12 Reacties

4 jaar geleden

Als ze 5 weken is en met 90 ml wel zoet is zou ik zeker niet minder gaan geven. Met haar gewicht mag ze dat prima hebben. Mij werd verteld dat tussen de 3-3.5 kg ze max 90 mogen drinken. Jou dochtertje zit daar boven dus zou geen kwaad kunnen. Mijn zoontje van 3 weken heeft ook dagen dat hij ineens 80ml drinkt en hij woog vorige week 3170. Hij gooit het er ook regelmatig eens uit maar dat kan geen kwaad. Wij houden hem na de voeding minimaal 10 minuten omhoog en dan valt hij altijd in slaap😊Misschien heeft ze wel een sprongetje. Zou haar iniedergeval geen honger laten leiden. Volg je moederinstinct.

4 jaar geleden

Mijn kindje werd ( 1,5 week te laat) op 3 januari met 4,5 kg geboren.. en hij is ook al flink aangekomen sindsdien (op moedermelk). Hij drinkt ook makkelijk 100ml. En hij is niet dik 😅😂. Het lijkt me dat ze echt niet te veel krijgt. Waarom doe je het niet op verzoek? Dat zij haar eigen hoeveelheid aangeeft tussen de 60 en 100 ml

4 jaar geleden

Reactie op maritpatat

Mijn kindje werd ( 1,5 week te laat) op 3 januari met 4,5 kg geboren.. en h ...
Ik voed op verzoek.wat ik heb opgeschreven is puur voor mezelf om bij te houden wanneer ze zich meld en wat ze drinkt. Ik maak haar nooit wakker ofzo aangezien ze al zelf zoveel vraagt. Als ik dan hier lees dat sommige kindjes 6-7 flessen krijgen op vaste tijden en de mijne tot wel 13 x de fles vraagt is het wel een verschil.

4 jaar geleden

Mijn zoon, nu bijna 3 weken, krijgt 90. Als hij deze opdrinkt mag hij na 3 1/2 uur weer wat hebben op zn vroegst. Soms lijkt het als of hij enorme honger al heeft voor die tijd, maar als ik dan al geef gaat dat gepaard met spugen en veel krampjes. De verpleegkundige zei dat hij waarschijnlijk als tijdelijke "pijnstiller" werkt tegen de krampjes en oprispingen maar dat het uiteindelijk erger wordt. Daarom moeten we echt rekken tot 3 1/2uur. We doen dat nu al een paar dagen en het gaat steeds makkelijker. Hij slaapt zelfs soms tot 4 1/2 uur nu door. Ze hebben aangegeven dat ik hem na 5 uur moet wakker maken, maar dat haalt hij zeker nog niet.

4 jaar geleden

Reactie op Bloempje16

Mijn zoon, nu bijna 3 weken, krijgt 90. Als hij deze opdrinkt mag hij na 3 ...
Wij gebruiken trouwens Hero Comfort+

4 jaar geleden

Misschien kun je proberen juist even niet te voeden op verzoek en even een strak schema aanhouden van om de 2,5/3 uur voeden. Misschien moet ze even 'gereset' worden om daarna weer zelf in een ritme te komen. Ik weet nog dat onze eerste dochter dat ook af en toe even nodig had in de eerste maanden. Daarnaast kun je misschien beter iets te veel in de fles doen dan iets te weinig. Onze dochter wilde vaak ook niet verder drinken als de fles leeg was en ik tussendoor nog weer nieuwe aan moest maken (terwijl ze eigenlijk nog wel iets meer wilde en mocht). Bij ons werkte een combinatie van deze 2 dingen goed om haar weer even terug in een ritme te krijgen. We bieden onze jongste nu steeds flesjes van 120cc aan (soms 6, soms 7), terwijl ze in principe 600ml ongeveer zou moeten drinken op de dag. Ze duwt zelf met haar tong de speen uit haar mond als ze verzadigd is (of ze valt in slaap en dan stop ik ermee als ze voldoende heeft gedronken, anders probeer ik haar nog een beetje wakker te houden).

4 jaar geleden

Mijn meisje is 16 dagen, en weegt 4,2 kg. Wij geven haar op advies van cb al 150ml per keer omdat het anders een dagtaak werd om haar zoet te houden. Wel met een stuk of 3/4 ‘boer-pauzes’ tijdens de fles

4 jaar geleden

Heb je al een bips tut/speen geprobeerd? Mijn dochter weigerde de tut en wou dan door grote zuigdrang steeds aan de borst. Waardoor ze teveel dronk, spuugde, kramp had en weer wou zuigen om dit tegen te gaan. Ze kwam op een gegeven moment bijna om het uur en half. Sinds ik die bips op aanraden van kind en gezin heb zit er eindelijk 3 uur tussen en is ze sneller getroost

4 jaar geleden

Reactie op Sibellah

Heb je al een bips tut/speen geprobeerd? Mijn dochter weigerde de tut en wo ...
Ik heb ze toevallig vandaag in de post geleverd gekregen dus ben wel benieuwd om ze te gaan proberen :) hopelijk helpt het. Ik heb haar zojuist gewogen , 8 januari was ze op CB 3690 en vandaag thuis 4111 in 9 dagen. Ik ga het gelijk testen :)

4 jaar geleden

Waaraan herken je dat ze honger heeft?? Na de fles happen op handen, of smakken kan ook zuigbehoefte zijn. Zelfs vermoeidheid is een optie. Afgelopen nacht kwam mijn damen ook na 2 uur weer, toen heb ik d'r ene wedstrijd van gemaakt om de speen er in te krijgen, en die heeft ze na eens strijd van een paar minuten geaccepteerd, om al zuigen in slaap te vallen en van 0.30 tot 8.30 te gaan slapen.. 🙈 Niets geen honger.. In de kraamweek hebben we 1 zoon nacht gehad toen ze de kraamhulp, 10 voedingen is veel te veel, fysiek niet te doen. Misschien even qua speentjes wat proberen, zitten in de gratis boxen genoeg opties als je die gekregen hebt. 🙈 Sterkte!

4 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Waaraan herken je dat ze honger heeft?? Na de fles happen op handen, of sm ...
Uit die gratis boxen heb ik alle speentjes al geprobeerd vandaar dat ik nu bibs besteld had. De seintjes die ze mij geeft zijn, van langzaam naar zeer hard huilen / krijsen , vuistjes naar der gezicht, grommen en knorren, heel hard zuigen op m'n pink en die vervolgens uitspugen om boos te worden. En vaak neh te zeggen , dunstan taal zegt dat dit honger is dus ik neem aan dat dit dan ook zo is. Zodra ze de fles aan der mond voelt is t ook gelijk stil, probeer ik het met een lege fles spuugt ze hem ook binnen 3 seconde uit , waardoor ik dus aanneem dat ze dit doet omdat er geen melk uit komt. Ik bied haar vanaf nu gewoon elke keer 120 aan en fingers crossed dat ze dit binnehoud en hierdoor dus wat langer slaapt. De test begint nu haha. Hopelijk krijg ik maar jullie zelf ook allemaal wat slaap vanacht :).

4 jaar geleden

Ik kreeg ook op advies van kinderarts minder te voeden ivm verborgen reflux, bij 5wk woog ze namelijk 4999gr. Ze kreeg toen 7 voedingen van 100ml (zat 3u tussen) maar moest 1 fles minder aanbieden plus 4 uur er tussen. Nou heb t geweten, mn kind was boos en na t voeden was ze aan t krijsen. Wel de hele dag volgehouden en s avonds dacht ik nee sorry maar dit is te weinig. Flesje gemaakt van 120ml (laatste voeding die dag) en meteen door geslapen! Ze krijgt nu ipv 7 voedingen van 100ml, 6 van 120ml. Ze geeft af en toe nog over maar soms komt ze 3u later maar vaak zit er 4u tussen! (Ze drinkt overigens vaak niet eens de hele fles leeg) Zou proberen om juist een grotere hoeveelheid aan te bieden. Als je kindje vol zit stopt ze namelijk vanzelf wel.