29 Reacties

5 jaar geleden

Omg totaal geen last van. Maar nu ik het steeds vaker hoor/lees begin ik het echt te geloven. Een vrouw die dronk allesreiniger.... 😖

5 jaar geleden

Wat vervelend voor je zeg! Nee je BENT niet raar, je hormonen MAKEN je raar! Kan je de verleiding weerstaan het niet te eten? Anders is het goed denk ik. Heb er zelf geen ervaring mee.

5 jaar geleden

Je moet even kijken op internet wss heb je picca! En dat komt vaak voor by vrouwen die zwanger zijn & bloedarmoede of vitamine b te kort hebben !

5 jaar geleden

Wat vervelend voor je zeg! Nee je BENT niet raar, je hormonen MAKEN je raar ...
Vind ik zelf ook! Voorlopig heb ik het kunnen weerstaan, want aarde is vuil denk ik dan.. Al een geluk dat ik geen krijt in huis heb of ik had er van gegeten, in mijn hoofd is dat minder vuil omdat het uit een verpakking komt..

5 jaar geleden

Reactie op AminAmelia

Vind ik zelf ook! Voorlopig heb ik het kunnen weerstaan, want aarde is vuil ...
Lees net op internet dat zwangeren een risico vormen voor Pica. Dit heeft vaak te maken met ijzer of calcium tekort. Zou even je vk bellen voor een extra bloedcontrole.

5 jaar geleden

Ik heb dit ooit bij een Amerikaans programma gezien, ene vrouw at krijt en de ander dronk van nagellak flesjes.... Gek hoe ons eigen lichaam ons dit kan laten doen. Gelukkig heb je je gezonde verstand gebruikt en het niet gedaan. Ik zou idd je bloed laten onderzoeken want er zal vast wel een reden zijn waarom je lichaam denkt die dingen 'nodig' te hebben

5 jaar geleden

Dit is een ding. Blijkbaar at iemand bij mij in de familie modder tijdens een van haar zwangerschappen 🥴

5 jaar geleden

Zeer ernstige ijzer tekort, contact zoeken met je verloskundige

5 jaar geleden

Ja gebrek aan bepaalde voedingsstoffen. Hoog tijd voor contact met je VK!!

5 jaar geleden

Krijt eten heeft te maken met iets van voedingstoffen, vroeger at men ook krijt, dus zo raar is dat zeker niet 😉. Al is dat in deze tijd wel een beetje raar haha en modder 🤔😉. Maar ik zou toch even bloed laten testen op te korten. Je lichaam schreeuwt om iets.

5 jaar geleden

Je bent niet raar hoor. Ik heb veel zwangere vrouwen in mijn omgeving die dit hebben gehad. Zij hebben ook een bepaalde soort eetbare krijt/aarde uit het buitenland laten halen... vroeger dan😊 nu weten we dat het door een ernstig ijzer tekort komt tijdens zwangerschap😉

5 jaar geleden

Ooo krijt zou ik ook wel lusten . Maar niet de krijt zelf .. maar de structuur 😍 ik eet me gek aan smint even sabbelen er op en dan kauwen 😍😍

5 jaar geleden

Raar, nee hoor. Schijnt vaker voor te komen. Het is wel heel belangrijk dat je gelijk je verloskundige belt! Dit kan betekenen dat je een groot tekort hebt aan bepaalde voedingsstoffen. Succes!

5 jaar geleden

Mijn moeder had dit toen ze zwanger was van mij. Dan deed ze aarde in haar mond, maar slikte het niet door. Daarna spoelde ze haar mond. In die tijd was er weinig over bekend. Zoals hier wordt gezegd, snel naar de huisarts. Lijkt me heel lastig als je iets zo lekker vindt ruiken en niet mag nemen. Sterkte!

5 jaar geleden

Deze vorm van eetstoornis heet pica. Het is niet raar maar wel ongezond. Ook ik Raad je aan om contact op te nemen met je Gino of Arts. Heel goed dat je luistert naar je gezonde verstand. Heel veel sterkte. 💋💋💋 PS laat je ons weten hoe het verder met je gaat

5 jaar geleden

Reactie op Een Klijne Nijntje

Deze vorm van eetstoornis heet pica. Het is niet raar maar wel ongezond. ...

5 jaar geleden

Krijt zou te maken kunnen hebben met kalk te kort.

5 jaar geleden

Reactie op Mommy3

Ooo krijt zou ik ook wel lusten . Maar niet de krijt zelf .. maar de struc ...
Misschien een idee om schuimblokjes te eten?? De roze met geel?

5 jaar geleden

Ha AminAmel, Raar is het niet! Er is zelfs een naam voor: Pica. Wel zou ik even contact opnemen met je verloskundige. Als je hier last van hebt, kan je namelijk een te weinig ijzer of calcium hebben, of ervaar je misschien heel veel stress. Voedingssupplementen kunnen het vaak oplossen, maar zou dat eerst even bespreken met je verloskundige. Succes! Liefs, Roos

5 jaar geleden

Zeker niet raar maar het zijn wel alarm bellen dat je een tekort hebt aan iets! Inderdaad even de VK bellen en dit aangeven! Vergelijk het met vrouwen die enorme behoefte/zin hebben aan melk. Dit is omdat ze calcium tekort hebben. Je lijf geeft gewoon aan wat het nodig heeft. Maar in jouw geval zijn dit dingen die schadelijk voor jou of je kindje kunnen zijn dus zeker even je vk contacten