401 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Nic33

Ik heb met pijn in me hart besloten dat ik langzaam aan ga afbouwen. Nu vra ...
Theoretisch is het 1 voedingsmoment dus zou moeten kunnen. Hooguit de druk eraf kolven als het nodig is.

2 jaar geleden

Reactie op Nic33

Ik heb met pijn in me hart besloten dat ik langzaam aan ga afbouwen. Nu vra ...
Super knap dat je het zo lang hebt volgehouden en deze keuze nu maakt ❤️ Dat kan je doen, en precies zoals hier onder staat, de druk er evt vanaf kolven. Maar wil je de kleine ook niet langzaam laten afbouwen? Of heb je nog wat voorraad, of helemaal klaar met kolven...? Ben erg benieuwd hoe je het gaat doen en hoe het gaat. Wil zelf stoppen na 1 jaar en dat is volgende week, dus komt nu wel erg dichtbij 😅

2 jaar geleden

Moeilijke keuze hè om af te bouwen! Ik ben vorige week na lang twijfelen gestopt met de middagborst. Geef nu alleen nog in de ochtend borst en voor het slapen gekolfde melk. Ik moet zeggen dat het me al meer rust en vrijheid geeft. Heb er al wat meer vrede mee. Ik verwacht dat het zo met elke afbouwing zal gaan.

2 jaar geleden

Ik heb gisteren ook contact gehad met de vroedvrouw ivm afbouwen. Hier nog heel veel borst momentjes. Ik ga cold turkey stoppen en afbouwen door kolven 😔 heb al minder melk dus geven regelmatig flesje en hij slaap daar beter mee. Hij wilt bij mij vooral tutteren/slokje drinken/mama honger. Dus vind het moeilijk maar ik kijk er naar uit om terug te eten/drinken wat ik wil. Denk idd dat het meer rust gaat geven 🙏 maar dat proces van afbouwen daar kijk ik toch wel tegen op..

2 jaar geleden

Reactie op Ellie145

Super knap dat je het zo lang hebt volgehouden en deze keuze nu maakt ❤️ D ...
Ik blijf de ochtend voeding wel nog even live aanbieden, kan er nog niet helemaal zonder. Erg he🙈 er zijn in mijn omgeving zo veel.mensen die vinden dat het tijd word om te stoppen. Vind ik erg lastig. Ik merk wel dat hij de laatste tijd de ochtend borst steeds minder interessant vind dus ik denk dat hij die zelf op een gegeven moment gaat weigeren net als de andere momenten die er waren. En ik ga nadat mijn flinke voorraad in de vriezer op is over op flesvoeding.

2 jaar geleden

Reactie op Nic33

Ik blijf de ochtend voeding wel nog even live aanbieden, kan er nog niet h ...
Goed bezig hoor! Dat vonden mensen in mijn omgeving na 1 dag al moet je nagaan na 1 jaar 🤣🙈 who zegt tot 2 jaar dus zolang het lukt blijf ik gewoon geven en als ik niet kan geven krijgt hij zodra de vriezermelk op is (en dat is binnenkort al) over op gewone melk.

2 jaar geleden

Eigenlijk is het toch belachelijk dat mensen er een mening over hebben? Borstvoeding is het meest natuurlijke dat er is. Ik heb er schijt aan wat mensen vinden en ik blijf het doen totdat IK het gevoel heb dat het genoeg is geweest. Ik vind het wel vervelend hoor dat mensen altijd vragen of je 'nog steeds' borstvoeding geeft of zeggen dat het na x maanden toch niks meer toevoegt. Het voegt zoveel toe! Band tussen moeder en kind, geborgenheid, troost, etc etc..

2 jaar geleden

Een vraagje: zijn er hier moeders die ook nog steeds niet ongesteld zijn geworden? Ik ben het nog steeds niet geworden en zou het wel fijn vinden als het een keer door zou zetten eigenlijk 😅

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Een vraagje: zijn er hier moeders die ook nog steeds niet ongesteld zijn ge ...
Ik ook nog steeds niet. Vind het geen ramp.

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Ik was na 7 maanden ongesteld geworden (soort van, veel minder dan normaal) en wel vruchtbaar. Ik vraag het toch maar weer, ben je niet zwanger? :-)

2 jaar geleden

Reactie op Clarakoe

Ik was na 7 maanden ongesteld geworden (soort van, veel minder dan normaal) ...
bijna onwaarschijnlijk haha😅

2 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Hier weer na 10 maanden ongesteld geworden. Snap je gevoel, eerder was het heel fijn dat het wegbleef. Maar dacht op een geven moment wanneer zou het weer komen, dat zou toch weer fijn zijn, en heeft de bv er mssn invloed op? Ter info: Ik geef nu nog 2x per dag, en ga nu langzaamaan afbouwen. Ben wel rond die 10 maanden gestopt met de middagvoeding. Geen idee of het puur toeval is of invloed erop heeft.

2 jaar geleden

Reactie op Ellie145

Hier weer na 10 maanden ongesteld geworden. Snap je gevoel, eerder was het ...
Meer toeval. Om door de bv niet ongesteld te worden moet je klokje rond inclusief nachten om de paar uur blijven voeden.

2 jaar geleden

Reactie op Ellie145

Hier weer na 10 maanden ongesteld geworden. Snap je gevoel, eerder was het ...
Ja precies! M’n zoontje krijgt 3x moedermelk; in de ochtend krijgt hij de borst en in de middag + avond kolf ik. In de nacht komt hij al lang niet meer voor een voeding. Had ook verwacht dat het nu wel een keer zou doorzetten nu hij veel minder moedermelk krijgt

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt nog 2x bv op een dag en een toetje na het avondeten (meestal kwark). Gewone melk krijg ik er niet in (geen enkele soort of temperatuur….blijven nog wel proberen) Is dit voldoende aan zuivel? En valt bv ook onder die 300 ml of is het exclusief?

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Mijn zoontje krijgt nog 2x bv op een dag en een toetje na het avondeten (me ...
300 is incl bv begreep ik van het consultatiebureau

2 jaar geleden

Hoi! Ben ik weer. Mijn zoontje krijgt nog bv gecombineerd met flesjes omdat ik eigenlijk wil afbouwen maar het vlot niet zo. Hij drinkt flesjes van 120 ml, meerdere per dag. Nu kreeg ik de feedback van cb en de crèche dat kindjes op deze leeftijd geen flesje meer hoeven overdag en dat ze het idee hebben dat hij daardoor slecht eet. Krijgen jullie kindjes ook geen flesjes meer overdag? Hier was het voor zijn 2 slaapjes 120 ml. En dan de hele nacht nog 🥴

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hoi! Ben ik weer. Mijn zoontje krijgt nog bv gecombineerd met flesjes omdat ...
Oja even toevoegen, ze zeggen dat kindjes rond deze leeftijd sochtends en savonds nog een fles drinken van +-240ml. Ik bedoelde echt doorheen de dag 🙃

2 jaar geleden

Reactie op Iris9094

Hoi! Ben ik weer. Mijn zoontje krijgt nog bv gecombineerd met flesjes omdat ...
Hoe ziet je dag er nu ongeveer uit? Mijn zoontje kreeg al een paar maand alleen om ongeveer 7.00, 11.30 en 19.00 borstvoeding of een flesje gekolfde melk. Sinds half december krijgt hij alleen nog in de ochtend en avond nu hij rond 11.30 uur steeds slechter dronk.

2 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Hoe ziet je dag er nu ongeveer uit? Mijn zoontje kreeg al een paar maand al ...
Goh. Mn zoontje drinkt snachts nog om de twee uur dus ontbijt niet echt. 9u flesje, 13 u flesje, 17u bv en knuffelen, 19u flesje voor het slapen 🙈 hij is best borst verslaafd als ik thuis ben drinkt hij meerdere keren per dag. Ga toch eens wat strenger moeten zijn en meer thee/water aanbieden denk ik.