27 Reacties

5 jaar geleden

Ooh ik volg graag. Heb geen keizersnede gehad en mijn dochter geen korte tongriem. Echter wel ook problemen soms met aanhappen en dan inderdaad helemaal over d'r toeren. Vaak toch een boertje of iets maar vannochtend ook 30 min bezig geweest. Ben nu de ongedronken borst maar gaan kolven maar is ook niet ideaal. Hoop hier dat het een beetje door het mogelijke sprongetje of regeldag komt? Soms doet ze het wel heel goed dus dat is zo vreemd.

5 jaar geleden

Ik volg! Hier hetzelfde; loslaten en overstuur. Ik heb het idee dat de borst dan leeg is. Als ik haar van kant wissel, drinkt ze wel verder. Ik gaf mijn dochter drie uur dezelfde borst vanwege beste stuwing, maar inmiddels lijkt het dus weer beter en heeft ze te weinig aan 1 borst per drie uur. Kan dat bij jou ook zo zijn?

5 jaar geleden

Misschien snelle toeschietreflex? Ik herken de symptomen, mijn zoontje (5,5 week) heeft hetzelfde. Ik wilde eigenlijk ook stoppen, want werd helemaal radeloos. sinds 5 dagen kolf ik ruim de helft en geef ik het per fles. Rest doe ik aan de borst. Voor hem en voor mij geeft dat veel meer rust! Succes!

5 jaar geleden

Hier het zelfde gehad, hier bleek de kleine toch last te hebben van beginnede spruw het tongetje was niet gevlekt dat hielp onze kleine. Ik heb zelf ook wel eens na een voeding de kolf op de gedronken borst gezet om te kijken is deze leeg of niet. Dit stimuleert autonatisch ook de aanmaak natuurlijk wat in sommigen gevallen natuurlijk niet erg is ;)

5 jaar geleden

Hier ook een uk die geregeld onrustig is aan de borst.. Komt, denk ik, door een te sterk toeschietreflex, daar schrikken ze van.. Heb als tip gekregen de baby los te maken en even de eerste melk eruit te knijpen..

5 jaar geleden

Ik volg! Hier hetzelfde; loslaten en overstuur. Ik heb het idee dat de bors ...
Dat heb ik soms ook weleens ja! Maar dan zie je dat ze niet meer drinken en onrustig worden.. Mijn kleine wordt niet overstuur als er te weinig melk meer komt..

5 jaar geleden

Reactie op Anka95

Hier het zelfde gehad, hier bleek de kleine toch last te hebben van beginne ...
Is de beginnende spruw behandeld want ik twijfel of dat niet reden van onrust is

5 jaar geleden

Kan ook een gevolg zijn van te veel lucht happen.

5 jaar geleden

Reactie op Eline-1990

Dat heb ik soms ook weleens ja! Maar dan zie je dat ze niet meer drinken en ...
Klopt, overstuur is niet goed gekozen. Inderdaad onrustig.

5 jaar geleden

Volg hier ook even.. precies hetzelfde.. kleine is 6,5 week en drinkt goed en snel.. en dan is de borst te leeg naar z’n zin ofzo en dan loslaten en huilen.. dan boeren en de andere borst.. maar dan begint het emmeren. Loslaten en huilen. Dan een speentje en rustig worden, na 10 min weer huilen, aanleggen.. paar slokjes en dan is hij even tevreden. Na 2 uur begint het weer. Maar mijn borsten zijn dan nog niet echt leeg. Kolf vaak wat na en dan heb ik zo nog 90 ml. Ik heb er zo onderhand een dagtaak aan. Hij drinkt misschien 7 minuten effectief. Dat is toch veel te weinig?

5 jaar geleden

Klinkt alsof ze genoeg hebben gehad maar toch willen blijven sabbelen/zuigen. Ik heb zo ook een paar keer 1 uur zitten voeden/worstelen met een zeer onrustig mannetje. Ben er achter gekomen dat hij overdag in zo’n 10 minuten genoeg heeft gehad en in de avond drinkt hij veel langer. Als ik hem aan probeer te blijven leggen om hem langer te laten drinken wordt dit voor ons beide een grote frustratie. Zodra hij zo onrustig wordt bied ik hem nog mijn andere borst aan om te checken of hij gefrustreerd is over de hoeveelheid melk of gefrustreerd over het wel willen sabbelen maar niet willen drinken.

5 jaar geleden

Ik heb het loslaten gedeelte ook gehad met mijn dochter. Ze huilde dan niet, maar liep echt te kloten.. aanhappen , loslaten, ik was soms 1uur bezig met voeden.. En dan was ze nog niet echt tevreden. Na 4 weken ben ik er mee gestopt.. ben eerst gaan bijvoeden en kolven en al snel had ik geen productie meer.. Maar ik was elke dag wel een aantal x aan het huilen, het begon mij te frustreren.. en ik deed mezelf er geen plezier meer mee maar m'n dochtertje ook niet.. Nu ben ik volledig overgestapt , ze is maandag 7 weken. Happy mama en happy baby..

5 jaar geleden

Reactie op Eline-1990

Hier ook een uk die geregeld onrustig is aan de borst.. Komt, denk ik, door ...
Ik had hetzelfde door een te sterke toeschietreflex. Lactatie kundige raadde mij aan om in de ochtend na een voeding helemaal leeg te kolven. Dit helpt hier wel.

5 jaar geleden

Reactie op A1001

Klinkt alsof ze genoeg hebben gehad maar toch willen blijven sabbelen/zuige ...
Ik heb iets soortgelijks, onze dochter kan heel erg gaan jengelen terwijl ze zelf mn borst/tepel heeft los gelaten. Inmiddels merk ik het verschil tussen haar hongerhuil en deze zeurderige huil en dan is een speen inderdaad de oplossing. Geen honger meer, maar nog wel een beetje nasabbelen en soezen op mn borst. Als ik twijfel en mn borst voelt leeg, probeer ik het nog even bij de andere borst, maar als het loslaatfeest daar ook begint zijn we klaar met voeden

5 jaar geleden

Hoi! Heel herkenbaar Mijn zoontje zelfde verhaal met tongriempje. En na heel veel lezen ben ik koemelk vrij dieet begonnen, geen melk, joghurt, toetjes, ijs. En na 2 dagen had ik een ander kind aan de borst! Eerst gilde hij het soms uit na een paar minuten al. Dan weer aanhappen, zuigen, toch maar loslaten en gillen of huilen. Misschien werkt het bij jou ook?

5 jaar geleden

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje wel sterk genoeg is om de borst leeg te drinken, aanvullend op mn verhaal hierboven. Paar weken geleden was hij gewoon te moe om nog verder te drinken ook al wilt hij heel graag. Toen hij 4 weken oud was kon hij max 10min drinken en daarna echt doodmoe. Boertje, inbakeren, speentje en slapen! Ook al huilt hij. Even op kracht komen voor de volgende voeding. Je kan best wat vaker voeden ipv lang voeden.

5 jaar geleden

Bedankt voor alle reacties. Ik heb vandaag even geobserveerd en het vermoeden dat ze te veel lucht hapt en niet zo lang meer hoeft te drinken als in het begin. Nu wat meer de tijd genomen om te laten boeren en als ze overstuur raakt gestopt en speentje gegeven. Lijkt iets beter te gaan. Hoe is het bij de rest?

5 jaar geleden

Dit probleem ervaar ik ook sinds enkele dagen. Ik ben erachter gekomen dat er dan boertjes dwarszitten en sommige boertjes komen echt heel laat naar boven (3 kwartier bijv). Omdat hij niet vol zit, is hij de hele dag onrustig en slaapt dan ook haast niet. Als hij echt weinig heeft gedronken aan de borst, geef ik afgekolfd melk. Wil ook niet dat hij nog gaat krijsen door de honger. Hij wordt rustig als ik wippend met hem loop. Vaak komt er dan een boertje uit. Het vergt wel veel geduld en het is heeel frustrerend. 🙁

5 jaar geleden

Heel herkenbaar je verhaal, ik heb precies hetzelfde. Lactatiekundige gaf tip om borstcompressies te geven als hij trekt aan mijn tepel en onrustig drinkt. Maar merk dan niet echt verschil nog. Vaak even loskoppelen en later weer proberen. Maar daardoor ben ik wel veel in de weer met de borstvoeding, heel vaak aanleggen en dan steeds 10 min drinken. Maar dat neem ik maar voor lief. Mijn tepels doen ook pijn. Ik denk dat hij spruw heeft dus volgende week even naar de HA daarvoor. En osteopaat zou helpen, als ze weer mogen werken!

5 jaar geleden

Hier ook herkenbaar! Als ons zoontje ineens loslaat en heel wild wordt en gaat huilen, dan duurt het meestal niet lang voordat hij zn pamper vol poept of een boertje laat 🙈 Als hij weer rustig wordt leg ik hem weer aan, en zoniet dan niet. Anders krabt hij met zn wilde armpjes heel mn borst open 😅 Hij groeit overigens wel als kool dus heb geen twijfel of hij voldoende voeding binnen krijgt!