Hoi,
Mijn zoontje heeft 3 weken geleden blaasontsteking gehad. Hij was echt flink ziek met 40+ graden koorts. Ik ben de 4e dag koorts naar de huisarts geweest waar dus uit kwam dat hij een blaasontsteking had, maar dat het leek alsof hij het ergste had gehad... De volgende dag nog een x urine ingeleverd, en de waardes werden al beter. Er is dus besloten om geen antibiotica te starten gezien zijn lichaam het zelf op ging lossen.
Nu weet ik nog dat ik in de 2 weken vooraf wel eens heb gezegd: ik denk dat hij vroeg zindelijk gaat zijn, want het lijkt wel alsof ie niet continue kleine beetjes plast, maar dat ie het wat langer op houdt en dan ineens heel veel plast..
Nu viel me net op (Buitenspelen in z'n luiertje) dat hij regelmatig z'n bovenbenen tegen elkaar aan klemt, net zoals kinderen wel eens doen die zindelijk zijn en die dan (bijna) een ongelukje krijgen. Hij kijkt dan ook echt ongemakkelijk.
Wat zouden jullie hiermee doen? Hij heeft geen koorts/is niet ziek... Hij is nog wel heel erg moe van het ziek zijn 3 weken geleden, hij is duidelijk nog niet de oude qua energie, maar verder wel fit..
Ik ben een beetje bang dat het plassen hem zeer doet en dat die daardoor binnenkort weer een blaasontsteking heeft.