27 Reacties
6 jaar geleden
Op je foto zie je er gewoon gezond uit, je mag trots zijn op je lichaam! Overgewicht zeggen ze al heel snel, omdat diegene die dat verzonnen heeft zelf maatje XXS heeft. 😂 als je maar gewoon gezond eet en genoeg beweegt.
6 jaar geleden
Net wat je zegt, kijk in de spiegel en wees tevreden. Ik heb zelf sowieso moeite mrt BMI, dat zegt tenslotte niks over je gezondheid. Iemand kan zich volproppen met troep en dun zijn of enorm gezond eten en dik zijn. Geen zorgen om maken, zolang je maar gezond bent🤗🧡
6 jaar geleden
Ik kan me goed voorstellen dat en een jong kindje en alles wat er gebeurd is er voor kunnen zorgen dat je iets aankomt. Ik denk dat het belangrijk is om nu niet naar de labels te kijken die imdb geven( is vaak een indicatie en niet heilig) maar voor jezelf kijken kan ik meer bewegen( wandelen bijvoorbeeld) en gezonder eten. Dit is naar mijn mening best moeilijk tijdens eerste trimester. Niet zo streng zijn voor jezelf. Je hebt een gezonde baby in buik dus je lichaam werkt goed. Rustig eraan werken is genoeg!! Oja een vriendin van mij ging maar dieeetiste die kon met kleine wijzigingen tips dieet heel veel verschil maken. Je ziet er op de foto heel mooi uit trouwens!
6 jaar geleden
Ik probeer 1 a 2 keer in de week mijn paard te trainen. Maargoed dat moet maar net in de planning passen. Verder werk ik in een grote winkel en loop daar op een dag constant. Ik werk 3 dagen in de week. De dagen dat ik thuis ben met de kleine gaan we geregeld wandelen als alles er toe staat hihi. Ik zou minder kunnen snoepen, uiteraard.. Hou gewoon van lekker eten en chips 😂🙈 maar goed afvallen mag nu niet, verantwoorder eten natuurlijk wel!
6 jaar geleden
Hee ! Een BMI geeft een indicatie maar is zeker niet alles zeggend. Sport gezondheid en management gestudeerd , ik kan je vertellen dat enkel focussen op BMI niet ok is. Het gaat om het totaal plaatje en alle anders eventuele cijfers. Maak je niet te druk om dus enkel BMI, maar over hoe je je voelt. Gezonde en bewuste keuzes en voldoende beweging zijn belangrijk , maar enkel focussen op BMI, gewicht of welk ander getal zegt niet alles over je gezondheid! Elk lichaamsbouw is namelijk ook anders.
6 jaar geleden
Hoi Sabrina, wat vervelend dat je zo bent geschrokken van je gewicht. Vooral nu je aan het begin van je zwangerschap staat. Staar je er niet op blind, zorg dat je gezond en voedzaam eet voor je kindje. Ga niet lijnen! Als je wat kilos wilt kwijtraken is borstvoeding straks een goede optie😉
Nu is het tijd om te genieten van het bijzonders dat je lichaam doet! Wees trots en lief voor je lijf.
6 jaar geleden
Ik heb volgende week eerste echo en ben een beetje nerveus voor het wegen. Is dat verplicht?
Ik heb thuis geen weegschaal omdat ik kijk naar mijn kleding en hoe ik in mn vel zit, dus wil liever niet teveel op gewicht focussen.
Ik ben wel zwaarder dan ik ooit ben geweest dus durf daarom ook niet zo goed op de weegschaal denk ik🙈
6 jaar geleden
Te zwaar zijn kan complicaties hebben tijdens een zwangerschap. Een vriendin is zo met spoed bevallen van een keizersnee omdat de baby gewoon niet genoeg plaats had. Nu geen zorgen. Je zit nog lang niet aan morbide obees. Vraag gewoon aan je vroedvrouw hoeveel je mag aankomen. Ik mag er 8 max aankomen. Een andere vriendin mocht zogenaamd niets aankomen
6 jaar geleden
Nou ik ben dikker dan jou tegen mij zeggen ze je bmi isgoed ... 85.8 kilo ben ik en 1.70 maarja als je zoveel weegt en klein bent schilt het miss wel 😅
VRIEND
6 jaar geleden
Ik heb het gelijk bij het eerste telefoongesprek aangegeven. Ben 187cm en 120 kilo
Mijn schildklier werkte niet goed. Ik eet gezond en sport 4 tot 5 keer in de week.
Ik moet gewoon niet aankomen nu dan is het goed.
Iedereen zegt altijd je bent stevig, niet dik. Terwijl ik toch echt 30 kilo te zwaar ben....
Mijn sportinstructrice is 80 kilo met haar 170. Bij haar zijn het sporten dus haar BMI is ook hoger...heeft zij overgewicht, nee.
6 jaar geleden
Tegen mij werd bij mijn 1e zwangerschap ook gezegd dat mijn BMI te hoog was en dat ik meteen in een risicogroep viel, zo moest ik 2 extra echo's (met 28 en 34 weken) en moest ik in een ziekenhuis bevallen..Ik ging toen best verdrietig naar huis want weeeer werd ik in het hokje "te dik" geplaatst terwijl ik net daarvoor ontzettend was afgevallen en maanden met personal trainer bezig was geweest, toch nog 85 kilo en hup je bent te dik..nu zwanger van de 2e en weeg 80 kilo dus zal straks ook wel hetzelfde te horen krijgen
6 jaar geleden
Reactie op Marietje97
Ik heb volgende week eerste echo en ben een beetje nerveus voor het wegen. ...
Nee hoor ik heb tijdens mijn intake aangegeven, dat ik al in de zenuwen schiet als ik alleen al aan het wegen denk. Mijn verloskundige gaf aan dat dit in het ergste geval maar 2 keer nodig is tijdens de zwangerschap, maar mocht ik me er fijn bij voelen mag ik dit gewoon thuis doen.
6 jaar geleden
Mijn BMI is ook aan de hoge kant. 29,8 probeer op te letten met wat ik nu eet, maar vind me goed voelen toch het belangrijkste. Aangezien ik veel misselijk ben, is alles wat ik binnen houd mooi meegenomen. Ongeacht wat het is. Het is ook meer om je te waarschuwen niet teveel aan te komen tijdens de zwangerschap als dat lukt, je krijgt het erna moeilijk er weer af. Maar 12 kilo mag je wel aankomen hoor gedurende de hele zwangerschap. En met kleren en schoenen aan wegen is ook niet erg goed voor je zelfbeeld ( had ik in ieder geval vandaag) was gewoon ineens 2 kilo zwaarder. Ga toch liever zelf in de ochtend naakt op de weegschaal staan 😅