59 Reacties
5 jaar geleden
Mijn zoontje van 8 weken heeft ook erg veel last van berg wat ik heb gedaan is babyolie 's avonds ingesmeerd en in laten trekken en volgende ochtend uitgekamd. Het hielp wel iets ging wel makkelijk weg met kammen alleen resultaat viel beetje tegen want heeft nog steeds aardig wat berg. En wat jij net zij bij me zoontje voelt ook idd vochtig aan. Dus ben benieuwd naar de reactie...
5 jaar geleden
Mijn ook last van berg (7 weken) als ik hem in bad doe dan was ik zijn hoofd/haar met zwitsel shampoo en kam het met een baby borstel weg.. door het water in combinatie met zwitsel zeep word het zacht kam je het zo weg.. heerlijk vind hij het. Ik kam dan rustig rondjes op zijn hoofdje en lekker naar achter kammen tot dat het een beetje erg gaat..tijdens het afdrogen zie ik weer een mooie bergloze baby hoofdje.. en hij ziet er heel tevreden uit.. denk soms namelijk ook dat de baby er last van kan hebben. Bv jeuk of dat harde gevoel op zijn hoofdje.. denk dus dat dit wel echt helpt. Je kan het eens proberen als je hem in bad doet..
5 jaar geleden
Reactie op desirevdb
Gebruik je echt een kammetje of een borsteltje?
Zo een zacht borsteltje
5 jaar geleden
Onze dochter is bijna 11 weken en ze heeft ook berg in haar haar en wenkbrauwen.. haar haar laat ik met rust alleen haar wenkbrauwen week ik soms met een watje en veeg dan zachtjes met mijn vingers eroverheen en dan is het al veel minder.
Verder heeft ze ook extreem eczeem op haar de rest van haar lichaam (alleen haar gezichtje is nog gaaf) dus het is wel een beetje een zielig gezicht
5 jaar geleden
Mijn zoon had met 3 weken last van berg rond en onder zn wenkbrauwen. Het was eerst droge huid en ineens waren het mega schilfers. Was echt heel heftig om te zien.. elke voeding ingesmeerd met pure kokosolie en toen heeft t binnen 3 dagen losgelaten en is zijn huid weer egaal. Hij had het ook in zijn haarlijn en deels op zn hoofdhuid, alles is nu weg. Op zn hoofdhuid is r vanzelf weggegaan.
5 jaar geleden
Zarqa anti-berg spray! Werkt echt heel goed. Mijn zoontje had erge berg en ging niet weg na even een badje en met wat olie er uit kammen, maar met deze spray (moest in het begin wel meermaals in laten trekken) ging het snel over en nooit meer terug gekomen. Was ook tijdelijk gestopt met gebruik van shampoo. Mijn dochtertje nu 8 weken heeft nu ook beginnende berg, vooral bij haar haarlijn op haar voorhoofd en nu ook gisteren toevallig begonnen met sprayen. Verder juist niet de haren wassen en niet te vaak in bad, daar drogen ze juist nog meer van uit. Hier zelf ook een erg gevoelige hoofdhuid, dus zal ook wel deels genen zijn. Overigens is het ingrediënt 'rozenwater' in zarqa het gene wat helpt tegen de droge hoofdhuid /jeuk, eventueel ook aan te raden voor je zelf als je daar last van hebt.
5 jaar geleden
La roche posay lipikar balsem ap+m daar zweer ik bij!!!
Daarnaast gaf een bevriende dermatoloog als advies alleen het kopje met water wassen. Zwitsal shampoo enzo zou het alleen maar verergeren en in stand houden.
5 jaar geleden
Reactie op -lisa-3
Mijn zoontje van 8 weken heeft ook erg veel last van berg wat ik heb gedaan ...
Dit hebben wij idd ook gedaan. Het is iets minder, maar zit er nog steeds. We wassen m om de dag met zeepvrije zeep(?) Van zwitsal, maar geen shampoo. Hoort dit er ook niet gewoon bij? Tot 6 maanden zou het vanzelf moeten verdwijnen volgens mij. Al vind ik die muffe geur niet zo prettig🙈
5 jaar geleden
Reactie op Laura3889
Ik dacht even dat ik in een buitenlandse app zat toen ik die eerste zin las ...
😂
5 jaar geleden
Reactie op DeVries4
Dit hebben wij idd ook gedaan. Het is iets minder, maar zit er nog steeds. ...
Ik was hem tijdelijk alleen met water en niet te vaak want dit verergert het alleen maar. Het zit bij mijn kindje op zijn voorhoofd en wenkbrauwen.
5 jaar geleden
Mijn zoontje had beginnende berg bij zijn wenkbrauw gecombineerd met droge huid. Volgens het consultatie bureau moet je ze dan maar 1 keer in de week in bad doen. De andere dagen als hij vies is dan kan je hem wassen met een washandje maar niet waar de berg zit. Baby’s kunnen nog niet goed tegen water. En regelmatig insmeren met vaseline zalf op ze gezicht en de haartjes met olie. Ik doe dit nu een week en het is nu al onder controle. Voorheen dee ik hem elke 3 dagen in bad maar dat was dus volgens hun al te vaak.
5 jaar geleden
Ik kreeg als tip van de kraamhulp om mn kleine man na zn badje zachtjes te borstelen met een baby haarborstel. En dat doe ik nog steeds om de dag en ik heb wel wat beginnende berg gezien maar het is zo goed als weg gebleven
5 jaar geleden
Reactie op Bathsua
Zarqa anti-berg spray! Werkt echt heel goed. Mijn zoontje had erge berg en ...
Precies dit! Mijne had ook erge berg, ik was nu niet meer met shampoo alleen water de spray van Zarqa gebruikt 2 dagen geheel weg enkel nog wat droge schilfers.
5 jaar geleden
Zoontje van 7 weken heeft het ook, ergste op de wenkbrauwtjes en dan boven op zijn hoofdje vooraan nog een beetje. Wij gebruiken anti berg spray van zarqa overdag. En savonds met slapen gaan in de olie van zwitsal. Smorgens schoonmaken/uitkammen. Zal vanzelf overgaan, de vraag is hoe lang het gaat duren. Het verhelpen of tegengaan kan niet zegt de dokter. Moet het overgroeien.