401 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op eline7

Zijn er mama’s hier die bv meegeven naar de opvang? Geven jullie wel eens m ...
Ik gaf rustig melk mee wat al een paar dagen in de koelkast stond of maximaal een halfjaar in de vriezer ligt (bij de opvang 3 maanden ivm soort vriezer)

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

Ja hoor dat doe ik. Of vanuit de vriezer van een week oud. Vanwaar je vraag ...
Vanwege hogere melatonine levels in melk die s avonds gekolfd is 🙈 ik dacht dat je daarom ochtend melk s ochtends moest geven, en avondmelk ‘s avonds. maar mss (wss) overdrijf ik hiermee. Maar wou toch even checken wat andere moeders doen.

3 jaar geleden

Bedankt voor de tips! Dan ga ik toch maar “au!” roepen🙃 en zorgen voor zo min mogelijk prikkels

3 jaar geleden

Reactie op eline7

Zijn er mama’s hier die bv meegeven naar de opvang? Geven jullie wel eens m ...
Ik had inderdaad ook gehoord dat de samenstelling van je ochtendmelk en avondmelk kan verschillen. Toch let ik er niet op als m’n moeder op m’n zoontje past. Heb ook geen verschil opgemerkt. Hij slaapt altijd goed gelukkig

3 jaar geleden

Reactie op eline7

Vanwege hogere melatonine levels in melk die s avonds gekolfd is 🙈 ik dach ...
Daar hoef je niet moeilijk mee te doen. Had het even opgezocht vorig jaar toen ik met dezelfde vraag zat en in feite verschillen de melatonine niveaus gedurende de dag, maar zijn ze niet perse hoger in de avond en moet je het meer zien als een schommeling gedurende de dag. Heb het voor ik het opzocht wel geprobeerd, maar maakte geen enkel verschil.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Daar hoef je niet moeilijk mee te doen. Had het even opgezocht vorig jaar t ...
Oke thanks, dan ga ik er gewoon voor 😊

2 jaar geleden

M’n zoontje begon hard te huilen toen hij aanhapte. Bij de volgende pogingen draaide hij zijn hoofd huilend weg. Uiteindelijk 130cc gekolfd waarbij hij maar 70 cc dronk. Ik vind het zo erg 💔 Wil nog niet dat hij moedermelk gaat afwijzen

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

M’n zoontje begon hard te huilen toen hij aanhapte. Bij de volgende poginge ...
Oh nee! Hopelijk was dit eenmalig. Kan het zijn dat er iets aan je hand of borst zat dat voor hem vies smaakt?

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Oh nee! Hopelijk was dit eenmalig. Kan het zijn dat er iets aan je hand of ...
De volgende ochtend dronk hij wel goed aan de borst gelukkig! Als die niet goed drinkt, kolf ik en dan drinkt hij z’n flesje meestal leeg

2 jaar geleden

Wat een toppers zijn we! We geven al (bijna) een jaar lang borstvoeding 💪🏼💪🏼

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Wat een toppers zijn we! We geven al (bijna) een jaar lang borstvoeding 💪� ...
Ongelofelijk he?!

2 jaar geleden

Hallo mama's, Ik ben bijna klaar om borstvoeding af te bouwen :-) Het enige wat mij tegen houd is dat het voor mijn zoontje vaak een troost is. Als slapen niet lukt, lukt het aan de borst wel. Als hij verdrietig is vindt hij troost aan de borst. Als de nachten 💩 gaan slaapt hij beter aan de borst. Hoe gaan we dit toch zonder 'tittie' doen? Mama's die gestopt zijn met borstvoeding en hun ervaring willen delen?

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hallo mama's, Ik ben bijna klaar om borstvoeding af te bouwen :-) Het enige ...
Zat zelf ook te bedenken hoe ik de avondvoedin kan afbouwen en het slapen ook zo goed mogelijk kan gaan. Een vriendin van mij geeft haar zoontje van +1jaar voor het slapen een klein beetje warme (koe)melk in een flesje. Vond ik een goed idee! Zo kan je zelf afbouwen en ook bij de kleine de hoeveelheid langzaamaan afbouwen. Ik denk dat ik dat ga proberen wanneer ik ga stoppen.

2 jaar geleden

Reactie op Ellie145

Zat zelf ook te bedenken hoe ik de avondvoedin kan afbouwen en het slapen o ...
Sinds 1,5 week weigert ze bij mij de avond borst. Dus geef ik idd ook koemelk 150 ml. Ze drinkt het bijna op. Daarentegen kan ze niet zelfstandig in slaap vallen in de avond, dus wordt ze nog 1/2 keer wakker. En dan wil ze wel de borst 🤷🏽‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Sinds 1,5 week weigert ze bij mij de avond borst. Dus geef ik idd ook koeme ...
Oh fijn die kleintjes..... 😅 Goed om te weten dat ze zelf ook kunnen gaan weigeren. Had ik nog niet over nagedacht.

2 jaar geleden

Reactie op Ellie145

Oh fijn die kleintjes..... 😅 Goed om te weten dat ze zelf ook kunnen gaan ...
Haha ja… dat weigeren, breekt echt je hart hoor 😳 je voelt je dan echt afgewezen. Ik in ieder geval wel..

2 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Haha ja… dat weigeren, breekt echt je hart hoor 😳 je voelt je dan echt afg ...
Kan ik me heeeel goed voorstellen!! ❤️

2 jaar geleden

Omdat ik niet weet waar ik het anders moet delen.. Mijn zoontje wordt zondag 1 jaar. Ik twijfelde al wat aan mijn productie omdat hij blijft tutteren zonder te drinken snachts. Nu legt mijn man hem net in bed met een flesje poedermelk en gaat hij zonder problemen slapen!! Mijn man denkt dat dat is omdat ik niet meer genoeg melk heb of dat niet genoeg vult 😔 misschien toch maar eens met flesjes proberen in de nacht.. Ideaal moment om af te bouwen dan maar :-)

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Omdat ik niet weet waar ik het anders moet delen.. Mijn zoontje wordt zonda ...
Kan zeker zijn dat je productie laag ligt ‘s avonds en dat je tsr lang op zich laat wachten. Jouw melk vult altijd goed, maar mogelijk drinkt hij te weinig om voldaan te zijn. Ik heb de kolf de deur uit gedaan voordat hij 1 werd nu ik er doodongelukkig van werd nu ik praktisch niet kon kolven. Sindsdien leg ik hem nog 2 tot 3 keer per dag aan en heb ik het idee dat hij nu beter drinkt gezien zijn luiers en ik hem weer goed hoor drinken (wel altijd in een donkere kamer anders haakt hij af of zit hooguit wat te tutteren). Ik heb in het begin wel een keer extra gewisseld van kant. Meestal drinkt hij aan de eerste kant bijna niet, daarna heeft hij aan de tweede kant de tsr en daarna kan hij makkelijk weer verder drinken aan de eerste kant en wil daarna echt niet meer drinken. Je kan dat misschien nog proberen of inderdaad afbouwen mbv een flesje. Ik bied zelf niet aan als bijvoorbeeld troost, maar ik merk bij mijzelf dat ik er nog niet klaar voor ben om te stoppen en mijn zoontje ook niet en dat hij er na een drukke kdv dag echt zijn rustmomentje uit haalt. Kijk wat voor jullie goed voelt en werkt😘

2 jaar geleden

Ik heb met pijn in me hart besloten dat ik langzaam aan ga afbouwen. Nu vraag ok me af hoe dit te doen. Ik geef in de ochtend live en wil dit wel zo lang als mogelijk blijven doen maar hij drinkt altijd maar uit 1 dezelfde borst. In de avond krijgt hij een afgekolfde fles melk en kolf ik nu ongeveer een kwartier en heb ik zo 220ml aan melk.(kolf alle 2 de borsten tegelijkertijd) Kan ik denken jullie in 1 keer stoppen met het kolven in de avond?