10 Reacties
5 jaar geleden
Hier spuugt onze kleine man, van drie weken ook wel eens. En dan zijn het flinke golven.
Kijk het erna aan of hij wilt drinken, als hij echt zoekende is, leg ik hem nog een keer aan de borst, is het niet t geval, dan doe ik het niet :)
Soms spuugt hij denk ik ook gewoon, omdat mijn productie zo hoog is en hij teveel binnen krijgt.
5 jaar geleden
Nu 2x gebeurd dat bijna hele voeding er weer uit kwam. Als hij echt zoekt voed ik bij maar anders is spugen ook wel een teken dat het genoeg is😅
Ik doe nu een pauze tussen 2 borsten inlassen en even een boertje laten. En na het voeden niet meteen op z'n rug leggen, maar de zwaartekracht z'n werk laten doen. Dit helpt!
5 jaar geleden
Mijn moeder vertelde toevallig gisteren dat mijn broer vroeger ook alles uitspuugde en dat ze dan weer nieuwe voeding gaf, wat hij vervolgens weer uitspuugde. Het werd een vicieuze cirkel en uiteindelijk kwam ze erachter dat het gewoon veel te veel was wat hij binnen kreeg! Dus ik zou t denk ik niet zo snel doen
5 jaar geleden
De eerste weken slechts 2x gespuugd en nu komt het vaker voor. Komt doordat hij steeds meer beweegt. Een mondje teruggeven is niet erg en doen we niks mee. Als er meer uitgaat dan houden we er rekening mee dat hij mogelijk eerder weer komt. We houden het wel bij, want te vaak veel spugen is niet goed. Tip: houdt je baby 20 minuten lang na de voeding rechtop en stil (dus niet wiegen ofzo) dat werkt bij ons goed.
5 jaar geleden
Onze zoon heeft in zijn zeven weken denk ik 2x echt gespuugd, maar hij krijgt flesvoeding. We voeden dan niet bij, maar hij komt de keer erop wel iets eerder
5 jaar geleden
Hier spuugt onze kleine man van bijna vijf weken bijna elke voeding wel wat. Ruim meer dan een mondje maar volgens mij geen hele voeding. Zo sneu gezicht, het komt zelfs uit zijn neus. Papa en mama schrikken meer, kleine man wil meestal gewoon door drinken. Dit is ook echt erger dan de eerste weken. En ik geef ook borstvoeding.
5 jaar geleden
Onze dochter, nu 2,5 jaar, spuugde extreem veel vanaf geboorte tot Zo een 1,5 jaar. Ze is er zelfs voor/door opgenomen geweest in het ziekenhuis en moest aan de sonde.
Wij moesten juist na zo’n spuug episode (ze spuugde meestal zo’n 2 weken non stop ALLES uit en dan weer een paar weken niet, het bouwde zich op zeg maar). Van onderaan weer beginnen. Dus juist hele kleine beetjes geven verdeeld over meer flesjes.
Dit werd bepaald aan de hand van haar groei en gewicht curve. Wat ik dus wil zeggen na dit lange verhaal is; zolang de baby goed groeit zal bij voeden niet nodig zijn. Hou de groei dus in de gaten :)
5 jaar geleden
Hier spuugt hij alleen als hij teveel gedronken heeft. Wat ik wou zeggen is dat het snel heel veel lijkt, maar doe maar eens een hele voeding, bijv 90ml, water in je spuugdoekje gooien, dan zie je hoeveel een hele voeding is. Misschien blijkt het je dan wel mee te vallen. Als het echt hele voedingen zijn dan zou ik goed zijn groei in de gaten houden en als dat niet goed is contact opnemen met CB
5 jaar geleden
Ik voed op verzoek bv. Als zij spuugt en niet zelf komt ga ik haar niet geven. Komt ze wel dan mag ze gewoon. Niet gelijk na het spugen hoor, eerst ff rusten