39 Reacties

2 jaar geleden

Onze zoon van bijna 1,5 slaapt van 19.00/19.30 tot gemiddeld 07.00/08.00. Soms is hij wat eerder wakker, soms wat later. Tussen de middag slaapt hij van 12.15/12.30 tot 14.30/15.00.

2 jaar geleden

Slaapt jullie kindje ook langer uit 's morgens nadat ze naar 1 dutje zijn gegaan?

2 jaar geleden

Reactie op Mamma2020

Slaapt jullie kindje ook langer uit 's morgens nadat ze naar 1 dutje zijn g ...
Nee. Leek een paar dagen van wel, maar was van korte duur (en dan praten we over een halfuur verschil)

2 jaar geleden

Tussen 19.30u en 20.00u ligt ze in bed. En tussen 06.30u en 07.00u is ze vaak wel wakker. Enkel keertje na 07.30u

2 jaar geleden

Reactie op Mamma2020

Slaapt jullie kindje ook langer uit 's morgens nadat ze naar 1 dutje zijn g ...
Soms een periode wel, dan slaapt hij zo tot 08.30. Andere periodes is hij voor 07.00 al wakker.

2 jaar geleden

19:30-7:30 en doet overdag nog 2 dutjes. ‘s ochtends 1.5-2 uur en ‘s middag nog 1-1.5 uur (op de opvang overigens maar 1 slaapje). We hebben een slaapkop 😄

2 jaar geleden

Om 19.30 naar bed. 20. 00 slaapt ze, wakker tussen 6.30 en 8.30.. S middags 1 slaapje van 12.30 /13.00 tot 14.30 minimaal eerder haal ik haar niet uit bed

2 jaar geleden

Reactie op Lies25

Om 19 uur naar bed, slaapt dan meestal rond 19.30/20.00. Om 5 uur weer wakk ...
😱 wat vroeg...! Pff heftig hoor.. Hier meestal tussen 18.00 en 18.30 op bed, maar de laatste tijd is hij rond 06.00 wakker. Ookal gaat hij om 19.00 op bed dan nog is hij om 06.00 wakker.. Hij ligt dan vaak al rond 08.30 weer op bed voor een dutje.. hoop dat dit met z'n sprong/slaapregressie te maken heeft want het was altijd rond 07.30

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

😱 wat vroeg...! Pff heftig hoor.. Hier meestal tussen 18.00 en 18.30 op b ...
Waarschijnlijk heeft het te maken met dat hij, als ik het goed lees, twee slaapjes doet. Als ze hier twee slaapjes doet kan ze veel langer wakker blijven en slaapt ze in de nacht minder, is vroeger wakker. Doet ze een paar keer 1 slaapje dan merk ik dat ze meer nachtelijke uren pakt. Ik las dat de slaapregressie ook te maken heeft met de overgang van twee naar 1 slaapje.

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Waarschijnlijk heeft het te maken met dat hij, als ik het goed lees, twee s ...
Oow ja dat zou goed kunnen inderdaad.. we zitten alleen in een cirkel dat hij omdat hij zo vroeg wakker is, ook heel vroeg al weer moe is. Als hij alleen dat eerste slaapje maar heeft dan is de rest van de dag nog veel te lang.. maar eens proberen wat op te rekken

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Oow ja dat zou goed kunnen inderdaad.. we zitten alleen in een cirkel dat h ...
Zou niet gaan rekken. Een oververmoeid kind slaapt enkel slechter. Maak jij je kindje wakker of wordt hij zelf wakker bij die 2 slaapjes? Zou vooral je kindje volgen. Het zijn allemaal fases en 6 uur wakker is vroeg, maar is ook “normaal”.

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Zou niet gaan rekken. Een oververmoeid kind slaapt enkel slechter. Maak jij ...
Nee ik maak hem niet wakker. Sochtens is het vaak een uurtje en smiddags ook, soms iets langer. Ach ik volg m ook hoor. En 6 uur is idd ook heel normaal, alleen we zijn het niet gewend met m. Zijn verwend🙈

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Oow ja dat zou goed kunnen inderdaad.. we zitten alleen in een cirkel dat h ...
Klopt precies dat probleem heb ik ook. Heb inmiddels twee keer een oververmoeid kind gehad. Nu weer 2 slaapjes, het lijkt een onmogelijke opgaven zo want als we een paar dagen verder zijn is 2 weer te veel.. Ik kort wel het ochtendslaapje behoorlijk in na 20 min zo slaapt ze in de middag nog.

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Klopt precies dat probleem heb ik ook. Heb inmiddels twee keer een oververm ...
Bij ons ging de overgang van 2 naar 1 slaapje ook zo; We hebben de slaaptijd van het eerste slaapje steeds iets later gedaan en tegelijkertijd het 2e slaapje ingekort. Daarna overgegaan naar een paar dagen 1 slaapje, dan weer een dag 2 slaapjes, daarna weer een paar dagen 1 slaapje, enz. In het begin is het even zoeken, maar ze geven snel genoeg aan wat ze nodig hebben. Bij ons ging het toen ook ineens snel; Van de één op de andere dag kon hij met 1 slaapje af en nu slaapt hij van ongeveer 12.30 tot max. 15.00. Succes, het gaat lukken! ;)

2 jaar geleden

Reactie op 1986Wendy

Bij ons ging de overgang van 2 naar 1 slaapje ook zo; We hebben de slaaptij ...
Dank je, dat geeft weer een beetje hoop dat het heus wel moet gaan lukken een keer, afwisselen dus 👍🏻😊

2 jaar geleden

Onze ging tijden rond 17.30 naar bed tot 6.00. Toen werd ze een bepaalde week ineens een stuk later wakker in de ochtend (pas rond 8.00) en is de bedtijd vanzelf verschoven naar nu 18.30 en dan tot rond 6.30-7.00. Ze doet al maanden 1 middagslaap van 12-14 uur.

2 jaar geleden

1.5 jaar 19:00-19:30 naar bed 7:30-9:00 wakker 12:00-15:00 dutje tijd

2 jaar geleden

Onze ging tijden rond 17.30 naar bed tot 6.00. Toen werd ze een bepaalde we ...
Wat een vroeg bedtijdstip. Waarom heb je dat zelf niet opgeschoven? Hoe vroeg moet je dan wel niet klaar zijn met koken voor de warme maaltijd?

2 jaar geleden

Onze ging tijden rond 17.30 naar bed tot 6.00. Toen werd ze een bepaalde we ...
Zoo.. Wat is je dag dan kort... 17.30 je kind al op bed.. 🙈