Hi,
Ik moet binnenkort bloed laten prikken ter controle en wil gelijk ook bloed laten afnemen voor de nipt. Ik hoorde dat het in totaal 8 buisjes zijn 😱. Heb geen naalden fobie ofzo, maar ben in het verleden 1x flauw geworden bij 5 of 6 buisjes. Nu moet ik nuchter zijn ook. Meer vrouwen die hier last van hebben? Of tips?
Ben niet bang maar ga graag goed voorbereid. Vervoer naar de prikpost heb ik al geregeld.
Ik heb hem toevallig vandaag gedaan en dan het bloed laten prikken ter controle te gelijk ik had gewoon goed gegeten, maar ik werd helaas wakker op de brancard 😅 normaal kan ik erg goed tegen bloed prikken maar achteraf gezien en de hoeveelheid buisjes had ik ze liever niet tegelijk gedaan!
Het is bij elkaar ongeveer 50ml. Bij een bevalling verlies je al snel 300... kleine troost misschien. Het lijkt vaak meer dan het werkelijk is. Doordat je denkt dat het veel is word je ook sneller flauw...
Vanmorgen idd 9 buisjes bij mij afgenomen voor de nipt en suiker. Ook ik was nuchter.. ik had een snelle jelle mee en een flesje met ranja (AA oid werkt ook). Heb de andere kant opgekeken vanaf het begin t/m het eind en heel goed en rustig blijven ademen. Na de hand meteen m’n picknick genuttigd en ik was er weer. Tijdens het bloed afnemen werd ik een klein beetje dizzy, maar voor je het weet sta je weer buiten😊
Ik schrok er afgelopen week ook van: 7 buisjes bij mij. Ook nuchter. Maar vergeet niet dat we nu ook meer bloed aangemaakt hebben! Tenminste... aan die gedachte hield ik me maar vast☺️ ik heb lage bloeddruk en ben normaliter snel duizelig maar het ging goed💪 succes ermee!
Wauw, zoveel?! Mijn bloedtest waren 3 buisjes en nipt maar 1.. Als je flauw wordt, is cola het beste medicijn 😉
En gaan liggen met de knieën omhoog, dan voel je je binnen een paar seconden al veel beter! Alleen niet meteen opstaan dan 😉
Bij 8 weken heb ik de eerste bloedafname gehad en dat was voor controle antistoffen en zo dat waren 5 buisjes en vandaag de nipt test en de vergeten afname van rubella en dat waren er maar 2
9 buisjes bloed had ik. Ik hoefde niet nuchter te zijn maar heb uit voorzorg een kommetje magere yoghurt gegeten. Ze testen dan ook je suikerwaarde dus zou zonde zijn als die positief zijn omdat je veel suikers hebt gehad bij je ontbijt.
Je mag bij de prikpost altijd vragen of je liggen geprikt mag worden. Ik vind dat altijd erg fijn en ze nemen de tijd voor je. En verder goed op je ademhaling letten. Scheelt dat ze maar 1x prikken... de buisjes worden gewoon verwisseld, dus of het er nou 5 of 8 zijn merk je eigenlijk niet zozeer. Het duurt misschien een minuutje langer.
Ikzelf werk in een klinisch labo, de nipt zelf is 1 tube. Afhankelijk van welke andere zaken er te testen zijn, worden nog verschillende tubes afgenomen, maar 8 lijkt me wel heel erg veel...
Niemand hier blijkbaar ooit bloed gegeven? Dan tappen ze een halve liter bloed af. Dus ik denk dat mij 9 buisjes ook wel zal lukken, mocht dat nodig zijn