14 Reacties
3 jaar geleden
Vooral otrivin neusspray en zo'n pipetje halen. Luuf ook onder haar voetjes voor ze gaat slapen en dan sokjes er overheen. Hielp hier beide als een tierelier 😊
3 jaar geleden
Reactie op Catharina89
Vooral otrivin neusspray en zo'n pipetje halen. Luuf ook onder haar voetjes ...
Ah super! Dankje wel!
3 jaar geleden
Reactie op Anemoontje
Ah super! Dankje wel!
Geen probleem, hoop dat het helpt! Laat je niet te bang praten voor het RS virus hoor (zegt deze mama, die dezelfde angst had 4 weken geleden). Verkoudheidje met dit weer - en evt door opvang - is heel normaal. Als ze nou hoge koorts krijgt en niet meer goed kan ademhalen (lees; piepen en duidelijke ademnood), dan even huisarts bellen. Tot die tijd; don't worry!
3 jaar geleden
Soms kan even stomen in de badkamer ook goed helpen om slijm los te krijgen. Let wel op dat de stoom niet te heet is voor de kleine.
Betreffende het rs virus moet je goed op de ademhaling letten, zodra deze echt met een samentrekkende buik bij de ribben is gelijk de huisarts(enpost) bellen en je niet laten afschepen. Wij zitten nu met een mannetje met rs. En werden in de middag gewoon door de huisartsenpost naar huis gestuurd en in de avond was het bijna een opname en was er sprake over sondevoeding. (Gelukkig niet nodig geweest en de kleine man doet het nu al een heel stuk beter weer).
3 jaar geleden
Heel veel neusdruppelen. Geen spray gebruiken, bij baby’s werkt dit niet goed en gaat er door de druk van de spray heel veel bij langs/verloren. Zoutdruppels kan je onbeperkt gebruiken, eventueel kan je ook nog xylometazoline gebruiken, die mag Max 3x per dag voor een week.
Stomen is achterhaald, helpt niet voor de benauwdheid maar kinderen worden er vaak rustiger van en gaan daardoor wat rustiger ademen. Veel beterschap met de kleine!
3 jaar geleden
Reactie op JNT21
Heel veel neusdruppelen. Geen spray gebruiken, bij baby’s werkt dit niet go ...
Ow dat is vreemd! De neusdruppels werkten bij ons namelijk totaal niet, die liepen er rechtstreeks weer uit (in welke houding ik hem ook hield) en hij werd er ontzettend boos en overstuur van. De huisarts gaf aan dat we het goed deden met de neusspray en daar mee door moesten gaan. Nouja de ene ervaring zal de ander niet zijn 😊
3 jaar geleden
Reactie op Catharina89
Ow dat is vreemd! De neusdruppels werkten bij ons namelijk totaal niet, die ...
Ah ja de ene baby is de andere niet inderdaad 😄 Ik werk in het ziekenhuis op de kinderafdeling, daar adviseren we altijd druppels. Moet er wel bij zeggen dat we de zoutoplossing altijd in een klein spuitje hebben en het zo dus in de neus doen, misschien dat dat wat beter gaat dan pipetjes 😅
3 jaar geleden
Reactie op JNT21
Ah ja de ene baby is de andere niet inderdaad 😄 Ik werk in het ziekenhuis ...
Ah kijk, dat zal het verschil maken inderdaad! Ga ik dat wellicht de volgende keer eens proberen 👏🏼
3 jaar geleden
Voor elke flesvoeding /bv : Otrivin baby monodose ampullen, kind liggend houden (bij voorkeur helpt iemand je even want kind vind dit niet leuk), dan 1 ampul verdelen over 2 neusgaten. Met flink wat kracht erin spuiten. Dan rechtop houden met speen in (helpt hier). Dan loopt (hier) alle groene drab er zo uit.
Verder smeerde ik de luuf op de kraag van de slaapzak en rondom het hoofdeinde op het bedje (hoeslaken). Een doormidden gesneden ui onder het bedje en bij koorts en ongemak een zetpil.
Hier een hoge luchtweginfectie gehad dus bovenstaand met die ampullen was advies van de huisarts, hierdoor had hij meer lucht met het drinken en dronk hij de flessen beter leeg. Want vocht tekort wil je er niet bij hebben. En natuurlijk heel veel knuffelen met je kind.... :)
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Voor elke flesvoeding /bv : Otrivin baby monodose ampullen, kind liggend ho ...
Super advies! Dankje wel! Gelukkig is jou kleine weer gezond !
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Hoe gaat het nu bij jouw kleine?
Ze had vanochtend rond 4 uur een hoestaanval, waar de slijm helemaal vastzat, en ze geen adem kreeg. Gelukkig was ik er bij, en heb ik haar los kunnen kloppen. Daarna gelijk even weer neusspray, en oog op dr houden. Het gaat nu wel veel beter. Hoop dat het vanavond niet weer gaat gebeuren🥲
3 jaar geleden
Reactie op MamaMia02
Waarom op onder haar voetjes?
Hele goede vraag haha! Ik heb het van de ervaren mama's in mijn kring, die hebben het weer van andere mama's. De waarom kan ik niet beantwoorden, maar dat het werkt heb ik wel ervaren! Met name dat nare hoestje was ineens binnen 1 dag weg