9 Reacties

2 jaar geleden

Bij ons is het een beetje andersom. Gaat wel over slaapjes overdag. Ze slaapt thuis heel goed. Maar bij de oma's totaal niet. Bij de ene slaapt ze overdag de hele dag niet, en bij de ander maar een hazenslaapje. We denken dat we er achter zijn. Thuis is haar kamertje helemaal donker, en bij de oma's niet. Ze hebben het afgelopen week goed donker gemaakt en daar sliep ze nu ook goed! Misschien dat je dus daar een verschil in kan vinden, bij julloe thuis of bij oma? Donker, nachtlampje, laten jullie een deur open en oma niet of andersom? Misschien heb je er iets aan, want ik snap dat je daar wel klaar mee bent, die nachten...

2 jaar geleden

Hoi hoi, Heel herkenbaar en idd bij de oma's en opa's wel slapen. wij hebben uiteindelijk een slaapcoach benaderd. Wij moesten echt op gaan letten op de 2-3-4 wakker tijden tussen haar slaapjes in. Dit helpt nu wel qua niet meer 4 a 5 a 7 keer je bed uit in de nacht. Ze gaat altijd rond 19 uur a 19.30 naar bed en word dus nu wel elke keer vroeg wakker maar dit ligt tussen de half 4 en half 7 verschilt een beetje en dan geef ik de fles dan maar als ze om half 4 wakker is en dan slaapt ze nog wel door tot 7 uur of 8 uur. Maar dit is al een vooruit gang. Daarvoor idd gebroken nachten, huilen elke keer weer die speen of knuffel of uit nood maar een fles na zolang bezig te zijn geweest. Langer dan een half jaar en dat breekt je idd echt op. Ik hoop dat je er iets aan hebt. En mijn slaapcoach zij ook ze voelt de spanning aan vanuit jullie en dat werkt ook niet mee. We hebben wel even een heftig weekje gehad maar het helpt nu wel goed. Mochten haar ook niet meer eruit halen dus was een weekje op de grond liggen naast haar ledikant maar het gaat nu echt beter dan hiervoor Succes!! Hoop dat het beter gaat worden voor je

2 jaar geleden

Hier krijgen we onze Pieter pas om half 10 10 uur in bed

2 jaar geleden

Qua ritme lijkt het niks uit te maken. Ik hou me altijd aan 2-3-4 en oma’s niet. Die doen maar wat elke keer ;-) qua donker in de kamer: alledrie hebben we een donkere kamer. Ik snap het écht niet. Ze is nu alweer wakker. Zo frustrerend. Wanneer stopt dit….

2 jaar geleden

Onze man van nu 13 maand is ook wel elke nacht een paar keer wakker. Ik ga er alleen uit als hij echt overstuur is of wanneer hij zijn speen niet kan vinden (uit bed gevallen of aan de andere kant van het bed). Gelukkig is hij meestal wel snel weer stil. Als ik bij hem ben geweest merk ik wel dat hij meer om gaat vragen. Dan kan hij zeuren en lang😓

2 jaar geleden

Enoooorm herkenbaar!! Mijn zoontje had dit ook. Thuis werd hij elke 2 u wakker en wilde hij drinken en bij mijn moeder werd hij niet of 1 keer wakker om te drinken. Mijn moeder stelde toen voor om een week lang bij haar te logeren om z'n slaapassociaties te doorbreken en dat heeft gewerkt 😱😱!! Kan het nog steeds niet geloven, maar hij slaapt sinds die week thuis ook vrijwel altijd door. M'n moeder deed in de week dat ik daar was de nachten en toen we weer thuis kwamen gaf mijn man s nachts een flesje ipv ik de borst om te voorkomen dat hij weer in z'n oude patroon terecht zou komen. En dat heeft dus gewerkt. Ben er zo blij om, want we kregen het thuis echt niet voor elkaar om hem langer te laten slapen of minder te drinken. Aangezien jouw dochter bij haar oma's goed slaapt en thuis niet, is het misschien ook wel een soort gewoonte om thuis zo veel wakker te worden.. Misschien is je (schoon) moeder ook wel bereid om een weekje nachtdienst te draaien 😅🤪?

2 jaar geleden

Hier thuis standaard rond 6 uur wakker. Bij oma 730. Hoe dan? We doen niets anders. Heb het gewoon maar even voor lief genomen.

2 jaar geleden

Of oma verteld dit niet, omdat ze merkt dat jij ook zulke nachten hebt en niet wil dat ze jou niet meer kan ontlasten? 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Soofs1991

Enoooorm herkenbaar!! Mijn zoontje had dit ook. Thuis werd hij elke 2 u wak ...
Zou dit ook zeker proberen (als oma's het bereid zijn om te doen). Hopelijk verbreekt dit de cycle, en anders heb je in ieder geval een paar nachten goede nachtrust ❤️