoaching omdat die van ons ook oververmoeid raakte. We proberen een soort schema nu aan te houden van slapen en eten en leren hem steeds minder slaperig in bed te leggen zodat hij zelf leert slapen. Afgelopen 2 dagen pas 1 keer overdag gelukt hoor!! Als het langer als een half uur/ driekwartier duurt over naar plan b en dat is wiegen of draagzak of kinderwagen.. ik weet dat het een erg moeilijke periode is maar geef je zelf en je kind de tijd!! Is iets waar ik mezelf ook moet aan herinderen elke dutje hoor! Wij gebruiken de slaapgids van snuggles and Dreams. Kost €25 maar vind het een fijne houvast waar we af en toe van afwijken.. succes en je bent niet alleen!

5 jaar geleden

Reactie op WKKL

Waarom ook overdag niet in haar bedje? Beneden in de box zijn er altijd mee ...
Dat is het probleem , ze zet een mega keel op zodra ik haar overdag moe maar wakker in haar bedje leg Hier ligt ze Zelden in de box want de omgeving geeft teveel prikkels

5 jaar geleden

Hier ook een paar weken gehad. Krijsen alsof ze werd vermoord. Alleen slapen op ons terwijl we met 1 arm haar handjes vast hielden en met de andere hand de speen in har mond hielden. En s nachts slapen als een Roosje. Soms wel 6 uur achter elkaar. Nu slaapt ze ineens wel weer een paar keer s middags in d’r eigen bedje. En s nachts weer om de 2 a 3 uur wakker. Heb me er maar bij neer gelegd. En denk niet dat je ze kan verwennen. Stond hier ergens in de groep een heel mooi gedichtje. ☺️ gewoon die even lezen.

5 jaar geleden

Hier is het op het moment ook drama (bijna 6 weken oud).. Doet alleen maar hazeslaapjes, enorm onrustig en als hij moe wordt en niet in slaap kan vallen, gilt hij moord en brand.. De nachten zijn hetzelfde.. Hij slaapt alleen bij mij op de arm.. 😓 Ben zelf echt op! Hoop maar dat ik hem niet verwen, want mijn dochter kon op een gegeven moment alleen in slaap vallen aan de borst en was drama om dat “af te leren”..

5 jaar geleden

Ons zoontje is bijna 11 weken (gecorrigeerd 6) en slapen in bed overdag is nog gedoe. Vaak hazenslaapjes rond de drie kwartier tot een uur. Wij blijven het aanbieden in combinatie met wakkertijden aanhouden en slaapsignalen. Soms slaapt hij ineens een keer 2 uur of langer. Maar omdat we al met een oververmoeid kind zaten laat ik bii veel hazenslaapjes op een dag hem bij het wakker worden nog even bij mij doorslapen. Zo weet ik iig dat hij 1x per dag langer dan driekwartier per keer slaapt. Zeker omdat de nachten nog rommelig gaan.

5 jaar geleden

Reactie op mdr90

Hier ook een paar weken gehad. Krijsen alsof ze werd vermoord. Alleen slape ...
Dat klinkt als een kopie van onze dame.. Hier valt ze in slaap als ik haar wieg, dan leg ik haar weg dan na vijf minuten is het krijsen. Ik probeer het vol te houden, iig dat ze iets slaapt op een dag. Snachts gaat het super hier ook. Ik weet niet waar t ineens vandaan komt. Is het bij jou ook ineens weer overgegaan? Want dat geeft me hoopZz

5 jaar geleden

Mijn dochter is nu 6 weken en precies hetzelfde. Ze wil alleen in slaap gew ...
Onze dochter is ook 6wkn. Vergelijkbare situatie. Gelukkig wil ze zo nu en dan wel in haar co-sleeper ‘s nachts

5 jaar geleden

Reactie op CindyM93

Dat klinkt als een kopie van onze dame.. Hier valt ze in slaap als ik haar ...
Dit heb ik ook inderdaad. In de nacht slaapt ze prima, zolang ze maar naast mij ligt. Hoe slaapt ze bij jullie, in een eigen bedje en hoe pak je dat dan aan?

5 jaar geleden

Dit heb ik ook inderdaad. In de nacht slaapt ze prima, zolang ze maar naast ...
Ze ligt in d’r eigen kamer in een ledikant. Standaard bedritueel, badje, pyjama aan, fles, zingen, muziekdoosje. Maar door de fles valt ze in slaap maar doet ze alleen Savonds Overdag niet, ze heeft een dag-nachtritme