4 Reacties

6 maanden geleden

Ohhh ik snap je gevoel helemaal! Hier hetzelfde, dochterlief is er helemaal klaar voor maar ik krijg al een brok in mijn keel als ik eraan denk 🤭 Ik ga haar gelukkig wel meestal zelf ophalen maar het brengen is nu soms ook nog lastig op de peuterspeelzaal dus heel spannend hoe het in een nieuwe omgeving zal gaan. Maar ik probeer erop te vertrouwen dat we stap voor stap een beetje leren los laten, als we zien dat ze het naar hun zin hebben misschien? ♥️

3 maanden geleden

Hoe ervaren jullie de basisschool??? Ben echt benieuwd! Zelf vind ik het heel leuk om te zien hoe ze weer thuis komt met verhalen. Maar ze zegt ook wel vaak dingen als - “ik mocht niet meespelen, ik stond alleen buiten.” Dan breekt mijn hart! 😅

3 maanden geleden

Wie is dan een ander? Ik heb er minder moeite mee dan gedacht. Hij was, is er ook aan toe. Ook zelf aan kind gevraagd of ie door oma gebracht wil worden (wilde dit zelf doen want nieuw/spannend). En hij was direct enthousiast. Dus toch maar meteen zo gedaan, hij gaat slechter op verandering. Hier wordt het: - 1 dag brengen/ophalen papa - 1 dag brengen/ophalen oma - 3 dagen brengen mama + 2 keer ophalen - 1 x ophalen bso (oke wel spannend)..

3 maanden geleden

Hier vooral nostalgie en mijn eigen probleem met vergankelijkheid. Man, het is nu echt geweest: de knusse baby-dreumes-peuterperiode. Ze wordt groot. Veels te snel. Ik ben verder geen overheersende of betuttelende ouder, en het is wel fijn die vrije tijd ineens, maar stiekem mis ik haar en vind ik het moeilijk dat dat nu afgelopen is. Gelukkig heeft ze de eerste week fijn gevonden, en ze baalde zelfs dat ze alleen ochtendjes gaat. Maar het is wel beter, want van enkel ochtendjes is ze al compleet afgedraaid. Pfff. Maar straks hele dagen.. Ik moet zelf ook nog echt even wennen hoor..